00001905316091.jpg

 

آینه جم: قیمت بالای میوه‌ های تابستانه حرف جدیدی نیست؛ اما این تورم در بوشهر بالاتر از شهرهای دیگر کشور و حتی استان است.

به گزارش آینه جم؛ در حالی که میوه های رنگارنگ در سینی مغازه ها خودنمایی می کند، بسیاری از مشتریان وقتی جلوتر می روند، قیمت ها را که می بییند ، از خرید پشیمان می شوند.

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت برخی از اقلام میوه و صیفی به حدی بالا است که برای خرید چند دانه میوه حداقل باید ۱۰۰هزار تومان هزینه کرد.

نگاهی به قیمت ها در بازار بوشهر نشان می دهد هر کیلو زردآلو 100 هزار تومان، شلیل 95 هزار تومان، موز 40 هزار تومان، گیلاس 150 هزار تومان، آلبالو 60 هزار تومان، انگور 90 هزار تومان، توت فرنگی 80 هزار تومان، هلو 70 هزار تومان و طالبی 20 هزار تومان است.

این در حالی است که قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

افزایش قیمت برخی اقلام از جمله میوه و به تبع آن کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که شهروندان به خرید دانه‌ ای محصولات روی بیاورند و در بسیاری از موارد قید خرید را بزنند.

متاسفانه در نبود مدیریت بازار میوه و تره بار که ناشی از ضعف اداره جهادکشاورزی و شهرداری است، دلالان میوه در بوشهر جولان می دهند، طوری که در بازار هر فروشنده خودش قیمت ها را مشخص می کند و تابع نرخ مشخصی نیست.

به نظر می رسد یکی از موارد ترک فعل مسئولان، بی توجهی به توسعه میادین میوه و تره بار و شکستن تبانی ها در بازار میوه بوشهر است که روزگار گرانی را بر مردم این شهر سخت تر کرده است

[کد خبر:AJ39177]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب