3388171.jpg

 

آینه جم: کمبود کیت های آزمایش، باعث توقف تست رایگان کرونا در اغلب مراکز جامع سلامت استان بوشهر شده است.

به گزارش آینه جم؛ طی هفته های اخیر تست های سریع کرونا با جوابدهی 10 دقیقه ای یا pcr در مراکز جامع سلامت استان افزایش یافت که منجر به شناسایی تعداد زیادی از بیماران شد و رکورد روزانه 650 مورد جدید کرونا را در استان ثبت کرد.

اقدامی که منجر به رهگیری سایر بستگان بیماران و شناسایی ناقلان بدون علامت کرونا و فرستادن آنها به قرنطینه خانگی شد تا عامل شیوع این بیماری نباشند.

اما در روزهای گذشته، مراکز جامع سلامت استان بوشهر به مراجعان جهت تست کرونا پاسخ منفی می دهند و دلیل آن را نداشتن کیت آزمایشی می دانند.

علاوه بر آن، زمزمه ها از توقف طرح سردار سلیمانی حکایت دارد که با حضور نیروهای بسیجی و جهادی با همراهی فردی از مراکز بهداشت، به شکل خانه به خانه و محله ای اقدام به شناسایی بیماران می کردند، موضوعی که ناشی از کمبود کیت آزمایش و عدم پشتیبانی برخی دستگاههای اجرایی عنوان می شود.

خبر می رسد در شهر بوشهر تنها یک مرکز جامع سلامت (نبی اکرم) به تست رایگان کرونا اقدام می کند که طبق گفتگوی امروز خبرنگار  این رسانه با متصدی نوبت دهی آن، به دلیل کمبود کیت آزمایش، فقط روزانه از 25 نفر امکان تست وجود دارد که با اولویت گروههای هدف زیرمجموعه همین مرکز مانند زنان باردار و بیماران خاص هستند.

توقف تست های رایگان کرونا در شرایطی می باشد که هزینه این اقدام در آزمایشگاههای خصوصی 300 هزارتومان آب می خورد و بیمه های پایه و تکمیلی زیربار پرداخت آن نمی روند؛ هزینه ای که برای اغلب مردم در این شرایط اقتصادی دشوار است.

معاون بهداشتی: پیگیر افزایش سهمیه هستیم

معاون مرکز بهداشت استان بوشهر با تایید کمبود کیت های تست کرونا که منجر به کاهش آزمایش در مراکز جامع سلامت شده اظهار داشت: به تازگی محموله ای شامل 8 هزار کیت تست کرونا به استان اختصاص یافته که جوابگوی نیاز یک یا دو روز می باشد.

عبدالحمید خواجه ئیان افزود: با توجه به شناسایی روزانه 600 بیمار جدید در استان، باید از اطرافیان هرکدام 10 نفر که بیشترین ارتباط را داشته اند نیز تست کنیم که روزانه به حداقل 6 هزار کیت نیاز دارد، از این رو محموله فعلی جوابگوی مراکز جامع سلامت نبوده و پیگیر هستیم تا سهمیه لازم از تهران تخصیص یابد.

خلیج فارس

[کد خبر:AJ35476]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب