62566163.jpg

 

 

آینه جم-رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: براساس اطلاعات استخراج شده از سامانه‌های تردد شمار و پلاک‌خوان جاده‌های استان، بیشترین تردد خودروی مسافران نوروزی از فارس، اصفهان، تهران، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به این استان است.

به گزارش آینه جم  مریم کریمی جمعه ۱۱ فروردین در جمع خبرنگاران افزود: آخرین آمارهای کل تردد وسایل نقلیه در جاده های مواصلاتی و درون استانی بوشهر از ۲۴ اسفند پارسال تا دهم فروردین ماه ۹ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۸۲۱تردد است. 

وی با اشاره به افزایش بیش از ۱۴ درصدی ترددهای خودرویی در جاده های درون استانی بوشهر در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال ادامه داد: از کل تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان، ۴۱ درصد مربوط به پلاک خودروهای بوشهر بوده و استان‌های فارس (۲۳ درصد)، اصفهان (۶ درصد)، تهران (۵.۵ درصد)، خوزستان (۴.۹۳ درصد)، چهارمحال و بختیاری (۱.۹۴ درصد) و کهگیلویه و بویراحمد (۱.۸۵ درصد) بیشترین سهم تردد در استان داشته‌اند.

به گفته کریمی، از ابتدای شروع طرح نوروزی تا روز گذشته بیش از ۸۱۸ هزار خودرو در ورودی استان و بیش از ۷۹۷ هزار خودرو در خروجی استان ثبت شده که هر دو نسبت به دوره مشابه پارسال ۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه میانگین سرعت خودروها در استان ۸۲ کیلومتر ثبت شده، خاطرنشان کرد: بیشترین سبقت غیرمجاز در محورهای کازرون-برازجان (کنارتخته-دالکی) و بالعکس، بوشهر-گناوه و بالعکس ثبت شده است، همچنین بیشترین سرعت غیرمجاز در محورهای خروجی بوشهر، هندیجان-دیلم و بالعکس و ورودی بوشهر ثبت شده است.

کریمی، در خصوص ماندگاری وسایل نقلیه در بوشهر نیز اظهار کرد: براساسمحاسبات سامانه‌های برخط این اداره کل، ۱۵ درصد وسایل نقلیه یک تا سه روز، ۱۱.۲۴ درصد وسایل تا چهار روز و ۵.۱ درصد وسایل نقلیه یک تا دو هفته در استان مانده‌اند. ۴ هزار و ۳۳۶ کیلومتر انواع بزرگراه، راه اصلی، فرعی و راه روستایی در استان بوشهر وجود دارد که از طریق ۶۰ دستگاه تردد شمار، ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۳ سیستم توزین در حال حرکت و ۴۸ سامانه ثبت تخلف، محورهای استان بوشهر مورد پایش برخط است.

[کد خبر:AJ41341]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب