آینه جم -رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون یکهزار نفر مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان شناسایی‌ شده‌اند که ۲۵۰ نفر آن ها مربوط به ۱۸ روز اول فروردین امسال است.

جاسم زارعی  شنبه با اعلام این خبر افزود: از شروع سال جدید تاکنون آمار روزانه مبتلایان ۲ رقمی شده و به تبع آن به تازگی آمار بستری‌ها روزانه به ۶ نفر رسیده است.

وی گفت: علت شیوع این بیماری در موج چهارم عادی انگاری، دورهمی ها و مراسم جشن و عروسی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است که باید این مهم رعایت شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه افزود: ورود مسافر از نقاط مختلف کشور به جنوب به علت شرایط آب و هوایی و اماکن بکر سیاحتی در پایان سال و تعطیلات نوروز و برگزاری مراسم عزا، عقد، عروسی به علاوه جهش ویروس و چرخش آن در سراسر کشور، آمار مبتلایان در شهرستان به سرعت افزایش داد.

وی ادامه داد: پس از مدیریت اپیدمی در اواخر تابستان ۹۹ در پائیز روند ابتلا، بستری و فوتی نزولی شد؛ بدنبال اجرای طرح شهید سلیمانی و کمک اساسی بسیج و هلال‌احمر، ابتلاهای روزانه تا پایان سال تک ‌رقمی و بستری‌ها به صفر تا حداکثر یک نفر تنزل پیدا کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: اما از شروع سال جدید تاکنون آمار روزانه مبتلایان ۲ رقمی شده است.

وی افزود: پس از شناسایی موارد مثبت در نقاط مختلف شهرستان تیم رهگیری جهت بررسی اطرافیان اعزام و آمار بیش از ۱۵۰ تست سریع از اطرافیان مورد مثبت شرکت کننده در مجلس عزا و سپس عروسی کاملا گویای تجمع افراد و عادی انگاری محض بوده است‌.

[کد خبر:AJ35460]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب