جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

اقدام ارزشمند پتروشیمی جم در نیمه شعبان؛اهدای ۷۷ جهيزيه به‌ نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در جنوب‌ استان+عکس

      آینه جم-همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه، و در آستانه ولادت امام زمان (عج)...

برگزاری همایش پایانی دوازدهمین نکوداشت روز جم +تصاویر

      آینه جم/ آیین دوازدهمین نکوداشت روز جم با حضور گسترده مردم و مسوولان در...

یکی میراث فرهنگي بوشهر را صدا بزند

    آینه جم-  سید مرتضی کراماتی  غفلت متولیان امر در اداره کل میراث...

قضیه حمار در ریاضی و بحث آزمون استخدامی پتروشیمی پردیس

    آینه جم/  مصطفی ارجمند حمار از قضایای معروف هندسه است. این قضیه می گوید:...

تشخیص رایگان و محرمانه ایدز در بوشهر، برازجان، کنگان و عسلویه/علائم نگران کننده ایدز

        آینه جم/   رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: چهار مرکز...

نتایج اولیه انتخابات شورای شهر بوشهر + منتخبان و علی‎البدل ها

  آینه جم: طبق شنیده ها، اکثریت کرسی های ششمین دوره شورای شهر بوشهر در اختیار...

یادداشت/ پریشان؛مردی برای تمام فصول

      آینه جم-   افشین پریشان عضو باسابقه شورای شهر جم، در یک دهه گذشته...

تقدیر وزارت کار از پتروشیمی جم/شریعتمداری: پتروشیمی جم پیشرو در مبارزه با فساد و شفافیت

      آینه جم؛   طی همایشی با حضور “محمّد شریعتمداری”، وزیر...

با تغییر رویکردهای مدیریتی محقق شد؛ افزایش رضایتمندی کارکنان پلی پروپیلن جم

    به گزارش آینه جم به نقل از  روابط عمومي شركت پلي پروپيلن جم، عليرضا...

استخدام ۱۸۴ نفر در نیروگاه اتمی بوشهر(+جزئیات و لینک ثبت نام )

      آینه جم؛   رئیس مرکز آزمون جهاددانشگاهی استان بوشهر از برگزاری...

چه جاذبه ای در استان بوشهر در تابستان ده ها هزار نفر را به سمت خود می کشاند؟ + تصاویر

آینه جم؛ شبیر فکوریان: در این بخش هدف بر معرفی یکی از جاذبه های بسیار مهم استان...

آیا گورستان لنج ها را تا به حال دیده ای؟ + تصاویر

        آینه جم؛ جاذبه های گردشگری استان بوشهر: از بوشهر که میزنی بیرون و...

گنبد نمکی جاشک، با نمک ترین شگفتی طبیعت بوشهر + تصاویر

    آینه جم: یکی از جاذبه های استان بوشهر که در سفرتان به بوشهر ارزش دیدن دارد،...

میراث فرهنگی بوشهر در خواب غفلت‌

    آینه جم؛   سید مرتضی کراماتی بردستانی شهر باستانی بردستان با دارا...

استخدام ۱۲۸ نفر در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان بوشهر + جزئیات و دانلود دفترچه

       آینه جم؛  ۱۲۸   نفر نیروی بهداشتی از طریق آزمون استخدامی...

گزارش تصویری

آینه جم: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر یکی از مهمترین زیرساخت‌ها برای توسعه صنعتی و تولیدی استان بوشهر محسوب می‌شود که با داشتن اراضی مستعد و زیرساخت‌های مناسب می‌تواند محل مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف تولیدی، صنعتی و خدماتی باشد.

ماجرای شهرک توریستی بوشهر که کلاهبرداری از آب درآمد! اراضی شهرک برای تولید واگذار می‌شود

به گزارش آینه جم به نقل از فارس؛ یکی از موضوعات مهمی که در این منطقه طی سال‌های گذشته مطرح بوده است، موضوع واگذاری حدود ۱۲۴ هکتار از بهترین اراضی این منطقه برای ساخت یک شهرک توریستی بود که تاکنون بی‌نتیجه مانده بود.

عبداله آورا مدیرعامل وقت منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در تشریح این موضوع گفته بود: در سال ۸۹ یک سرمایه گذار با مراجعه به منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر متقاضی دریافت زمین برای احداث شهرک توریستی شده بود. آن زمان ۱۲۴ هکتار زمین برای اجرای پروژه مذکور در اختیار این فرد که خود را مدیر یکی از شرکت‌ها معرفی کرده بود، قرار داده شد.

این سرمایه گذار متقاضی دریافت تسهیلات جهت راه اندازی پروژه مذکور شده بود که در همان زمان با تغییرات و نوسان قیمت دلار در کشور، وی عدم امکان فعالیت خود را در زمینه راه اندازی شهرک مربوطه اعلام کرد.

همان زمان سرمایه گذار مذکور تقاضای تفکیک زمین و واگذاری آن به افراد مختلف جهت سرمایه گذاری های مشترک در شهرک توریستی را کرده بود که مدیریت وقت نیز با درخواست وی موافقت کرد.

این سرمایه گذار بعد از تفکیک زمین مربوطه آن را به افراد مختلف واگذار کرد و ناپدید شد که هیچ ردی از وی وجود نداشت و گریخت.

حسین نامور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر پاسخگوی سوالات خبرنگار فارس در مورد آخرین وضعیت این منطقه و زمین‌های مد نظر برای ساخت شهرک توریستی است.

فارس: تعداد شرکت‌ها و میزان اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به چه میزان است؟

در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تاکنون بیش از ۵۸۰ هکتار زمین به سرمایه‌گذاران واگذار شده است که در حال حاضر ۸۰ شرکت شامل ۴۲ شرکت صنعتی و تولید و ۳۸ شرکت خدماتی در حال فعالیت هستند و ماهانه بین سه تا چهار هزار تُن محصولات تولیدی به سرزمین اصلی صادر می گردد و مواد اولیه متنوعی نیز از سایر نقاط کشور وارد می‌شود.

اشتغال بیش از ۱۷۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر

در حال حاضر ١٥ شرکت با دریافت مجوز سرمایه‌گذاری و اخذ زمین در حال ساخت و راه‌اندازی هستند.

حضور پنج شرکت نفتی، استقرار پست بانک، استقرار دفاتر بیمه، وجود دفتر کار و اشتغال، فعالیت هشت آزمایشگاه همکار استاندارد، وجود ۵۳۰ هزار متر مربع انبارهای تجاری کانتینری و مسقف، فعالیت هفت شرکت در حوزه صادرات و . . . از دیگر شاخصه‌های این منطقه است.

هم‌اکنون در سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ۷۵ نفر و در شرکت‌های مستقر در این منطقه حدود ۱۷۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

فارس: مهمترین اولویت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر چیست؟

از مهمترین اولویت‌های سرمایه‌گذاری دراین منطقه می‌توان به ایجاد و احداث صنایع پائین‌دست پتروشیمی، نفت و گاز و تولید تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت و گاز، تولید و مونتاژ موتور و تجهیزات انواع شناور و صنایع دریایی و همچنین تولید و مونتاژ خودرو، تجهیزات و لوازم جانبی و تولید و مونتاژ وسایل و لوازم خانگی و آشپزخانه‌ای اشاره کرد.

تولید و مونتاژ وسایل الکتریکی و الکترونیکی، تولید و فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های کشاورزی و مواد غذایی، صنایع بسته‌بندی و فرآوری انواع آبزیان، ایجاد سیستم‌های تصفیه پسماند آب صنایع و کارخانجات و آب‌شیرین‌کن، سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های زیست‌محیطی و فناوری نانو، صنایع های‌تک و دانش‌بنیان از دیگر اولویت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است.

ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و تولید در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر فراهم شده و از حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه استقبال می‌کنیم.


فارس: آخرین وضعیت زمین‌های مربوط به شهرک توریستی به چه صورت است؟

پس از سال‌ها تلاش و جدیت همکاران حقوقی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و وکیل توانمند شرکت عمران و توسعه، قرارداد زمین موسوم به شهرک توریستی که ١١ سال پیش واگذار و در سال ۱۳۹۸ فسخ و ابطال شده بود و با درخواست اعاده دادرسی طرف دعوی و همچنین اعترض شخص ثالت اجرای آن به تاخیر افتاده بود، با رای دادگاه صالحه و رد دعاوی ایشان قطعیت پیدا کرد.

آزادسازی ۱۲۴ هکتار زمین برای واگذاری به بخش تولید

با درخواست شرکت عمران و توسعه به عنوان سازمان مسئول منطقه ویژه وارد مرحله اجرا خواهد شد و حدود ١٢۴ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر برای واگذاری به بخش تولید و اشتغال مولد آماده می‌شود.

این اراضی می‌تواند در صنایع های‌تک و غیر آلاینده مورد استفاده قرار گیرد و در آینده میتواند ظرفیت ارزشمندی برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف اقتصادی ایجاد نماید تا از ماحصل آن تولید ناخالص داخلی افزایش یافته و در ایجاد اشتغال موثر واقع گردد.


فارس: برخورد منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با افرادی که زمین دریافت کرده‌اند ولی طرحی اجرا نمی‌کنند چیست؟

منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به منظور توسعه سرمایه‌گذاری، افزایش تولید و اشتغال و رونق صادرات، زمین را با قیمت مناسب در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد تا سرمایه‌گذاری لازم در این زمینه صورت گیرد.

برخورد ما طبق قانون خواهد بود و بر این اساس سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در راستای بهره برداری از اراضی واگذاری و به فعلیت رساندن سرمایه گذاری ، برای همه قطعات اراضی واگذاری که اقدامی برای اجرای طرح نکرده باشند مسیر فسخ و ابطال اسناد را پیگیری خواهد کرد.

بدیهی است اولویت ما فعالیت سرمایه گذاران در این منطقه است و در ابتدا تذکرهای لازم به افرادی که زمین را خریداری کرده‌اند ولی طرحی اجرا نمی‌کنند، داده می‌شود و سپس با دعوت از آنها، نسبت به رفع موانع و تشویق آنها برای ادامه کار و سرمایه‌گذاری تلاش خود را انجام می‌دهیم.

در صورتی که نیاز باشد در دیگر دستگاه نسبت به رفع موانع سرمایه‌گذاری اقدام شود، همکاری‌ها و پیگیری‌های لازم را در این زمینه را نیز خواهیم داشت ولی در صورتی که ببینیم افرادی که این اراضی را دریافت کرده‌اند تمایل، رغبت و یا توان سرمایه‌گذاری و انجام کار را نداشته‌ باشند، مسیر فسخ را دنبال خواهیم کرد.

صحبت پایانی

از مجموعه دستگاه‌های محترم امنیتی و نظارتی که در این راه با دقت و جدیت تمام فرآیند بازپس‌گیری اراضی این منطقه را دنبال کرده و زمینه را برای جذب سرمایه گذاران جدید فراهم کردند تقدیر و تشکر کرده و از بازرسان محترم سازمان بازرسی که در مراحل مختلف پیگیری ها حضور داشتند و بر رعایت الزامات قانونی در مراجع و ادارات مرتبط تاکید می‌کردند سپاسگزاری می‌نماییم.

امروزه بیکاری یکی از مهمترین مشکلات کشور ما است و تلاش داریم با جذب سرمایه‌گذاران، زمینه را برای رونق تولید و اشتغال بیشتر فراهم سازیم.

[کد خبر:AJ37896]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه