جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

درمانگاه تخصصی بیمارستان توحید جم را تعطیل کنید!

      آینه جم؛ ابراهیم قیصری/ بیش از سه دهه است بیمارستان توحید جم وابسته به...

یادداشتی به بهانه 17 مرداد روز خبرنگار؛ رسانه های استانی را دریابیم

    آینه جم؛ ابراهیم قیصری: ۱۷ مرداد به یاد شهید صارمی روز خبرنگار است روزی که...

آقای استاندار! صدای وا عطشای مردم «جم» را بشنوید قبل از آنکه دیر شود

  آینه جم؛ابراهیم قیصری: کف گیر سفره های زیر زمینی جم تنها منبع تامین آب شرب...

اظهارات عجیب و دور از انتظار مدیر کل حفاظت محیط زیست استان پیرامون آلودگی پتروشیمی های عسلویه

  آینه جم/ ابراهیم قیصری : هفته گذشته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از شرکت...

آب خلیج فارس در مرکز ایران و مسئولان بی دغدغه ای که نظاره گر دشت بی آب جم اند

      آینه جم/ ابراهیم قیصری طبق گفته استاندار یزد، عملیات نهایی انتقال آب...

پروژه آبرسانی جم؛معیاری برای بررسی عملکرد فرماندار، استاندار و نماینده مجلس

    آینه جم/ ابراهیم قیصری چهار دهه از حضور صنعت نفت در منطقه می گذرد، سه دهه...

حرف های نماینده دشتستان پیرامون مسئولیت های اجتماعی صنایع عسلویه و ذکر ۱۰ نکته

    آینه جم؛ ابراهیم قیصری:  ابراهیم رضایی  نماینده دشتستان در جلسه شورای...

طبقه متوسط در آستانه فروپاشی؛ منزلتم را برگردانید، تا نمیرم

      آینه جم؛  سجاد بهزادی- (دانشجوی دکتری جامعه شناسی سیاسی) تورم...

نقش صنعت پتروشیمی در توان و ایستادگی اقتصادی ایران و پیشبرد اقتصاد مقاومتی

    آینه جم/ محمدعلی عبدالشیخی  صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع بزرگ و...

فاصله‌های کهکشانی ما با دیگران!

  آینه جم/ سجاد بهزادی- جانشین پلیس راهور به تازگی در گفت‌وگو با ایسنا گفته...

برنامه هفتم توسعه و یک مطالبه جدی مردم استان بوشهر از مسوولان

        آینه جم/  ابراهیم قیصری ؛ یکی از سندهای بالادستی که در کشور ما...

بخش مغفول مانده در بیمارستان توحید جم و استرس مادران جمی

    آینه جم؛ ابراهیم قیصری: یکی از بخش های مهم بیمارستان ها بخش NICU ( بخش مراقبت...

دست رد وزیر کار به سینه استاندار بوشهر برای یک انتصاب و ذکر ۸ نکته مهم

        آینه جم، ابراهیم قیصری:  سال قبل استاندار بوشهر برای مدیر عاملی...

جهاد تبیین و رسالت مهم روابط عمومی شرکت های منطقه برای اطلاع رسانی دستاوردهای صنعت پتروشیمی

        آینه جم- ابراهیم قیصری:  یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی...

سر بی کلاه جم از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر

    آینه جم؛ابراهیم قیصری:  ۵ ماه پیش رئیس جمهور به استان بوشهر سفر داشت که...

نقش روابط عمومی در توسعه پایدار محیط زیست

    آینه جم: فرامرز پریزی کارشناس ارشد روابط عمومی روابط عمومی چه نقشی در...

00555.gif

IMG-20220501-WA0035.jpg

IMG-20220325-WA0007.jpg

آینه جم؛ ابراهیم قیصری *:
در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ در راس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی تغییراتی رخ داد و سید محمدباقر  یوسف زاده جایگزین اسدپور در روابط عمومی سازمان شد تغییراتی که حکایت از تغییر در رویکردهای سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی است. 
سازمان منطقهٔ ویژهٔ اقتصادی انرژی پارس' یکی از سازمان‌های فرعی شرکت ملی نفت ایران است که به نمایندگی از این شرکت وظیفه اداره و راهبری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را بر عهده دارد و در سال ۱۳۷۷ تأسیس شده‌است.
ایجاد و احداث زیر ساخت‌های عمومی مانند: راه، راه‌آهن، بندر، فرودگاه، برق، آب و زیرساخت‌های ارتباطی جز وظایف و مأموریت‌های این سازمان است.
یکی از رسالت های اصلی این سازمان که نهاد حاکمیتی نفت در منطقه است تعامل و ارتباط با مناطق پیرامونی است
در حکم مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی برای یوسف زاده؛  تعامل با رسانه های منطقه و تبیین دستاوردهای نفت را  از اولویت های روابط عمومی برشمرده است.
مهمترين‌ وظيفه یک ‌ روابط عمومي‌، شناخت‌ افكار عمومي‌ و نفوذ در آن‌ براي‌ جلب‌ رضايت‌ افكارعمومي‌ نسبت‌ به‌ سازمان‌ است‌ كه‌ هم‌ در درون‌ سازمان‌ و هم‌ در بيرون‌ از سازمان‌ دنبال‌ مي‌شود و در سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی به دلیل تاثیرات اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی آن بر مناطق پیرامونی بیشتر باید دنبال شود . 
در دوران اسدپور ارتباط سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی با رسانه های منطقه ضعیف بود و حتی نتوانست بخوبی گزارشی از عملکرد سازمان خود را در معرض افکار عمومی منطقه بگذارد 
یوسف زاده که  با کوله باری از تجربه راهی پارس جنوبی شده است به گونه ای باید ارتباط گسسته شده سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی و مناطق پیرامونی  را احیا کند و این ماموریت مهم ایشان است 
رسانه های منطقه می توانند بهترین بازوان و مشاوران رئیس جدید روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی برای تعامل و ارتباط با مناطق پیرامونی باشند به شرطیکه یوسف زاده راه مدیر قبلی روابط عمومی در پیش نگیرد و از ظرفیت های فعالان اجتماعی و رسانه ای چهار شهرستان جنوبی بوشهر بهره گیرد 
مردم منطقه عسلویه، کنگان و جم به عنوان خط مقدم پارس جنوبی از نفت توقعاتی دارند که در رسانه های منطقه منتشر می شود روابط عمومی سازمان باید از طریق مدیر عامل و دیگر مدیران سازمان پیگیر مسائل و موضوعات مطرح شده باشد.
 سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی باید با عملکردخود نشان دهد در کنار مردم منطقه است و مردم نیز به وجود نفت در کنار خود ببالند این موارد قطعا در راستای تعامل سازنده روابط عمومی سازمان با  فعالان اجتماعی و رسانه ای منطقه محقق می شود .
*سردبیر 
[کد خبر:AJ38452]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه