جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

اقدام ارزشمند پتروشیمی جم در نیمه شعبان؛اهدای ۷۷ جهيزيه به‌ نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در جنوب‌ استان+عکس

      آینه جم-همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه، و در آستانه ولادت امام زمان (عج)...

برگزاری همایش پایانی دوازدهمین نکوداشت روز جم +تصاویر

      آینه جم/ آیین دوازدهمین نکوداشت روز جم با حضور گسترده مردم و مسوولان در...

یکی میراث فرهنگي بوشهر را صدا بزند

    آینه جم-  سید مرتضی کراماتی  غفلت متولیان امر در اداره کل میراث...

قضیه حمار در ریاضی و بحث آزمون استخدامی پتروشیمی پردیس

    آینه جم/  مصطفی ارجمند حمار از قضایای معروف هندسه است. این قضیه می گوید:...

تشخیص رایگان و محرمانه ایدز در بوشهر، برازجان، کنگان و عسلویه/علائم نگران کننده ایدز

        آینه جم/   رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: چهار مرکز...

نتایج اولیه انتخابات شورای شهر بوشهر + منتخبان و علی‎البدل ها

  آینه جم: طبق شنیده ها، اکثریت کرسی های ششمین دوره شورای شهر بوشهر در اختیار...

یادداشت/ پریشان؛مردی برای تمام فصول

      آینه جم-   افشین پریشان عضو باسابقه شورای شهر جم، در یک دهه گذشته...

تقدیر وزارت کار از پتروشیمی جم/شریعتمداری: پتروشیمی جم پیشرو در مبارزه با فساد و شفافیت

      آینه جم؛   طی همایشی با حضور “محمّد شریعتمداری”، وزیر...

با تغییر رویکردهای مدیریتی محقق شد؛ افزایش رضایتمندی کارکنان پلی پروپیلن جم

    به گزارش آینه جم به نقل از  روابط عمومي شركت پلي پروپيلن جم، عليرضا...

استخدام ۱۸۴ نفر در نیروگاه اتمی بوشهر(+جزئیات و لینک ثبت نام )

      آینه جم؛   رئیس مرکز آزمون جهاددانشگاهی استان بوشهر از برگزاری...

چه جاذبه ای در استان بوشهر در تابستان ده ها هزار نفر را به سمت خود می کشاند؟ + تصاویر

آینه جم؛ شبیر فکوریان: در این بخش هدف بر معرفی یکی از جاذبه های بسیار مهم استان...

آیا گورستان لنج ها را تا به حال دیده ای؟ + تصاویر

        آینه جم؛ جاذبه های گردشگری استان بوشهر: از بوشهر که میزنی بیرون و...

گنبد نمکی جاشک، با نمک ترین شگفتی طبیعت بوشهر + تصاویر

    آینه جم: یکی از جاذبه های استان بوشهر که در سفرتان به بوشهر ارزش دیدن دارد،...

میراث فرهنگی بوشهر در خواب غفلت‌

    آینه جم؛   سید مرتضی کراماتی بردستانی شهر باستانی بردستان با دارا...

استخدام ۱۲۸ نفر در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان بوشهر + جزئیات و دانلود دفترچه

       آینه جم؛  ۱۲۸   نفر نیروی بهداشتی از طریق آزمون استخدامی...

گزارش تصویری

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال قبل

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال قبل

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال...

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی آینه...

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل   قطر مثل...

 

 

 

 آینه جم/  خبرنگاران این رسانه  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه، خیال منتخبان شورای شهر کشور از جمله 5 نفر از آنها در استان بوشهر آسوده شده است. این گروه حدود 80 نفری هستند که هیات مرکزی نظارت (مستقر در مجلس) رای آنها را ابطال کرده بودند، ولی دیوان عدالت این تصمیم را موقتا لغو کرد. در پی بازگشت این افراد به شوراهای شهر و کنار رفتن علی البدل ها، نمایندگان مجلس برای به کرسی نشاندن تصمیم خود، طرحی را مصوب کردند که چون نظارت بر انتخابات شوراها برعهده آنهاست، قوای دیگر نباید در آن مداخله کنند. اما شورای نگهبان با این استناد که مصوبه مذکور فرصت تظلم خواهی و پیگیری حقوقی افراد را سلب می کند، رد کرد. به گفته سخنگوی شورای نگهبان، در سنوات قبل هم چنین مصوبه ای از سوی مجالس قبل وجود داشت و رده شده بود.
  • طیف منتسب به اصولگرا و حامیان رییسی در استان از یک سو نسبت به آنچه روند کند تغییرات مدیریتی عنوان می کنند ناراضی هستند و از سویی معتقدند فقط یک نفر از ستاد رییسی در انتصابات نقش دارد. به نوشته یکی از سایت های منتسب به این طیف، نشست اخیر شورای هماهنگی ستادهای رییسی در بوشهر بر سر انتصابات که با حضور شنبدی مشاور عالی استاندار برگزار شده بود بر سر همین مباحث دچار تنش شده بود.
  • 3 فرماندار جدید استان معارفه می شوند. قرار است بعد از ظهر امروز احمد غریبی به عنوان فرماندار کنگان جایگزین پاک نژاد شود. وی سابقه مدیریت امنیتی شهرستان های جنوبی استان را دارد. همچنین فردا نیز سردار محمد تقی صفری فرماندار گناوه و ناصر کشاورزی فرماندار دیلم خواهند شد. صفری فرمانده سابق تیپ پیاده سپاه استان و کشاورزی هم فرماندار جم در دولت احمدی نژاد بود. هنوز فرمانداران دشتی و دشتستان مشخص نشده است.
  • همچنین طی حکمی، «رضا سعیدی» به عنوان مدیرکل و رئیس شعبه اول تجدیدنظر تعزیرات حکومتی استان بوشهر منصوب کرد. سعیدی، پیش از این مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان بوده، که جایگزین سید رضا جابری شده است.
  • در ضعف نظارت، نرخ مصوب تخم مرغ در بوشهر رعایت نمی شود. هفته پیش وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت هر شانه تخم مرغ 43 هزار تومان است و بالاتر از آن تخلف است و با آن برخورد می‌کنیم. با این حال اکنون شانه تخم مرغ در خرده فروشی های شهر بوشهر بین 48 تا 50 هزارتومان است.
  • در آستانه سرمای هوا در استان، طی روزهای اخیر سیلندر گاز در برخی شهرستان ها نایاب شده است. اخیرا استاندار بوشهر در نامه ای به مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور خواستار افزایش سهمیه گاز مایع استان شده بود که نایاب شدن سیلندر در مرکز استان نشان از بی نتیجه بودن آن داشته است.
  • گفته می شود اختلال اینترنتی روزهای گذشته در برخی شهرهای کشور به بوشهر هم سرایت کرده و برخی مشترکان می گویند: اینترنت ایرانسل و همراه اول آنها به شدت کند شده و در بعضی مواقع کلا قطع می ‌شود. این کندی سرعت در حالی اتفاق افتاده که وزیر ارتباطات دولت رییسی از سرعت اینترنت در ایران راضی بوده و حتی آن‌ را ۸ برابر حد مجاز دانسته بود.
  • خبرگزاری تسنیم از توقف 9 کانتیتر آلات موسیقی در گمرک بوشهر خبر داده و نوشته: از اوایل اردیبهشت ماه امسال، چالش اظهار محموله ابزار آلات موسیقی در گمرک بوشهر حواشی مختلفی را ایجاد کرده بود. ولی در پشت صحنه دست های پنهانی در تلاش است تا مجدد ترخیص این محموله در دستور کار قرار گیرد.
  • سومین شهردار عالیشهر از زمان تاسیس، امروز معارفه می شود. با رای شورای شهر و امضای استاندار، حسین محمدی سومین شهردار عالیشهر شده است. وی پیش از این معاون عمرانی و شهرسازی شهرداری بوشهر و شهردار فراشبند بوده است.
  • از پاکستان به عنوان رقیب جدید ایران در صادرات خرما یاد می شود. به گفته صادرکنندگان این حوزه، تجار پاکستانی با رفت‌و‌آمد مستقیم به کرمان و خوزستان، خرمای استعمران و شاهانی را از کف بازار جمع‌آوری و به نام خود در بازارهای جهانی صادرات می‌کنند. این در حالی است که صادرکنندگان ایرانی، همچنان از بیم قوانین مربوط به رفع تعهد ارزی، دست از کار کشیده و فعلا کنار نشسته‌اند.
  • برخی معتقدند در معرفی گزینه ریاست دانشگاه خلیج فارس، برادر استاندار هم صاحب نظر است. وی در اواخر دولت احمدی نژاد برای مقطعی ریاست این دانشگاه را داشته است.
  • براساس گزارش وزارت بهداشت، بوشهر از نظر سرانه تخت بیمارستانی به جمعیت رتبه 31 کشور را دارد. استان البرز در رتبه انتهایی و پایین تر از بوشهر می باشد. این درحالی است که پروژه های بزرگ بیمارستانی استان نظیر بیمارستان 110 تختخوابی عسلویه، بیمارستان جایگزین فاطمه زهرا بوشهر و بیمارستان جایگزین 17 شهریور برازجان روی کاغذ بوده یا به کندی در دست اجراست.
  • در شرایطی که دیوان عدالت اداری بهمن‌ سال گذشته رأی بر ابطال دریافت مبالغ از مشترکین آبفا با عنوان تبصره 3 داد، اما بعد از گذشت 10 ماه از این مصوبه آبفا این مبالغ را از مشترکین دریافت می‌کند. این شرکت مدعی است مصوبه دیوان عدالت اداری مربوط به مبالغ قبل از سال 99 است و آبفا بر اساس قانون بودجه 99 و 1400 مبالغ تبصره 3 را دریافت می‌کند. تبصره 3 با مصوبه شورای شهرها شکل قانونی به خود می گیرد، با این حال جای نهادهای نظارتی در این موضوع خالی احساس می شود.
  • با وجود اعلام قبلی مبنی بر محدودیت های هوشمند کرونایی در آذرماه، اما در استان بوشهر سفر واکسن نزده ها بدون مانع است. گویا به گفته مسئولان پلیس راه و راهداری، دستورالعمل محدودیت هوشمند هنوز ابلاغ نشده است.
  • گفته می شود برخی مدیران در حال خرید زمان برای بقا در سمت مدیریتی هستند. گویا با مطرح شدن تغییر برخی مدیران، آنها با رایزنی ابتدا باقی ماندن تا عید نوروز و پایان سال را مطرح می ‌کنند ظاهرا چند مدیر با این شیوه تغییر خود را تا پایان سال به عقب انداخته‌ اند. به نظر می رسد تعیین تکلیف سریع تر مدیران از نظر تثبیت یا تغییرشان باید جدی تر گرفته شود تا فضای دستگاههای اجرایی بیش از این گرفتار لابی یا بی انگیزگی مدیریتی نباشد.
  • پزشکان از درآمد خود راضی نیستند. گویا نظام‌پزشکی برای راضی نگه داشتن پزشکان به دنبال تصویب ویزیت ۱۲۰هزار تومانی با این توجیه که هزینه های اجاره مطب، تجهیزات تکنولوژی و پزشکی رشد 200 درصدی داشته است.
  • مستأجران برای دریافت وام ودیعه ‌مسکن سرگردان شده ‌اند. گویا برخی بانک‌ ها به مستأجرانی که روند ثبت‌ نام و تشکیل پرونده را انجام داده و منتظر دریافت وام ودیعه مسکن هستند، اعلام می ‌کنند اعتبار این تسهیلات پایان یافته است.
  • خبر می رسد تغییرات مدیران استانداری آغاز می شود. گویا تکلیف مدیریت چند اداره‌ کل استانداری نهایی شده و مدیران آن بزودی معرفی می شوند. در گمانه ‌زنی‌ ها، مدیران حوزه معاونت سیاسی، دفتر شهری، حوزه استاندار و روابط‌ عمومی در اولویت تغییرات مدیریتی عنوان می شوند.
  • با گذشت چندین ماه، استان در خصوص خبر "تفویض اختیار" وزیر کشور به استانداران مرزی در زمینه برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و همجوار برنامه و راهبرد مشخصی ندارد.  این در حالی است که بوشهر بدلیل همجواری و نزدیکی با برخی کشورهای حاشیه  خلیج فارس که دارای بیشترین سرانه درآمدی و حتی رشد اقتصادی در میان کشورهای خاورمیانه می باشند، می تواند نقشی مهم در بهبود شاخص درآمدی بوشهر ایفا کند.
  • بلک فرایدی یا جمعه سیاه توسط برخی فروشگاه ها جدی گرفته شد و امسال تبلیغات محیطی در بوشهر پیرامون فروش با تخفیف برای این روز افزایش یافته بود. گفتنی است، در برخی کشورها آخرین جمعه ماه نوامبر (امسال مصادف با 5 آذر) به عنوان «بلک فرایدی» برای خرید با تخفیف تبلیغ می شود. البته تخفیف های ناچیز برخی فروشگاههای اینترنتی نظیر دیجی کالا به این مناسبت که با قیمت روزهای عادی شان تنها چند هزارتومان اختلاف داشت، با کنایه و طعنه هایی در شبکه های اجتماعی مواجه شد.
  • پرداخت یارانه جدید توسط دولت به سال بعد موکول شده است. گویا دولت در نظر داشت با حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی، بخشی از مابه تفاوت آن را به رقم یارانه خانوار اضافه کند که پس از رد شدن فوریت آن در مجلس، دولت این موضوع را به بودجه سال آینده موکول کرده تا احتمالا از فروردین‌ماه به خانوار پرداخت شود.
  • طرح گازسوز کردن خودروها در کشور شکست خورده است. گویا کمبود گاز در بخش خانگی دلیل بی‌توجهی و شکست این طرح بوده است. گفتنی است، به دنبال افزایش قیمت بنزین در سال ۱۳۹۸ برنامه گازسوز کردن رایگان خودروها با مشوق هایی از سوی دولت آغاز شد.
  • براساس تعرفه جدید انجمن شرکت های هواپیمایی کشور، حداکثر نرخ پرواز بوشهر-تهران و بالعکس یک میلیون و 23 هزارتومان اعلام شد. همچنین برای پرواز به مشهد یک میلیون و 276 هزارتومان و اصفهان 671 هزارتومان تعیین گردیده است. در نرخ نامه جدید اعلام شده به دلیل واکسیناسیون، محدودیت فروش صندلی های پرواز برداشته شده و نرخ ها نیز نسبت به تیرماه امسال 15 درصد کاهش یافته است.
  • دست آخر اینکه، اقساط سنگین طرح مسکن حمایتی بسیاری از مستأجران را برای ثبت نام در این طرح مردد کرده است. گویا اقساط حدود ۴ میلیون تومانی برای این تسهیلات، بسیاری از خانه به دوش ها را از داشتن سرپناه ناامید کرده است.
  • خلیج فارس 
[کد خبر:AJ37460]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه