جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

اقدام ارزشمند پتروشیمی جم در نیمه شعبان؛اهدای ۷۷ جهيزيه به‌ نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در جنوب‌ استان+عکس

      آینه جم-همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه، و در آستانه ولادت امام زمان (عج)...

برگزاری همایش پایانی دوازدهمین نکوداشت روز جم +تصاویر

      آینه جم/ آیین دوازدهمین نکوداشت روز جم با حضور گسترده مردم و مسوولان در...

یکی میراث فرهنگي بوشهر را صدا بزند

    آینه جم-  سید مرتضی کراماتی  غفلت متولیان امر در اداره کل میراث...

قضیه حمار در ریاضی و بحث آزمون استخدامی پتروشیمی پردیس

    آینه جم/  مصطفی ارجمند حمار از قضایای معروف هندسه است. این قضیه می گوید:...

تشخیص رایگان و محرمانه ایدز در بوشهر، برازجان، کنگان و عسلویه/علائم نگران کننده ایدز

        آینه جم/   رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: چهار مرکز...

نتایج اولیه انتخابات شورای شهر بوشهر + منتخبان و علی‎البدل ها

  آینه جم: طبق شنیده ها، اکثریت کرسی های ششمین دوره شورای شهر بوشهر در اختیار...

یادداشت/ پریشان؛مردی برای تمام فصول

      آینه جم-   افشین پریشان عضو باسابقه شورای شهر جم، در یک دهه گذشته...

تقدیر وزارت کار از پتروشیمی جم/شریعتمداری: پتروشیمی جم پیشرو در مبارزه با فساد و شفافیت

      آینه جم؛   طی همایشی با حضور “محمّد شریعتمداری”، وزیر...

با تغییر رویکردهای مدیریتی محقق شد؛ افزایش رضایتمندی کارکنان پلی پروپیلن جم

    به گزارش آینه جم به نقل از  روابط عمومي شركت پلي پروپيلن جم، عليرضا...

استخدام ۱۸۴ نفر در نیروگاه اتمی بوشهر(+جزئیات و لینک ثبت نام )

      آینه جم؛   رئیس مرکز آزمون جهاددانشگاهی استان بوشهر از برگزاری...

چه جاذبه ای در استان بوشهر در تابستان ده ها هزار نفر را به سمت خود می کشاند؟ + تصاویر

آینه جم؛ شبیر فکوریان: در این بخش هدف بر معرفی یکی از جاذبه های بسیار مهم استان...

آیا گورستان لنج ها را تا به حال دیده ای؟ + تصاویر

        آینه جم؛ جاذبه های گردشگری استان بوشهر: از بوشهر که میزنی بیرون و...

گنبد نمکی جاشک، با نمک ترین شگفتی طبیعت بوشهر + تصاویر

    آینه جم: یکی از جاذبه های استان بوشهر که در سفرتان به بوشهر ارزش دیدن دارد،...

میراث فرهنگی بوشهر در خواب غفلت‌

    آینه جم؛   سید مرتضی کراماتی بردستانی شهر باستانی بردستان با دارا...

استخدام ۱۲۸ نفر در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان بوشهر + جزئیات و دانلود دفترچه

       آینه جم؛  ۱۲۸   نفر نیروی بهداشتی از طریق آزمون استخدامی...

گزارش تصویری

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال قبل

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال قبل

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال...

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی آینه...

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل   قطر مثل...

 

 

 

آینه جم/ خبرنگاران این رسانه  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • بررسی ها نشان می دهد فقط حدود 2 درصد مردم از حمل‌ونقل هوایی استفاده می ‌کنند، ضمن اینکه طبق آمارهای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، ۶۵درصد از همین تعداد نیز مربوط به مسافران بخش دولتی است.
  • گفته می شود چهار تن از نمایندگان مجلس با هزینه یکی از پتروشیمی ها تعطیلات آخر هفته خود را در دوبی گذرانده و به بهانه بازدید از نمایشگاه تجهیزات هوایی، از آب و هوای دوبی نیز بهره برده اند. جدا از اینکه مشخص نیست ارتباط این نمایندگان با نمایشگاه دوبی چه بوده، دست بر قضا شرکت‌ پتروشیمی که هزینه سفر را تقبل کرده از جمله نقش آفرینان برخی پرونده‌های تخلف است و به دلایل متعدد ضرورت دارد که فعل و انفعالات خارج از قاعده شان مورد رصد و پایش قرار گیرد.
  • شورای شهر گناوه شرایط عجیبی را تجربه می‌کند، طوری که عده‌ای از اعضا در تلاشند تا حکم شهردار به امضای استاندار برسد، گروه دیگر از شورانشینان نیز پیگیر ابطال حکم هستند. انتخاب جواد رستمی در اوایل مهرماه به عنوان شهردار منتخب گناوه، جدال ها در این شورا را بیشتر کرده و گویا تقابل آنها در نشست اخیرا با معاون عمرانی استاندار نیز ادامه داشته است.
  • نام نویسی طرح مسکن حمایتی در شرایطی تا ۱۵ آذر ادامه دارد که یکی از مهم‌ترین مشکل متقاضیان آن، اقساط ۴ تا ۷ میلیون تومانی (به تناسب مبلغ وام) است. مسئله دیگری که برای متقاضیان مشکل ساز شده ساخت این واحد‌ها در اطراف شهرها می باشد.
  • محمد احمدپور فرماندار جدید جم محل سکونتش را در این شهر قرار داده است. در ادوار گذشته که فرمانداران این شهرستان غیربومی بوده اند، در منزل مسکونی که در شهرک توحید پیش بینی شده بود ساکن می شدند که زیرنظر پتروشیمی های پارس جنوبی مدیریت می شود.  
  • گویا از ایرج مزارعی به عنوان جدی ترین گزینه مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یاد می شود. وی کارمند صداوسیما است و ظاهرا از سوی شجاع نماینده سابق دشتستان و از مشاوران استاندار حمایت می شود.
  • بیمارستان 110 تختخوابی عسلویه که از مصوبات سفر سال 97 هیات دولت در جنوب استان بوده، همچنان روی زمین مانده است. برخی معتقدند چون این پروژه به صورت مشارکتی میان پتروشیمی ها، سازمان مدیریت و وزارت بهداشت باید اجرا شود و دستگاه متولی واحدی ندارد، اجرایی نخواهد شد. به نظر می رسد درصورت آنکه سهم اعتباری پتروشیمی ها مشخص شده و وزارت بهداشت یا راه متولی احداث آن شوند، امکان تحقق بیمارستان عسلویه بیشتر است.
  • شنیده می شود پیگیری های استانداری بوشهر از وزارت کشور برای برقراری مجدد تعطیلی پنجشنبه ادارات نتیجه بخش نبوده است. با این وضعیت، احتمالا تحقق این خواسته کارمندان به برخی ایام خاص نظیر گرما و نیاز به مدیریت مصرف برق محدود خواهد بود. شایان ذکر است گراوند استاندار سابق در آخرین تصمیم خود، تعطیلی پنجشنبه های ادارات را پس از حدود یک دهه لغو کرد و خاطره ناخوشایندی از خود در میان کارمندان برجا گذاشت.
  • شنیده می شود کناره گیری عبدالرحیم خرمزی از مربیگری ایرانجوان بوشهر با ظاهر شدن یک دلال پایتخت نشین اطراف این تیم مرتبط است. ظاهرا اختیارات بالای این فرد در زمینه معرفی و جذب بازیکن در تضاد با اصول مربیگری خرمزی بوده است. در پی این اتفاق، محمود آرامش به عنوان سرمربی جدید قرمزپوشان بوشهری معرفی شد.
  • از شما چه پنهان، محمد حسینی فرماندار سابق جم در مراسم تودیع خود از خجالت شیخ موسی احمدی نماینده مجلس درآمد! وی در بخشی از سخنانش گفته: «اگر بخواهم گزارشی دهم تا سال 98 است که با کمک یک بانوی با غیرت فعالیت هایی در شهرستان شاهد بودیم، ولی طی دو سال گذشته اقدام خاصی نبوده است.» اشاره فرماندار سابق به سکینه الماسی نماینده سابق بوده است.
  • شنیده می شود احتمال ابقای عبدالله نادری در سمت فرماندار دشتی تا پایان سال وجود دارد. استاندار بوشهر اخیرا گفته تا دو هفته آینده ترکیب فرمانداران استان نهایی می شود.
  • دو مدیر استان بوشهر از اسکان خانواده خود در محل خدمت خودداری کرده‌اند و هر دو به عنوان مدیر پروازی از تهران شناخته می شوند. اسکان خانواده مدیران در محل خدمت و جمع شدن مدیریت پروازی در کشور از بخشنامه‌های مورد تأکید دولت سیزدهم است و توقع می رود استانداری برای تعیین وضعیت این دو اقدام موثری داشته باشد.
  • زمزمه‌ هایی از نهایی شدن نرخ جدید نان در استان به گوش می رسد و احتمال ابلاغ آن از ابتدای ماه آینده وجود دارد. گفتنی است، تعیین قیمت نان در هر استان با درنظر گرفتن شرایط، به استانداران واگذار شده است.
  • انتقادات کارکنان استانداری ها شنیده شده و وزارت کشور در بخشنامه‌ای برای به کارگیری مأموران در استانداری ها، سقف ۱۰درصدی تعیین کرده است. این اقدام وزارت کشور در راستای افزایش بهره‌ وری کارکنان این وزارتخانه در استان‌ ها بوده است.
  • با وجود برخی گزارش ها مبنی بر ضرورت تعیین تکلیف 27 هزار تن برنج در انبارهای اموال تملیکی بوشهر و برخی پیشنهادات درخصوص اختصاص آن به مددجویان دستگاههای حمایتی، اما بررسی ها نشان می دهد بخش زیادی از این برنج ها توسط آزمایشگاههای استاندارد مرجوعی اعلام شده و اجازه مصرف ندارند.
  • احمد‌‌ وحید‌‌ی وزیر کشور د‌‌ر نامه ای خطاب به استاند‌‌اران‌ نوشت: هرگونه انتصاب معاونین استاند‌‌ار، فرماند‌‌اران و بخشد‌‌اران پس از طی فرآیند‌‌های قانونی مربوط، صرفا با حکم وزیر کشور صورت می پذیرد‌‌. ظاهرا این بخشنامه در پی افزایش انتقادات نمایندگان به برخی انتصابات بوده است.
  • رئیس‌جمهور در نشست با فعالان محیط زیست به خطرات ناشی از صید ترال و دغدغه‌های صیادان بوشهر و بندرعباس در این زمینه اشاره کرد و گفت: حتما باید جلوی صید ترال گرفته شود چرا که این نوع صید به آبزیان، دریا و حتی صیادان آسیب می‌رساند و از رئیس سازمان محیط زیست می‌خواهم که با جدیت این موضوع را پیگیری کند.
  • مصلح، امام جمعه برازجان در خطبه های این هفته با بیان اینکه مدیران بی‌خاصیت دشتستان هنوز روی کار هستند گفته: از استاندار بوشهر درخواست داریم هر چه زودتر به این وضعیت پایان دهند و مدیران انقلابی، مردمی و کارآمد را جایگزین مدیران خنثی و بی‌خاصیت و ناکارآمد نمایند.
  • تعیین فردی غیربومی به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد استان بوشهر با انتقاداتی خصوصا از سوی اعضای هیات علمی این دانشگاه مواجه شده که معتقدند به توانمندی آنها توجهی نشده است.

* خلیج فارس

[کد خبر:AJ37393]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه