آینه جم: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق بوشهر گفت:با کشف ۱۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال، شمار دستگاه‌های کشف شده در استان به هزار و ۴۴۹ رسید.

به گزارش آینه جم؛ غلامرضا حشمتی بیان کرد: به منظور تامین برق پایدار مشترکان طرح جمع آوری ماینر‌ها و رمز ارز‌های غیرمجاز از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده است و همچنان با جدیت ادامه دارد.

او افزود: با توجه به اینکه دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال مصرف برق بسیار بالایی دارند و هر دستگاه ماینر به اندازه یک کولرگازی برق مصرف می‌کند، با هدف عبور موفق از اوج بار تابستان سعی بر این است تا از فعالیت آن‌ها در این روزها جلوگیری شود.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: بر اساس طرح تشویقی اعلام شده از سوی توانیر، مشترکانی که اقدام به معرفی دارندگان دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز کنند تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش نقدی برخوردار خواهند شد.

حشمتی عنوان کرد: صنعت برق امسال با توجه به افزایش دما و همچنین کاهش بارش‌ها که منجر به کاهش تولید شده، و همچنین استفاده بی رویه رمز ارز‌های غیر مجاز شرایط خاصی را تجربه می‌کنند و می‌طلبد که مشترکان با مدیریت مصرف همکاری لازم را برای عبور موفق از اوج مصرف تابستان ایفا کنند.

او گفت: با چنین وضعیتی تنها راهکار موجود مصرف بهینه انرژی الکتریکی است که در این زمینه خاموش کردن چراغ‌های اضافی و استفاده از نور طبیعی آفتاب در روز، سرویس به موقع کولرها، نگه داشتن دمای کولر روی ۲۵ درجه و استفاده نکردن از دستگاه‌های برقی پرمصرف و غیر ضرور در ساعت‌های اوج مصرف (از ساعت ۱۲ تا ۱۸) باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: مصرف بهینه برق در واقع معامله دو سر برد برای تمامی مشترکان است زیرا علاوه بر کمک به عبور موفق از اوج بار تابستان و تداوم برق منازل، در بهره‌مندی مشترکان از مزایای طرح برق امید و کاهش هزینه برق مصرفی آن‌ها کمک شایانی ایفا می‌کند.

[کد خبر:AJ36008]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب