جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

اقدام ارزشمند پتروشیمی جم در نیمه شعبان؛اهدای ۷۷ جهيزيه به‌ نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در جنوب‌ استان+عکس

      آینه جم-همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه، و در آستانه ولادت امام زمان (عج)...

برگزاری همایش پایانی دوازدهمین نکوداشت روز جم +تصاویر

      آینه جم/ آیین دوازدهمین نکوداشت روز جم با حضور گسترده مردم و مسوولان در...

یکی میراث فرهنگي بوشهر را صدا بزند

    آینه جم-  سید مرتضی کراماتی  غفلت متولیان امر در اداره کل میراث...

قضیه حمار در ریاضی و بحث آزمون استخدامی پتروشیمی پردیس

    آینه جم/  مصطفی ارجمند حمار از قضایای معروف هندسه است. این قضیه می گوید:...

تشخیص رایگان و محرمانه ایدز در بوشهر، برازجان، کنگان و عسلویه/علائم نگران کننده ایدز

        آینه جم/   رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: چهار مرکز...

نتایج اولیه انتخابات شورای شهر بوشهر + منتخبان و علی‎البدل ها

  آینه جم: طبق شنیده ها، اکثریت کرسی های ششمین دوره شورای شهر بوشهر در اختیار...

یادداشت/ پریشان؛مردی برای تمام فصول

      آینه جم-   افشین پریشان عضو باسابقه شورای شهر جم، در یک دهه گذشته...

تقدیر وزارت کار از پتروشیمی جم/شریعتمداری: پتروشیمی جم پیشرو در مبارزه با فساد و شفافیت

      آینه جم؛   طی همایشی با حضور “محمّد شریعتمداری”، وزیر...

با تغییر رویکردهای مدیریتی محقق شد؛ افزایش رضایتمندی کارکنان پلی پروپیلن جم

    به گزارش آینه جم به نقل از  روابط عمومي شركت پلي پروپيلن جم، عليرضا...

استخدام ۱۸۴ نفر در نیروگاه اتمی بوشهر(+جزئیات و لینک ثبت نام )

      آینه جم؛   رئیس مرکز آزمون جهاددانشگاهی استان بوشهر از برگزاری...

چه جاذبه ای در استان بوشهر در تابستان ده ها هزار نفر را به سمت خود می کشاند؟ + تصاویر

آینه جم؛ شبیر فکوریان: در این بخش هدف بر معرفی یکی از جاذبه های بسیار مهم استان...

آیا گورستان لنج ها را تا به حال دیده ای؟ + تصاویر

        آینه جم؛ جاذبه های گردشگری استان بوشهر: از بوشهر که میزنی بیرون و...

گنبد نمکی جاشک، با نمک ترین شگفتی طبیعت بوشهر + تصاویر

    آینه جم: یکی از جاذبه های استان بوشهر که در سفرتان به بوشهر ارزش دیدن دارد،...

میراث فرهنگی بوشهر در خواب غفلت‌

    آینه جم؛   سید مرتضی کراماتی بردستانی شهر باستانی بردستان با دارا...

استخدام ۱۲۸ نفر در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان بوشهر + جزئیات و دانلود دفترچه

       آینه جم؛  ۱۲۸   نفر نیروی بهداشتی از طریق آزمون استخدامی...

گزارش تصویری

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال قبل

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال قبل

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال...

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی آینه...

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل   قطر مثل...

اینه جم/ خبرنگاران این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

نخست اینکه، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از یک ابر بدهکار بزرگ در این منطقه که ساختمان بزرگ آن هم رها شده، رونمایی کرده است. احمد دشتی زاده در نشست فعالان اقتصادی با جمیری نماینده بوشهر که به میزبانی اتاق بازرگانی برگزار شده، گفته: در دهه ۸۰ شرکتی ۲۵هزار مترمربع زمین در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با قیمت اولیه هر متر ۱۵۰۰تومان و با تامین زیر ساخت ها، متری ۷هزار تومان خریداری کرده، اما برای دریافت وام، طی یک کارشناسی از سوی مسئولان وقت منطقه ویژه، این زمین متری ۵۴۰ هزار تومان ارزش گذاری شده و ارزش زمین ۱۳ میلیارد تومان اعلام می شود، درحالی که پرداختی وی بابت این زمین ۱۷۵ میلیون تومان بوده است. به گفته دشتی زاده، طبق کارشناسی صورت گرفته، این سرمایه گذار ۳۵ میلیارد تومان وام از یکی از شعب بانک ملی در شمال تهران دریافت کرده به دلیل عدم پرداخت اقساطش، بدهی آن  به ۱۰۰میلیارد تومان رسیده و نام این شرکت جزو یکی از بدهکاران بزرگ بانک ملی رسانه ای گردیده است.

 پس از ثبت چندین مورد گرمازدگی در میان کارگران پروژه های پارس جنوبی، ساعت کار برخی طرح های توسعه ای این منطقه تغییر کرد. طبق ابلاغ برخی شرکت ها نظیر پتروشیمی بوشهر، قرار شده از امروز تا اطلاع ثانوی، ساعت فعالیت کارگران از 6 تا 11 صبح و 16 تا 19:30 باشد.

 اخیرا با افزایش اطلاع ‌رسانی‌ها نسبت به خطرات ویروس HPV، تقاضا برای این واکسن افزایش یافته، این درحالی است که پیگیری ها نشان می دهد سهمیه ای در اختیار داروخانه های بوشهر قرار نمی گیرد. البته قیمت یک‌ میلیون و ۶۰۰هزار تومانی این واکسن خارجی برای هر دوز آن هم باعث شده بسیاری توانایی خرید واکسن را نداشته باشند.

 اولین جلسه شورای شهر بوشهر پس از تغییر رییس آن به صورت غیرعلنی برگزار شده است. باید دید این رویکرد استثنا است یا شاهد ادامه آن خواهیم بود؟

سهم فراغت در سبد خانوار کمتر شده است. موج گرانی‌های، هزینه‌ های فراغت را هم به شدت تحت تأثیر قرار داده، به طوری‌که پرداخت هزینه‌ های ضروری باعث شده سبد تفریح و سرگرمی خانواده ‌ها کوچکتر یا حذف شود.

 گفته می شود در دستورالعمل‌های جدید کرونایی که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا به سازمان هواپیمایی و ایرلاین ‌ها ابلاغ شده، فاصله گذاری اجتماعی در پروازها به هیچ عنوان مطرح نشده است. این درحالی است که چندی پیش وزیر بهداشت از رعایت نشدن پروتکل ‌ها در سفرهای هوایی انتقاد کرده بود.

مخابرات درآمدزایی از شماره‌ های رند را آغاز کرده است. گویا این درآمدزایی تحت عنوان هزینه واگذاری خط انجام می‌ شود. نرخ این خط ها حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان می باشد.

 نرخ سود 20 درصدی که هنوز قطعی نشده، به رقابت بانک ها برای جذب نقدینگی منجر شده است. هرچند تبلیغاتی در این خصوص منتشر نشده، ولی برخی بانک ها به صورت شفاهی به مشتریان خود می گویند اگر بالای 100 میلیون تومان سپرده گذاری کنند، از سود 20 درصدی بهره مند می شوند.

تابستان به آخرین ماه خود نزدیک شده، اما هنوز شهرداری بوشهر برای فعال سازی پلاژ بانوان دست به کار نشد. ظاهرا شهرداری برای تامین نیروی انسانی پلاژ درنظر دارد از نیروهای قبلی استفاده کند که اغلب شان وارد بخش ستادی و اداری شده اند، اما اراده ای برای بازگشت آنها به پست سازمانی شان وجود ندارد و همین موضوع باعث عدم بهره برداری پلاژ بانوان شده است.

شنیده شده وزارت کشور طرحی با عنوان "الگوی جدید مدیریت شهرستان‌ها" دارد که برای تقویت فرمانداری ها اجرایی خواهد شد. طبق این الگو فرماندارضمن انجام وظایف ذاتی و سنتی خود، تمامی خدمات دولتی در ساختاری جدید توسط فرمانداری و با تأمین نیروی انسانی مورد نیاز به انجام می‌ رسد. برهمین اساس پیش بینی شده در این شیوه به صورت جداگانه به هر دستگاه اجرایی واحد سازمانی در شهرستان تخصیص اعتبار داده نمی شود و صرفاً ساختار دولت در فرمانداری تبلور می یابد. گفتنی است به جهت بررسی ابعاد و پیامدهای موضوع، این روش به صورت آزمایشی در شهرستان های جدیدالتأسیس اجرا خواهد شد.

 بانک‌ها در دولت سیزدهم هم منابع را به کارکنان خود اختصاص داده اند. گویا کارمندان بانک ۶۷هزار میلیارد تومان وام با سررسیدهای بلندمدت و سودهای کم گرفته‌اند. بانک‌ ملت به تنهایی ۱۸هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است. بانک های تجارت با ۱۷هزار میلیارد تومان و بانک رفاه با ۱۲هزار میلیارد تومان در رده‌های بعدی قرار دارند.

 استقبال از دز چهارم واکسن کرونا در استان بوشهر بسیار پایین بوده است. با گذشت حدود دو ماه از شروع این دز، کمتر از 5 درصد جامعه هدف در استان نسبت به تزریق اقدام کرده اند.

فروش و واگذاری امتیاز تیم دسته یکی شاهین عامری به ماهشهر خوزستان، علامت سوال های زیادی را درباره وضعیت حمایت از ورزش استان پیش آورده است، ضمن اینکه با توجه به شرایطی که تیم های شاهین شهرداری و ایرانجوان بوشهر داشته و از همین حالا پیش بینی می شود به دسته های پایین تر سقوط کنند، امیدی به شناسایی و معرفی بازیکنان مستعدی نظیر طارمی، قائدی، محبی و... نیست.

 خبر می رسد اختلاف نظر اعضای شورای شهر عالیشهر مانع از برگزاری انتخابات هیات رییسه جدید شده است. برهمین اساس، سه عضو از پنج عضو این شورا در جلسات انتخاب هیات رییسه حضور نمی یابند.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس در قالب سفرهای استانی با عنوان "نظارت های ستادی" به بوشهر می آید. وی قرار است در مراسم 12 شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری نیز سخنرانی کند.

 سقوط از پرتگاه، علت اولیه مرگ مدیر مجتمع  پتروشیمی زاگرس اعلام شد. جسد شهریار جهرمی از مدیران مجتمع‌های پتروشیمی عسلویه در مجاور محور فیروزآباد - جم کشف شده که به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس، براساس بررسی‌های اولیه جراحت‌های ناشی از سقوط از پرتگاه، علت مرگ وی بوده است.

با تایید وزارت کشور، درجه شهرداری بوشهر از 10 به 11 ارتقا پیدا کرد. همچنین در ابلاغیه جدید، درجه شهرداری ریز هم به 4 ارتقا یافت.

 یک هم استانی به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران انتخاب شد. محرابیان وزیر نیرو طی احکام جداگانه ای 5 عضو هیات مدیره این شرکت را منصوب کرد که نام شاهپور رجایی هم در میان آنها می باشد. رجایی متولد شهرستان جم و پیش از این مدیر آب منطقه ای استان بوده و طی سالهای اخیر نیز به عنوان رئیس حوضه آبریز رودخانه کرخه و مرزی غرب فعالیت داشته است.

دست آخر اینکه؛ با سیاست جدید سازمان برنامه و بودجه، اجرا یا تکمیل پروژه های فاضلاب شهرهای استان با چالش مهمی مواجه شده است. براساس رویکرد جدید میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه، اولویت اعتبارات در حوزه آب و فاضلاب در خصوص تامین آب شرب است، از این رو برای پادار شدن ردیف بودجه طرح های توسعه ای فاضلاب در کشور از جمله بوشهر مقاومت زیادی وجود دارد.

 

* خلیج فارس

[کد خبر:AJ39600]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه