0315697-4.jpg

 

 

 

آینه جم : بوشهری ها از نبود نظارت بر بازار و افزایش بی سابقه گرانی‌ گله‌ مند هستند، از طرفی مسئولان استانی نیز می گویند بسیاری از گرانی ها ریشه در تصمیمات کشوری دارد.

به گزارش آینه جم ؛ شهروندان با اشاره به افزایش بی رویه و سریع قیمت ها خصوصا در زمینه اقلام اساسی و پرمصرف، معتقدند بود و نبود متولیان نظارت بر بازار تفاوتی در شرایط ندارد و دولت هم مدتهاست همه چیز را به امان خدا رها کرده است.

یکی از شهروندان می گوید: چند روز پیش برای خرید وارد مغازه‌ ای شدم. قیمت کالا را که دیدم با چیزی که می‌ فروختند به شکل عجیبی فرق می‌ کرد. وقتی اعتراض کردم، صاحب مغازه اعلام کرد مثل‌ اینکه تو باغ نیستی. ما مغازه‌ دارها بدبختیم چون هر کالایی که می فروشیم برای جایگزینی آن باید به مبلغ خرید اضافه کنیم.

بوشهری ها نسبت به عملکرد تعزیرات نیز انتقاد دارند و معتقدند در زمینه مقابله با گرانفروشی، از این مجموعه عملکردی در جامعه دیده نمی شود و همین موضوع یکی از دلایل نا امیدی مردم از نظارت هاست.

به نظر می‌رسد دولت از مدتها پیش و در ماههای پایانی عمر خود به وضعیت بازار به ویژه قیمت کالاها بی توجه است و منتظر به اتمام رسیدن دوره خود می باشد و این «بی عملی» سفره مردم را خالی تر کرده است.

نکته قابل توجه دیگر آنکه در اغلب کالاها به صورت رسمی مجوز افزایش قیمت به زنجیره تولید داده شده، اما باز هم شاهد گلایه تولیدکنندگان هستیم و آنها این میزان افزایش قیمت را کافی نمی‌دانند؛ به عنوان نمونه از گرانی شیر و مرغ تا لوازم خانگی کوچک، ولی همچنان درخواست افزایش قیمت از سوی تولیدکنندگان مطرح می شود که نشان می دهد قیمت ها ترمز بریده و بازار بی سر و سامان شده است.

[کد خبر:AJ36309]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب