آینه جم: براساس گزارش های اولیه، در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهرهای استان بوشهر قریب 100 نفر ردصلاحیت شده اند.

به گزارش آینه جم؛ براساس تقویم زمان بندی انتخابات شوراها، امروز نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از سوی هیات نظارت به اطلاع داوطلبان می رسد، هیاتی که شامل سه نماینده اصولگرای استان (غیر از رضایی نماینده دشتستان) است.

امروز با اعلام نتایج به داوطلبان از سوی فرمانداری ها، گروهی که ردصلاحیت شده اند فرصت 6 روزه برای اعتراض دارند و این فرصت در یک مرحله دیگر در هیات مرکزی نظارت هم فراهم است.

طبق شنیده های ، در شورای شهر بوشهر همه 5 عضوی که برای دوره آینده نام نویسی کرده اند تایید صلاحیت شده اند. اما برای برخی شهرستان ها نظیر دشتستان، تنگستان و گناوه خبرها از ردصلاحیت های برخی اعضای فعلی حکایت دارد.

از مرکز استان خبر می رسد در 4 شهر بوشهر، چغادک، عالیشهر و خارگ مجموعا 20 نفر تایید صلاحیت نشده اند.

کسی آمار رسمی را اعلان نمی کند!

پیگیری خلیج فارس برای کسب اطلاع رسمی از آمار ردصلاحیت ها تا ظهر امروز (چهارشنبه) بی نتیجه بود.

ابتدا با خسرو دهقانی دبیر ستاد انتخابات استان و مدیرکل سیاسی استانداری بوشهر تماس گرفتیم که وی تاکید کرد: طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، آمارهای این مرحله باید توسط هیات نظارت اعلام شود.

سپس با شریفی دبیر هیات نظارت که از سوی نمایندگان مجلس اداره می شود تماس گرفتیم که وی نیز ما را به ستاد انتخابات پاس داد و گفت: قاعدتا باید ستاد انتخابات استان در این زمینه اطلاع رسانی کند و آمارها نیز در اختیار آنها می باشد!

جای شگفتی است که متولیان اجرا و نظارت انتخابات با چنین رویکردی که مردم را از آمار کلی بی اطلاع می گذارند، چه توقعی برای حفظ سرمایه اعتماد اجتماعی و عدم بروز شایعات دارند؟ مضافا اینکه در این دوره انتخابات، درباره میزان مشارکت اما و اگرهایی مطرح است.

گفتنی است اسامی نهایی داوطلبان شوراهای شهر و روستا 19 خردادماه از سوی فرمانداری ها منتشر می شود و از 20 خرداد به مدت یک هفته نیز تبلیغات انتخاباتی می باشد که در این دوره با رویکرد فضای مجازی می باشد.

[کد خبر:AJ35632]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب