جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

اقدام ارزشمند پتروشیمی جم در نیمه شعبان؛اهدای ۷۷ جهيزيه به‌ نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در جنوب‌ استان+عکس

      آینه جم-همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه، و در آستانه ولادت امام زمان (عج)...

برگزاری همایش پایانی دوازدهمین نکوداشت روز جم +تصاویر

      آینه جم/ آیین دوازدهمین نکوداشت روز جم با حضور گسترده مردم و مسوولان در...

یکی میراث فرهنگي بوشهر را صدا بزند

    آینه جم-  سید مرتضی کراماتی  غفلت متولیان امر در اداره کل میراث...

قضیه حمار در ریاضی و بحث آزمون استخدامی پتروشیمی پردیس

    آینه جم/  مصطفی ارجمند حمار از قضایای معروف هندسه است. این قضیه می گوید:...

تشخیص رایگان و محرمانه ایدز در بوشهر، برازجان، کنگان و عسلویه/علائم نگران کننده ایدز

        آینه جم/   رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: چهار مرکز...

نتایج اولیه انتخابات شورای شهر بوشهر + منتخبان و علی‎البدل ها

  آینه جم: طبق شنیده ها، اکثریت کرسی های ششمین دوره شورای شهر بوشهر در اختیار...

یادداشت/ پریشان؛مردی برای تمام فصول

      آینه جم-   افشین پریشان عضو باسابقه شورای شهر جم، در یک دهه گذشته...

تقدیر وزارت کار از پتروشیمی جم/شریعتمداری: پتروشیمی جم پیشرو در مبارزه با فساد و شفافیت

      آینه جم؛   طی همایشی با حضور “محمّد شریعتمداری”، وزیر...

با تغییر رویکردهای مدیریتی محقق شد؛ افزایش رضایتمندی کارکنان پلی پروپیلن جم

    به گزارش آینه جم به نقل از  روابط عمومي شركت پلي پروپيلن جم، عليرضا...

استخدام ۱۸۴ نفر در نیروگاه اتمی بوشهر(+جزئیات و لینک ثبت نام )

      آینه جم؛   رئیس مرکز آزمون جهاددانشگاهی استان بوشهر از برگزاری...

چه جاذبه ای در استان بوشهر در تابستان ده ها هزار نفر را به سمت خود می کشاند؟ + تصاویر

آینه جم؛ شبیر فکوریان: در این بخش هدف بر معرفی یکی از جاذبه های بسیار مهم استان...

آیا گورستان لنج ها را تا به حال دیده ای؟ + تصاویر

        آینه جم؛ جاذبه های گردشگری استان بوشهر: از بوشهر که میزنی بیرون و...

گنبد نمکی جاشک، با نمک ترین شگفتی طبیعت بوشهر + تصاویر

    آینه جم: یکی از جاذبه های استان بوشهر که در سفرتان به بوشهر ارزش دیدن دارد،...

میراث فرهنگی بوشهر در خواب غفلت‌

    آینه جم؛   سید مرتضی کراماتی بردستانی شهر باستانی بردستان با دارا...

استخدام ۱۲۸ نفر در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان بوشهر + جزئیات و دانلود دفترچه

       آینه جم؛  ۱۲۸   نفر نیروی بهداشتی از طریق آزمون استخدامی...

گزارش تصویری

 

 

 

آینه جم:  خبرنگاران این رسانه  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:
 
 
 نخست اینکه؛ کمتر از 20 درصد سهم بوشهر از اعتبارات سه درصد صادرات نفت و گاز محقق شده است. در این سرفصل بودجه، بوشهر با 200 میلیارد تومان در رتبه دوم کشور قرار دارد. خوزستان با 400 میلیارد تومان بیشترین بهره را در این خصوص دارد.
 
 
 شنیده شده 4 نفر از اعضای شورای شهر بوشهر برای در دست گرفتن سکان ریاست شورا در سال دوم مطرح شده اند. علاوه بر جعفر پورکبگانی رییس فعلی شورا، از وحید نیک روش، شهناز پولادی، عبدالخالق برزگرزاده و مهرزاد آسایش به عنوان کاندیداهای مطرح و علاقمند این سمت یاد می شوند. گویا نیک روش برای این رقابت مصمم تر از بقیه می باشد. ظاهرا شورایی ها قرار است صبح شنبه هیات رئیسه جدید را تعیین کنند. گویا به دلیل حضور آسایش و رفاهی در ترکیب فعلی شورا (که با تاخیر وارد عمارت امیریه شدند) احتمال تغییرات جدی در هیات رئیسه و روسای کمیسیون های شورا وجود دارد.
 
 
 به تازگی کلیپی با عنوان گشت ارشاد در بوشهر در فضای مجازی منتشر شده که ماموران زن و مرد به دنبال یک زن در میدان امام برای بازداشت وی هستند. بررسی ها حکایت از آن دارد که این کلیپ جدید نیست و مربوط به آبان ماه 98 و حواشی اتفاقات بنزینی می باشد.
 
 
 ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در مجلس گفته: «یکی از بانک های خصولتی برای تبلیغات خود بیش از 780 میلیارد ریال هزینه کرده، این درحالی است که بعضی از مردم‌ برای دریافت وام 5 میلیون تومانی، در صف هستند و اینگونه اسراف بیت المال و هدررفت منابع بانکی توجیهی ندارد.» گویا منظور این نماینده تبلیغات بانک ملت می باشد.
 
 در حالی استاندار بوشهر پیشنهاد پارک هواپیما‌های قطری در فرودگاه‌های استان در ایام برگزاری جام جهانی را مطرح کرده که خبر می رسد به دلیل عدم همکاری شرکت هوایپیمایی ایران و کارشکنی برخی دفاتر مسافرتی، پرواز بوشهر- دبی در شرف تعطیلی است. گویا پس از حدود 6 ماه فعالیت این خط هوایی، امروز آخرین پرواز از بوشهر به دوبی انجام خواهد شد تا تنها پرواز خارجی فرودگاه بوشهر تعطیل شود. این درحالی است که 70 درصد صندلی های این پرواز اشغال می شده، ولی کاهش پروازها از دو به یک روز در هفته توسط ایران ایر، انجام این پرواز در بوشهر را غیرجذاب کرده و اغلب مسافران سراغ پرواز شیراز- دوبی می روند.
 
 
همزمان با گرما و با افزایش مراجعان بیمارستان امیرالمومنین گناوه به دلیل کرونا، به دلیل نواقص برخی کولرها، گرمای هوا در بیمارستان گلایه بیماران و همراهان آنها را در پی داشته است.  
 
 
 این روزها بیماران دیابتی مجددا با کمبود انسولین لانتوس مواجه شده اند. این درحالی است که در مدت اخیر قیمت داروها نیز روند صعودی گرفته است.
 
 
 اظهارنظر سرپرست تیم فوتبال ایرانجوان بوشهر مبنی بر طلب 110 هزار یورویی از باشگاه پورتو بابت حق مشارکت در رشد مهدی طارمی، با واکنش برخی پیشکسوتان این باشگاه مواجه شده است. آنها گلایه دارند که “عطا وزیری” صرفا در فصل قبلی سرپرست تیم فوتبال است و مدت قانونی مدیرعاملی “علی وزیری” هم پایان یافته و این دو بجای مصاحبه، باید تعیین تکلیف شوند. علاوه بر این، ایرانجوان طی سالهای اخیر رکورد دار سقوط از لیگ یک به لیگ سه کشور بوده که مشخص نیست درصورت پرداخت مطالبات خارجی اش، آیا این ارقام صرف بدهی های مدیریت باشگاه خواهد شد یا به سر و سامان دادن ایرانجوان خصوصا تیم های پایه و زمین چمن آن اختصاص می یابد؟
 
 
 احمدی زاده، رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از انتقال دبیرخانه دائمی روز ملی خلیج فارس از تهران به بوشهر خبر داده است.
 
 
 برخلاف ترافیک سفرهای مسئولان کشوری به بوشهر در ایام مناسب و خوش آب و هوای استان، سفر هفته پیش محسنی اژه ای رییس قوه قضائیه به بوشهر در گرمترین فصل سال و با کمترین تشریفات انجام شد. بررسی وضعیت انبارهای اموال تملیکی، کانتینرهای رها شده و وضعیت خودروهای خارجی بلاتکلیف در گمرک بوشهر از محورهای این سفر بوده و قرار شده در تهران تصمیماتی اتخاذ شود. گویا اژه ای وعده داده برای رفع مشکلات مطرح شده در این سفر، 6 ماه دیگر به استان می آید.
 
 
خبر می رسد دریافت پول از بازیکنان نوجوان و جوان برای حضور در ترکیب تیم های اعزامی به مسابقات ورزشی پر رنگ شده و عملا افرادی که والدین آنها در این خصوص مشارکت کنند، شانس بالاتری برای حضور در مسابقات دارند. این رویه باعث شده تا نقش پول در استعدادیابی ها پر رنگ شده و افراد بی بضاعتی که استعداد کافی را دارند، پشت خط پولدارها بمانند. این رویه در تیم های فوتبال پایه بوشهر شایع بوده و خبر می رسد این روزها در برخی هیات های ورزشی غیرفوتبالی هم رشد کرده که ناشی از ناتوانی مسئولان هیات ها در جذب اسپانسر است که باعث شده دست به دامان والدین شوند.
 
 
 طرح بنزین برای همه ایرانیان که در ابتدای دولت سیزدهم مطرح شده بود، اجرای آزمایشی آن در جزیره کیش به پایان رسید. طبق این طرح مقرر بود همه افراد اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو، امکان دریافت سهمیه بنزین ۲۰ لیتری را دارا خواهند بود. مشخض نیست آیا شرایط اجرای آن در کشور فراهم شده یا به بایگانی می رود؟
 
 
 بعد از حدود پانزده سال از تعیین 18 اسفند روز بوشهر، این مناسبت هنوز در انتظار ثبت ملی است. این در حالی است که اخیرا در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور، 14 آبان به نام روز ملی مازندران و 25 آبان به نام روز ملی اصفهان برای ثبت در تقویم کشور ابلاغ شد.
 
 
 درحالی قرار است مجمع عمومی تعاونی مرزنشینان بوشهر امروز در مسجد دهدشتی برگزار شود که به نظر می رسد همانند گذشته استقبال کافی از سوی اعضا صورت نمی گیرد، هرچند اخیرا بنرهایی در این زمینه در سطح شهر نصب شده است. با توجه به قانون جدید تعاونی های مرزی که مراکز شهرستان ها حذف شده و به آنها اعتبار ارزی تخصیص نمی یابد، عملا تعاونی های مرزنشینان مثل بوشهر جذابیت خود را از دست داده است، با این حال هیچگاه گزارش شفافی از وضعیت سرمایه های مردم در این تعاونی ها ارائه نشده است.
 
 
 "رییسعلی دلواری" برای یکی از میادین شهر مشهد نامگذاری شد. با پیشنهاد کمیته نامگذاری شهرداری و تایید شورای شهر مشهد، میدان واقع در تقاطع بلوار دانشجو و آموزگار شهید رجایی به نام رییسعلی دلواری نامگذاری شد. شنیده شده مشهدی ها از شورا و شهرداری بوشهر درخواست کرده اند که برای اجرای تندیس رئیسعلی دلواری در این میدان مشارکت کنند.
 
 
شنیده شده سه باشگاه بدنسازی بوشهر به علت آنچه انتشار فیلم و عکس های خلاف شئونات در فضای مجازی اعلام گردیده، پلمب شدند.
 
 
 «علی بحرینی» به عنوان نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو منصوب شد. بحرینی که اصالتا اهل روستای کردوان شهرستان دشتی می باشد در سوابق قبلی اش سفیر ایران در اتیوپی را در کارنامه دارد.
 
 
 روزنامه دولت از شورای تأمین اهواز درخصوص لغو کنسرت ها انتقاد کرده و نوشته: وقتی نهاد رسمی فرهنگ برای برگزاری یک کنسرت مجوز اعطا می‌کند، چرا نهادهایی مانند شورای تأمین شهر اهواز پس از دادن مجوز و موافقت با برگزاری، باید حکم به لغو این برنامه قانونی دهند؟ 
 
 
 اخیرا روزنامه اصولگرای فرهیختگان از اعمال نفوذ حاجی بابایی رییس کمیسیون بودجه و همچنین تلفیق بودجه مجلس خبر داده و نوشته: در گزارش نهایی تلفیق تعداد 10 طرح جدید به طرح‌های استان همدان اضافه شده که نیازمند مصوبه ماده 23 است. (گزارش توجیهی فنی، اقتصادی، زیست‌محیطی و زمان‌بندی پروژه) غلامحسین کرمی نماینده دشتی و تنگستان عضو کمیسیون بودجه مجلس است، هرچند در ادوار مختلف نمایندگان استان از راهیابی به کمیسیون تلفیق بودجه بازمانده اند.
 
 
 دست آخر اینکه، این روزها "والدین جاعل" افزایش یافته است! چند سالی است که ثبت ‌نام دانش‌ آموزان براساس محدوده جغرافیایی مدارس صورت می گیرد که با توجه به تقاضای زیاد برای ثبت نام در برخی مدارس خاص و مطرح، شاهد جعل قولنامه ملک و قبوض آب و برق توسط پدر و مادرها جهت نام نویسی دانش آموزان شان هستیم و ظاهرا این تنها دستاورد تصمیم آموزش و پرورش درباره محدوده بندی جغرافیایی بوده است!
 
خلیج فارس
[کد خبر:AJ39467]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه