0000000000000000000766414794415_740.jpg

 

 

آینه جم: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم گفت: از فعالیت غیر مجاز واحدی که باعث آلودگی هوا در این شهرستان شده بود، جلوگیری شد.

به گزارش آینه جم؛ محمدتقی محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم بیان کرد: مردم به ما اطلاع دادند که فعالیت غیراصولی برداشت خاک برای سرند و تهیه خاک نرم به منظور استفاده در طرح انتقال آب سد باغان به جم، باعث شده است گرد و غبار عظیمی محیط طبیعی منازل مسکونی شهر انارستان و باغ‌های اطراف را فرابگیرد.

او افزود: با درخواست یکی از انجمن‌های زیست محیطی، از طرح مورد نظر بازدید و تصویربرداری شد و ضمن برگزاری جلسه با مسئول کارگاه و ارائه اخطار‌های لازم همراه با پیشنهادها برای ادامه فعالیت، در تماس تلفنی با جانشین دادستان شهرستان جم به استناد ماده ۳ قانون هوای پاک از ادامه فعالیت جلوگیری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم ادامه داد: ادامه فعالیت این واحد نیاز به تاییدیه محیط زیستی دارد و بدون در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی فعالیت آن همچنان متوقف خواهد بود.

محمدی با اشاره به اینکه این واحد برای ادامه کارش باید با گرفتن استعلام از ادارات مرتبط مکانی جدید در نظر بگیرد، گفت: آلودگی‌های زیست محیطی این واحد محاسبه می‌شود و ضمن دریافت خسارت زیست محیطی، در فهرست واحدهای آلاینده قرار می‌گیرد و مشمول پرداخت عوارض آلایندگی خواهد شد.

او تاکید کرد: همه واحد‌های تولیدی، خدماتی و صنعتی در شهرستان جم مانند صنایع نفت و گاز، واحد‌های شن و ماسه، کارخانه آسفالت و ... موظف به جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی هستند و این اداره به صورت مستمر واحد‌ها را پایش می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جم گفت: این واحدها، درصورت بروز آلودگی افزون بر اخطار‌، برای برطرف کردن آلایندگی و تشکیل پرونده قضائی، در فهرست آلاینده‌ها قرار می‌گیرند و مشمول جریمه‌های زیست محیطی و پرداخت عوارض آلایندگی خواهند شد.

[کد خبر:AJ36897]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب