3127N83189269-72811073.jpg

 

 

آینه جم-در گشت‌های مشترک چهار دستگاه مسئول بازرسی از اصناف، دو شیرینی‌فروشی شهر بوشهر به‌دلیل ناخالص‌فروشی پلمب شدند و یک شیرینی‌فروشی نیز ملزم به نصب بنر تذکر شد.

به‌گزارش آینه جم؛ در جریان بازرسی اداره‌کل جهاد کشاورزی، اداره‌کل تعزیرات حکومتی، اداره‌کل بازرسی و اتاق اصناف استان بوشهر، دو شیرینی‌فروشی که شاکیان زیادی داشت، به‌دلیل ناخالص‌فروشی‌های فراوان (محاسبه جعبه شیرینی و سینی کیک با قیمت محصول) پلمب شدند و یک شیرینی‌فروشی نیز ملزم به نصب بنر تذکر این گشت شد.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان بوشهر در این بازرسی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: موضوع خالص‌فروشی در شیرینی‌فروشی‌ها و آجیل‌فروشی‌ها آیین‌نامه خود را داشته، ولی به‌درستی به آن توجه نمی‌شد که عزم ما بر اجرای آن است.

سیدناصر موسوی ادامه داد: در این آیین‌نامه گفته‌شده که نباید هزینه جعبه شیرینی و سینی کیک هم‌قیمت با شیرینی و کیک وزن و محاسبه شود و مشتری تنها باید قیمت شیرینی و کیک را پرداخت کند؛ که متأسفانه این مورد در شیرینی‌فروشی‌های استان همانند دیگر نقاط کشور رعایت نمی‌شود.

موسوی گفت: شکایت‌های مردمی فراوانی برای این موارد داشتیم که امروز دو شیرینی‌فروشی شهر بوشهر که بیشترین شکایت را داشتند پس از بی‌توجهی به تذکر‌های پی‌درپی و با حکم تعزیراتی، جریمه نقدی و برای چهار روز پلمب شدند و یک شیرینی‌فروشی دیگر نیز ملزم به نصب بنر تخلف در ورودی فروشگاه شد.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان بوشهر به شیرینی‌فروشان استان بوشهر تذکر جدی داد که اگرچه تا کنون موضوع خالص‌فروشی چندان جدی گرفته نمی‌شد، اما از امسال با جدیت پیگیری می‌شود و این اصناف برای تعطیل نشدن واحد صنفی خود، حتماً این موضوع را رعایت کنند.

مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هم در این بازرسی‌ها به خبرنگار صداوسیما گفت: بازرسی میدانی از آجیل‌فروشی‌ها، خشکبارفروشی‌ها و میوه‌فروشی‌ها روزانه انجام می‌شود.

رادمنش افزود: همکاران ما این نظارت‌ها را با جدیت انجام می‌دهند و اگر تخلفی دیده شود، برای بار اول جریمه و سپس مراحل بعدی قانونی، یعنی پلمب اجرا می‌شود 

[کد خبر:AJ41329]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب