000000000000000000000025592124.jpeg

 

 

آینه جم:  امروز کارمندان بوشهری پس از حدود یک دهه پنجشنبه ها سرکار حاضر شدند؛ هرچند برخی دستگاههای اجرایی استان تعطیل ماندند

به گزارش آینه  جم ؛ لغو تعطیلی روزهای پنجشنبه موجی از انتقادات کارمندان را در پی داشته و بسیاری از آنها معتقدند ابلاغیه استانداری در این خصوص اشتباه بوده، چرا که تعطیلی ادارات بوشهر در این روز براساس مصوبه دولت در 16 تیر امسال نبوده که در پی لعو آن مصوبه، تعطیلی بوشهر هم ملغی می شد.

کارمندان استان با اشاره به ادامه تعطیلی پنجشنبه ها در ادارات خوزستان و شهر تهران، معتقدند: استانداری بوشهر از حقوق کارمندان و خانواده آنها دفاع نکرد و شتاب زده عمل کرد، درحالی که بهتر بود تا زمان استقرار استاندار جدید، تعطیلی پنجشنبه ها ادامه می یافت تا تیم جدید مدیریتی درباره آن تصمیم گیری کند.

همین انتقادات باعث شد تا امروز کارمندان با اوقاتی تلخ بر سر کار حاضر شوند و ضمن اشاره به مراجعان کمی که دارند، به گلایه از تصمیم استانداری و امیدواری به برگشت تعطیلی پنجشنبه بپردازند.

اداراتی که امروز تعطیل بودند

 هرچند طبق ابلاعیه استانداری از این پنجشنبه دستگاههای اجرایی استان باید فعال باشند، ولی برخی ادارات تعطیلی را ادامه دادند، از جمله شرکت مخابرات، اداره بنادر و دریانوردی، شرکت گاز، شرکت انتقال گاز، نیروگاه اتمی اداره ثبت اسناد و املاک، اداره زندان ها و دادگستری استان.

برخی از این دستگاهها نظیر بندر، مخابرات و گاز با اشاره به اینکه در سایر روزهای هفته ساعت کارشان تا 15:30 دقیقه است و بخش عملیاتی آنها نیز پنجشنبه ها فعال می باشد، از تعطیلی کارمندان اداری در دو روز آخر هفته دفاع کرده اند.

برخی دیگر نظیر ادارات ثبت اسناد، دادگستری و زندان ها نیز معتقدند زیرمجموعه قوه قضائیه هستند و تغییر ساعت کارشان نیازمند ابلاغ تهران است.

بررسی ها نشان می دهد تعطیلی بخش های اداری دستگاههای مورد اشاره در روزهای پنجشنبه مشکل خاصی در عملکردشان رقم نزده و مدیران بالادست ریسک و جسارت تصمیم گیری در راستای رفاه کارکنان و خانواده شان و همچنین کاهش هدر رفت انرژی در روزهای پنجشنبه را داشته اند.

واقعیت این است که میزان پایین بهره وری ادارات کشور باعث شده پنجشنبه ها که وزارتخانه ها و ستادهای مرکزی در تهران تعطیل هستند به یک روز پرت اداری در شهرستان ها مبدل شده و تجربه یک دهه تعطیلی این روز در استان بوشهر نیز مردم را عادت داده بود برای پیگیری کارشان در روزهای دیگر راهی ادارات شوند. از این رو حضور کارمندان در روزهای پنجشنبه بیش از آنکه بازدهی و بهره وری اداری باشد، تلف شدن منابع و انرژی است.

کارمندان انتظار دارند استانداری با بررسی دقیق تر ابلاغیه اخیرش و اینکه استمرار تعطیلی برخی ادارات در روز پنجشنبه خللی در خدمات دهی آنها پیش نیاورده، تعطیلی پنجشنبه ها برگردد، هرچند این موضوع با تیم فعلی استانداری محال به نظر می رسد و باید دید استاندار بعدی کیست و آیا این دغدغه جامعه اداری استان برایش اولویت دارد؟

خلیج فارس 

[کد خبر:AJ36778]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب