جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

درمانگاه تخصصی بیمارستان توحید جم را تعطیل کنید!

      آینه جم؛ ابراهیم قیصری/ بیش از سه دهه است بیمارستان توحید جم وابسته به...

یادداشتی به بهانه 17 مرداد روز خبرنگار؛ رسانه های استانی را دریابیم

    آینه جم؛ ابراهیم قیصری: ۱۷ مرداد به یاد شهید صارمی روز خبرنگار است روزی که...

آقای استاندار! صدای وا عطشای مردم «جم» را بشنوید قبل از آنکه دیر شود

  آینه جم؛ابراهیم قیصری: کف گیر سفره های زیر زمینی جم تنها منبع تامین آب شرب...

اظهارات عجیب و دور از انتظار مدیر کل حفاظت محیط زیست استان پیرامون آلودگی پتروشیمی های عسلویه

  آینه جم/ ابراهیم قیصری : هفته گذشته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از شرکت...

آب خلیج فارس در مرکز ایران و مسئولان بی دغدغه ای که نظاره گر دشت بی آب جم اند

      آینه جم/ ابراهیم قیصری طبق گفته استاندار یزد، عملیات نهایی انتقال آب...

پروژه آبرسانی جم؛معیاری برای بررسی عملکرد فرماندار، استاندار و نماینده مجلس

    آینه جم/ ابراهیم قیصری چهار دهه از حضور صنعت نفت در منطقه می گذرد، سه دهه...

حرف های نماینده دشتستان پیرامون مسئولیت های اجتماعی صنایع عسلویه و ذکر ۱۰ نکته

    آینه جم؛ ابراهیم قیصری:  ابراهیم رضایی  نماینده دشتستان در جلسه شورای...

طبقه متوسط در آستانه فروپاشی؛ منزلتم را برگردانید، تا نمیرم

      آینه جم؛  سجاد بهزادی- (دانشجوی دکتری جامعه شناسی سیاسی) تورم...

نقش صنعت پتروشیمی در توان و ایستادگی اقتصادی ایران و پیشبرد اقتصاد مقاومتی

    آینه جم/ محمدعلی عبدالشیخی  صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع بزرگ و...

فاصله‌های کهکشانی ما با دیگران!

  آینه جم/ سجاد بهزادی- جانشین پلیس راهور به تازگی در گفت‌وگو با ایسنا گفته...

برنامه هفتم توسعه و یک مطالبه جدی مردم استان بوشهر از مسوولان

        آینه جم/  ابراهیم قیصری ؛ یکی از سندهای بالادستی که در کشور ما...

بخش مغفول مانده در بیمارستان توحید جم و استرس مادران جمی

    آینه جم؛ ابراهیم قیصری: یکی از بخش های مهم بیمارستان ها بخش NICU ( بخش مراقبت...

دست رد وزیر کار به سینه استاندار بوشهر برای یک انتصاب و ذکر ۸ نکته مهم

        آینه جم، ابراهیم قیصری:  سال قبل استاندار بوشهر برای مدیر عاملی...

جهاد تبیین و رسالت مهم روابط عمومی شرکت های منطقه برای اطلاع رسانی دستاوردهای صنعت پتروشیمی

        آینه جم- ابراهیم قیصری:  یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی...

رئیس جدید روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی و یک ماموریت مهم

آینه جم؛ ابراهیم قیصری *: در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ در راس روابط عمومی سازمان منطقه...

سر بی کلاه جم از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر

    آینه جم؛ابراهیم قیصری:  ۵ ماه پیش رئیس جمهور به استان بوشهر سفر داشت که...

00555.gif

IMG-20220501-WA0035.jpg

0000000000000000000000000000000000000000000000000000013034600.jpg

 

 

آینه جم: احسان محمدی- هر کدام از ما در طول هفته حتماًبرای خرید یک تُن‌ ماهی، دستمال کاغذی، نان بسته‌بندی، نوشیدنی و ... به سوپرمارکت می‌رویم، رعایت این نکات به ما به عنوان مشتری و حتی به فروشنده کمک می‌کند.

1- حتی اگر خیلی با سوپری محل دوست هستیم، اگر مشتری دیگری در مغازه است جلوی او شوخی نکنیم.

2- موقع ایستادن در صف صندوق، همیشه حق با کسی است که زودتر در نوبت ایستاده، اینکه «من یه قلم خرید داریم»، «خرید من کمه»، «عجله دارم و ماشینم رو جای بدی پارک کردم» و ... هیچ‌کدام مجوزی برای جلو زدن از کسی نیست که قبل از ما ایستاده است، مگر اینکه با احترام اجازه بگیریم.

3- اگر با خودمان کیسه پارچه‌ای، سبد یا هر وسیله دیگری ببریم و از پذیرفتن کیسه پلاستیکی خودداری کنیم کمک بزرگی به کاستن از حجم زباله‌ها می‌کنیم. اگر خریدمان کم است و می‌توانیم دست بگیریم، کیسه را پس بدهیم، تشکر کنیم و بگوییم: برای حفاظت از محیط‌زیست بهتره من کیسه پلاستیکی استفاده نمی‌کنم/کم‌تر استفاده می‌کنم.

4- اگر وسیله‌ای را از قفسه‌ای برمی‌داریم و بعد از خریدنش پشیمان می‌شویم بهتر است آن را سر جایش بگذاریم.

5- اگر با کارت‌خوان خرید می‌کنیم لازم نیست حتماً پرینت کاغذی بگیریم. مگر وقتی که شک داریم به قیمت‌ها یا لازم است رسید را داشته باشیم.

6- گرچه خرید کردن از هایپرها راحت‌تر است اما با خرید کردن از سوپرمارکت‌های محلی به بقای آن‌ها و خانواده‌شان کمک کنیم و نگذاریم خورده و حذف شوند.

7- هر وقت کمی پول داریم و قصد بخشش، خوب است از سوپری محل که به او اعتماد داریم بخواهیم حساب دفتری یکی از مشتریان نیازمند را نشان بدهد و اگر وسع‌مان می‌رسد همه یا بخشی از آن را تسویه کنیم.

8- برخی از سوپر مارکت‌ها شماره تماس ما را برای قرعه‌کشی و بانک مشتریان و ارسال پیامک جنس جدید و ... می‌خواهند، این حق طبیعی ماست که تشکر کنیم و بگوییم تمایلی نداریم شماره بدهیم.

9- تخفیف بعضی از کالاها همیشه برای جلب رضایت مشتری نیست. بعضی از اجناس تاریخ انقضای آن نزدیک است، کپی برندهای مشهور هستند و ... که در این طبقه قرار می‌دهند، خوب است موقع خرید به این موضوع دقت کنیم.

10- اگر جنسی در طبقات بالا قرار دارد و دست‌مان نمی‌رسد تقلا نکنیم، ممکن است دست‌مان به قفسه بخورد و باعث سقوط اقلام دیگر شود. این جور مواقع از فروشنده بخواهیم که این کار را انجام بدهد و دردسر برای خودمان و او درست نکنیم.

 

 

* عصر ایران

[کد خبر:AJ37495]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه