0000004195097.jpg

 

 

آینه جم/ شهرستان جم در جنوب استان بوشهر یکی از مهمترین مناطق اسکان کارکنان پارس جنوبی و خانواده‌های آنها است که بخش زیادی از کارکنان این منطقه روزانه در مسیر عسلویه - جم در حال تردد هستند.

بخش مهمی از مسیر جم - عسلویه را محدوده جم-سیراف تشکیل می‌دهد که به خاطر کوهستانی بودن مسیر، تردد در آن را با شرایط خاصی روبرو کرده است.

با وجود اینکه این مسیر تبدیل به اتوبان شده ولی ناهمواری‌های موجود در مسیر و موج‌هایی که در آسفالت آن به وجود آمده است، به خطرات جاده افزوده است و تردد در این مسیر همواره با خطرهایی روبرو است.

وقوع تصادفات مختلف در مسیر جم - سیراف می‌طلبد که مسئولان به ویژه مدیران صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نگاه بهتر و ویژه‌تری به این مسیر داشته باشند چرا که بیشترین استفاده آن برای کارکنان صنعت و خانواده آنها است.

نقایص مسیر جم - سیراف رفع شود

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با  مهر اظهار داشت: محور جم – سیراف در جنوب استان بوشهر چندین ماه است که مورد بی توجهی متولیان امر قرار گرفته و روزانه شاهد حوادث تلخ جاده‌ی در این محور هستیم.

حسن رمضانی بیان داشت: محور دو بانده و کوهستانی جم - سیراف که در دو دهه گذشته به طول ۳۵ کیلومتر به منظور دسترسی کارکنان شاغل در حوزه پارس جنوبی احداث شده است، امروز یکی از پر تردد ترین محورهایی است که با اتصال به محور جم- فیزوز آباد، جنوب استان بوشهر را به مرکز استان فارس متصل می‌کند.

وی با انتقاد از عدم رفع نقایص جاده‌ای این محور افزود: این محور به دلیل کوهستانی بودن، پیج‌های تند و شیب‌های طولانی، در شرایط عادی نیز برای رانندگان خطر آفرین است چه رسد به شرایطی که نقص جاده‌ای آن نیز به حال خود رها شود.

جاده جم - سیراف خطرآفرین است/ فرورفتگی‌های متعدد و نشست آسفالت

فرورفتگی و نشست آسفالت

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: این محور در بسیاری از نقاط به ویژه در پیچ‌ها دارای فرورفتگی و نشست آسفالت و پدید آمدن موج‌های بسیار خطرناک شده است که در سرعت کم نیز کنترل ماشین از دست راننده خارج می‌شود و متأسفانه خسارات جانی و مالی به بار می‌آورد.

رمضانی بیان داشت: توجیه کمبود اعتبارات برای ترمیم چند متر آسفالت در این محور که سبب سبب از دست رفتن جان رانندگان می‌شود قابل پذیرش نیست و بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ بسیاری از حوادثی که در این محور رخ می‌دهد به طور مستقیم نقص راه محسوب می‌شود که اصلاح آن بر عهد راهداری‌های شهرستان‌های جم و کنگان به عنوان متولیان راه است.

وی هشدار داد: در صورت عدم اصلاح نقایص این محور، رانندگان می‌توانند در صورت بروز حادثه، بر اساس این تبصره و ماده قانونی، مدعی دستگاه‌های متولی باشند.

نفتی‌ها کمک کنند

رمضانی با تاکید بر توجه بیشتر راهداری از معاون عمرانی فرمانداری‌های جم و کنگان درخواست کرد تا به همراه رؤسای راهداری این دو شهرستان از بخش‌های دارای نقص این محور بازدید و در اسرع وقت نسبت به ترمیم آن تصمیم گیری شود.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها گفت: هیچ مسئولیتی بالاتر از حفظ جان افراد نیست و شرکت‌های مستقر در حوزه پارس جنوبی اعم از نفت و گاز و پتروشیمی که روزانه نیروهای پر تعداد خود در این محور در حال رفت و آمد هستند می‌بایست به کمک راهداری شهرستان‌های جم و کنگان بیایند.

[کد خبر:AJ39207]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم

کانال تلگرامی پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم