00000000000000000000000000000000000000000000000000061697207.jpg

 

آینه جم- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با خروج سامانه بارشی از روز سه‌شنبه، دمای هوا به‌طور محسوسی در این استان کاهش خواهد یافت.

به گزارش آینه جم؛  زهرا راستگو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد تا صبح سه شنبه سامانه بارشی در برخی نقاط استان بیشتر نقاط شمالی و مرکزی فعال است. امروز و فردا در برخی نقاط شمالی به صورت نقطه‌ای استان بر شدت بارندگی‌ها افزوده خواهد شد .

وی تصریح کرد: همچنین با خروج این سامانه از روز سه شنبه، ورود دمای پرقدرت و خنک را به همه نقاط استان بوشهر را خواهیم داشت. وزش بادهای شمالی افزایش یافته و دریا تا اواخر هفته مواج و متلاطم خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: با خروج این سامانه بارشی از استان تا پایان هفته سامانه بارشی جدید نخواهیم داشت.

راستگو بیان کرد: آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با غبار محلی ، در برخی مناطق بیشتر مناطق شمالی و مرکزی استان رگبار پراکنده باران و رعدوبرق همراه با وزش باد، فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل شمالی و مرکزی استان گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر ، در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر اعلام کرد.

راستگو خاطرنشان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۵۷ ، مد اول ساعت ۰۹:۳۷، جزر دوم ساعت ۱۳:۳۶ و مد دوم ساعت ۲۰:۴۵ خواهد بود.

[کد خبر:AJ37417]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب