آینه جم: نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه مردم این مناطق جنوبی استان بوشهر با مشکل کمبود آب روبرو هستند، حل مشکل و تقویت آبرسانی به آنها در دست پیگیری است.

به گزارش آینه جم؛ حجت الاسلام موسی احمدی در گفت وگو با ایرنا در بندر دیر افزود: مشکلات آب این مناطق با وزیر نیرو و معاونان این وزاتخانه به صورت مستمر مطرح شده‌است که هفته گذشته مدیرکل دفتر نظارت بهره‌برداری و تیم کارشناسی آب به منطقه اعزام و مشکلات را بررسی کردند.

وی گفت: در سفر این تیم کارشناسی به شهرهای دیر، کنگان، عسلویه و جم با مشکلات آب مردم جنوب استان بوشهر آشنا و تصمیم‌های بسیار خوبی گرفته شد.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجتمع آبرسانی روستای "دمیگز" در شهرستان دیر با مشکل بی آبی روبرو است و باید در این منطقه مخزن ذخیره آب راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: در شهرستان دیر قطع آب زیاد است و آب چاه‌های لمبدان با توجه به نزدیکی به دریا شور شده‌است که با جایگزینی آب شیرین کن این مشکل برطرف می‌شود.

احمدی ادامه داد: همچنین روستاهای جاده میانی این شهرستان و مردم بندر دیر هم با مشکل کمبود آب روبرو هستند و گزارش‌هایی در این ارتباط دریافت شده‌است.

نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس گفت: در این زمینه قرار شد برای تقویت و ترمیم شبکه‌های فرسوده بودجه و اعتباری اختصاص پیدا کند و آب شیرین کن هم در شهرستان دیر راه‌اندازی شود.

وی افزود: درشهر بنک شهرستان کنگان نیز مشکل آب وجود دارد که شرکت پتروپالایش مستقر در منطقه قول داده با لوله کشی، آب را به این شهرستان انتقال دهد.

احمدی بیان کرد: وهمچنین طرح آب شیرین کن سیراف - جم فاز اول رو به پایان است ولی برق این طرح قرار است از فاز ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی تامین شود در زمان حاضر ۲۵ میلیارد تومان برای این پروژه برق رسانی به پیمانکار این طرح تزریق شده‌است و امیدواریم که هرچه زودتر به انجام برسد.

[کد خبر:AJ36121]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب