000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000download.jpg

 

 

به گزارش آینه جم ، یکی از کارکنان استانداری بوشهر با انتقاد از استاندار دولت تدبیر و امید درمورد لغوِ تعطیلی پنج شنبه در استان نوشت:
متاسفانه مدیران دولت تدبیر و امید هنوز دست از غافلگیری مردم بر نداشته اند! اقدام عجیب و قابل تامل و عجولانه ای که معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر و شخص استاندار در واپسین روزهای مدیریت و نائل شدن به بازنشستگی برای کارمندان بوشهر گرفته اند!
حدود ده سال پیش بود که با توجه به مشکلات برق، بحث آب و هوا و تحکیم بنیان خانواده و امثالهم در جلسه ستاد مدیریت بحران مصوب گردید که روزهای پنجشنبه مجموعه های اداری استان(بغیر از دستگاه های خدمات رسان) تعطیل و برای اینکه ساعت موظفی کارکنان دچار ایراد نگردد به ساعت روزهای کاری در طول هفته اضافه گردد.
در طول این مدت افراد گوناگونی در زمان های مختلف قصد ملغی نمودن این مهم را داشته اند، موضوعی که برنامه های خانواده و زندگی و تحصیلات و شغل دوم و... براساس آن تنظیم گشته است.
در طول این مدت هر سری عنوان می شد که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی مخالف این تعطیلات هستند در صورتی که این موضوع از اختیارات قانونی استانداران بوده و هست.
حال مشخص نیست آقای ابراهیمی معاون محترم توسعه مدیریت و منابع استانداری چطور بعد از حدود ۳۵ سال سابقه کاری مصوبه هیئت وزیران مورخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ که عنوان داشته لغو تعطیلی پنجشنبه ها کلیه ادارات و سازمان ها و... کشور با توجه به انقضای مصوبه مورخ ۱۶ تیر ۱۴۰۰ (برای وضعیت بحرانی برق و کرونا مصوب شده بود) و *بازگشت ساعت کاری آنها به روال قبل* که ارتباطی به تعطیلی های پنجشنبه استان بوشهر (بغیر از دستگاه های خدمات رسان) نداشته را به کلیه ادارات تعمیم داده!!!!
چند سوال مطرح است:
۱. اگر طبق صحبت های ایشان دیوان محاسبات و سازمان بازرسی مرتبا نامه میزدند و خواسته غیرقانونی داشتند چرا زیر بار آن رفتید؟! اگر خواسته آنها قانونی بوده چرا زودتر اقدام به این امر ننموده بودید و لغو تعطیلات را همزمان با شروع به کار دولت جدید اجرایی نموده اید؟!
۲. اگر حرف شما صحیح است چرا استانداری خوزستان تعطیلی پنجشنبه های ادارات را ملغی ننموده است؟!
۳.در متن مصوبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ هیئت وزیران، عینا عنوان شده بازگشت ساعت کاری به روال قبل با توجه به انقضای مصوبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ (روال قبل از ۱۶ تیر چه بوده؟). اینقدر مشکلات مردم و کارمندان زیاد است که ما واقعا فراموش کردیم قبل از ۱۶ تیر ساعت و روال کاری به چه نحوی بوده!
۴. در استانی که اکثرا شاغل در ادارات و سازمان های دولتی هستند چرا باید چنین تصمیم عجولانه ای گرفته شود؟!
۵. اگر قرار به لغو مصوبه بود باید در جلسه ستاد مدیریت بحران، موضوع مذکور مطرح و در صورت تصویب ابلاغ می شد!
۶. بهتر است استاندار نامه مذکور را کان لم یکن  اعلام و تصمیم در این خصوص را به استاندار و مدیران بعدی واگذار نماید.
۷. کلیه کارمندان و ادارات در استان طومارها و نامه های اعتراضی خود رادر اسرع وقت(نهایتا چهارشنبه همین هفته) به استاندار محترم ارسال  و رونوشتی از آن را به نمایندگان استان و نماینده محترم  ولی فقیه در استان و نماینده مجلس خبرگان و رییس جمهور محترم و وزیر محترم کشور و... ارسال نمایند.
باید ریشه های اقدامات اینچنینی شناسایی و با اقدام سریع و مطالبه گرانه کارکنان برای همیشه خشکانده شود.
** آرمان شهر
[کد خبر:AJ36765]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب