(تصاویر) ابیانه، روستایی در دامنه کوه کَرکَس
ابیانه در نزدیکی یکی از کویری‌ترین شهر‌های ایران، کاشان، و در دامنه «کوه کرکس» قرار گرفته است. بخشی از روستا خانه‌هایی از دوره‌های قاجار، صفوی و حتی سلجوقی و ساسانی را در خود جای داده است. بخشی دیگر که با ورود به آن پا در حال و هوای صفویه و قاجار میگذارید.
 

آینه جم- معبد داش‌کَسَن یا معبد اژد‌ها بنایی صخره‌ای است که در حاشیه روستای ویر در حدود ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر تاریخی سلطانیه در استان زنجان واقع شده است. قدمت معبد داش کسن به ۷۰۰ سال قبل و به دوران ایلخانی باز می‌گردد. ساخت معبد اژد‌ها پس از مرگ ارغون شاه مغول، به همت و پشتکار الجای‌خاتون، خواهر سلطان‌محمد خدابنده آغاز شد؛ اما عملیات ساخت و ساز آن هرگز تکمیل نشده است. در این بنا دو نقش برجستۀ اژد‌ها و چند محراب اسلامی در دو سمت آن و به قرینه یکدیگر حجاری شده است. این نقش برجسته‌ها از معدود نقوش اژد‌ها در ایران هستند و تأثیر فرهنگ شرق دور (مغولستان و چین) را در عصر ایلخانان نشان می‌دهند. نقش‌های اژد‌ها به طول ۵ متر و عرض ۱٫۵ متر بزرگ‌ترین نقوش تزیینی این معبد است. همچنین بر روی طاقچه‌های معبد، مقرنس‌کاری‌های ظریفی صورت گرفته‌است. نقوش اسلیمی با طرح‌های متنوع در تزئینات معبد داش‌کسن دیده می‌شود. در ساخت این معبد تقارن طولی در نظر بوده و این تقارن در کلیه بخش‌های معبد به چشم می‌خورد. این اثر در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۵۳ با شماره ثبت ۱۰۲۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

 

آینه جم - نیروی دریایی ارتش چین تنها در 12 سال سه ناو هواپیمابر ساخته است. لیائونینگ در سال 2012 و شاندونگ در سال 2019 معرفی شدند و فوجیان قرار است در سال 2024 یا 2025 وارد خدمت شود. فناوری مورد استفاده در دو ناو هواپیمابر اول که برای نمایش قدرت چین در خارج ساخته شدند، از فناوری پیشرفته ناوهای هواپیمابر عقب تر است. آنها فاقد منجنیق پرتاب هواپیما هستند و در عوض از رمپ اسکی برای برخاستن هواپیماها استفاده می کنند.

 

 

آینه جم -جاده اهر _ مشگین شهر به عنوان قطب گردشگری منطقه ارسباران در استان آذربایجان شرقی و مشگین شهر در استان اردبیل یکی از زیباترین مناطق طبیعی کشور می‌باشد که در فصل بهار و تابستان علاوه بر زیبایی‌های طبیعی منطقه در فصل بهار شکوفه زدن درختان آلبالو، گیلاس، هلو، گلابی و ... در باغات چشم هر بیننده‌ای را به خود مجذوب می‌کند. این جاده به طول ۶۵ کیلومتری از شهرستان اهر تا مشگین شهر مرز ۲ استان آذربایجان شرقی و اردبیل را تشکیل داده و دارای اقلیم کوهستانی و با طبیعتی دل انگیز است که همه ساله در این فصل میزبان مهمانی از سراسر کشور می‌باشد.
 

آینه جم- منطقه آزاد ارس در استان آذربایجان شرقی همچنان پذیرای مسافران آخرین روز فروردین ۱۴۰۳ است. مسافران علاوه بر طبیعت و فضا‌های تفریحی منطقه آزاد ارس، از کلیسا‌های منطقه آزاد ارس از جمله سنت استپانوس و کلیسای چوپان بازدید می‌کنند.
 

آینه جم- یکی از زیباترین و بکرترین سواحل خلیج فارس در شهر پارسیان استان هرمزگان ساحل «دَستیر» است و با جاذبه‌های طبیعی زیادی که دارد یکی از مقاصد محبوب گردشگری، اما ناشناخته است.
 

(عکس) سفر به ایران قدیم؛ بازیگر فرانسوی درباره ایران چه گفت؟

 

۵۰ سال پیش سریال سلیمان و ملکه سبا به کارگردانی پیر کرونلیک محصول مشترک ایران و آلمان و فرانسه با بازی بازیگران فرانسوی و ایرانی در شهر‌های جنوب ایران ساخته شد.

 

اینه جم- کوهستان آبی یا به انگلیسی بلو مانتین و به چینی لنشان نام برند جدید گریت وال موتورز است که فعلا در زیر مجموعه برند WEY روانه بازار خواهد شد.

آینه جم-  هنگامی که از دو صفت "فوق" و "سنگین" برای نامگذاری یک تانک استفاده می شود، این نام خودش می تواند گویا همه چیز باشد. با این وجود، ترسی که چنین نامی بتواند در قلب سربازان دشمن ایجاد کند، هرگز وجود نداشت زیرا تنها دو نمونه اولیه از تانک فوق سنگین تی28 (T28 Super Heavy Tank) تولید شد و هیچ کدام نیز شاهد حضور در میدان جنگ نبودند.

آینه جم- مراسم برف چال تعاون و همیاری روستاییان ناحیه را به نمایش می‌گذارد و به کینه‌ها و کدورت‌ها نیز پایان می‌بخشد.
 

آینه جم- روز سه شنبه (۱۶ آوریل ۲۰۲۴) ایزدی‌ها سال نو ایزدی را در معبد لالش در منطقه شیخان در اقلیم کردستان عراق جشن گرفتند. سال نو ایزیدی بر اساس تقویم شرقی هر سال در اولین چهارشنبه ماه آوریل برگزار می‌شود. نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در این مناسبت عید و تعطیلات مبارک و امن و سالی پر از شادی و موفقیت را برای ایزدی‌ها آرزو کرد. بر اساس آمار، تعداد ایزدی‌ها در عراق حدود ۱.۶ میلیون نفر است و ده‌ها هزار نفر از آن‌ها قربانی حملات گروه تروریستی داعش، زمانی که کنترل مناطق شمالی عراق را در سال ۲۰۱۴ به دست گرفتند، شدند. به گفته سازمان ملل، داعش بیش از ۶۵۰۰ زن و کودک را به بردگی گرفته است و خشونت بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر را در کمپ‌های آوارگان در شمال عراق آواره کرده است و بیش از ۱۲۰۰۰۰ نفر که به خانه‌های خود بازگشته اند همچنان با مشکلاتی روبرو هستند.
 

آینه جم- جزیره کیش نگین خلیج‌فارس، به دلیل وجود مرجان‌های زنده فراوان از شفافیت آب بالایی برخوردار است و همین امر باعث شده تا هرساله گردشگران زیادی برای سفر به عمق دریا و تماشای ماهی‌ها، مرجان‌ها و سایت‌های مجسمه‌ای غواصی به جزیره کیش سفر کنند.
 

آینه جم- مراسم دف‌نوازی با عنوان هزار دف در روستای تاریخی گردشگری «پالنگان» شهرستان کامیاران برگزار شد. در این مراسم حدود ۲۰ هزار نفر از اهالی شهر‌های کردستان و گردشگرانی از دیگر استان‌ها در قالب تور‌های گردشگری حضور داشتند.
 

 

0000000000190_853-1-470.jpg

 

آینه جم- یک مقام ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: صدای انفجار امروز در اصفهان مربوط به شلیک پدافند هوایی بوده است.

به گزارش ایسنا، امیر میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعلام کرد که صدای انفجار صبح امروز مربوط به شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

 

 

 

آینه جم-وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل در واکنش به گزارش رسانه‌های غربی درباره آنچه پاسخ اسرائیل به عملیات ایران خوانده شده، گفت: «مسخره است».
به گزارش آینه جم به نقل از فارس؛ منابع اسرائیلی، صبح امروز (جمعه) خبر دادند «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم به آنچه رسانه‌های غربی پاسخ اسرائیل به عملیات ایران خوانده‌اند، واکنش نشان داده است.
وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) تنها با یک کلمه نوشت: «مسخره».
رسانه‌های غربی بامداد امروز بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره شنیده شدن صدای چند انفجار در شهر اصفهان مدعی پاسخ رژیم اسرائیل به عملیات ایران شدند.
حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی ایران در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت 3 ریزپرنده توسط دفاع هوایی کشور با موفقیت سرنگون شده است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ آسیبی به هیچ یک از تاسیسات هسته‌ای ایران در اصفهان وارد نشده است.
این رویداد بعد از عملیات تنبیهی ایران در خاک فلسطین اشغالی صورت گرفته است.
ایران شامگاه روز شنبه هفته جاری در عملیاتی ترکیبی با استفاده از موشک‌های بالستیک و کروز و همچنین پهپادهای انتحاری در پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، مواضع ارتش رژیم اسرائیل را در شمال و جنوب فلسطین اشغالی مورد حمله قرار داد.
سرلشکر باقری فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد در این عملیات مرکز اطلاعاتی رژیم اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی با پهپاد و پایگاه هوایی «نواتیم» در جنوب فلسطین اشغالی با موشک‌های بالستیک مورد اصابت قرار گرفته است.

 

 

آینه جم-یکبار مجددا اتفاقات صبحگاه امروز اصفهان را تا این لحظه مرور کنیم.
یک: در دقایق اولیه صبح، صدای برخی انفجارها در اصفهان خبرساز می‌شود، اکانت‌ها و برخی رسانه‌های صهیونیستی آن را حمله اسرائیل به ایران معرفی کردند. رسانه‌های غربی نیز مرحله دوم تثبیت این خبر و این پیام را که حمله توسط اسراییل رقم خورده، آغاز می‌کنند.
دو: انتشار این خبر که پدافند اصفهان چند ریز پرنده را مورد هدف قرار داده، ماهیت عملیات را بیشتر نمایان می‌کند. پاسخ رژیم صهیونیستی در افکار عمومی از حمله «همتراز» به «حمله محدود» در رسانه و در واقعیت به «خرابکاری محدود» تقلیل پیدا می‌کند.
سه: رسانه‌های غربی و به خصوص آمریکایی باوجود ناکامی مفتضحانه عملیات «خرابکاری محدود»، همچنان هدفمندتلاش می‌کنند این عملیات را پاسخ اسرائیل به حمله موشکی ایران به افکار عمومی معرفی کنند و پرونده تنش جدید را در همین نقطه به پایان برسانند.
چهار: طرف اسرائیلی در محیط داخلی خودش دچار دوگانگی در انتقال پیام واحد شده و حتی تلاش می کند که روند پذیرفتن مسوولیت غیر رسمی عملیات را در اکانت‌ها و رسانه‌های صهیونیستی به نوعی کنترل و هدایت کند. از دید آنها عملیات «خرابکاری محدود» حتی در رسانه نیز اثر بالعکس گذاشته و جمع بندی و ختم آبرومندانه ماجرا را بسیار سخت کرده است./فارس

 

 

 

آینه جم-یک منبع آگاه گفت: صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان این شهر توسط پدافند هوایی بوده است.
به گزارش آینه جم؛یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است.
وی افزود: به دنبال مشاهده این ریزپرنده‌ها پدافند هوایی عمل کرده و این ریزپرنده‌ها را در آسمان منهدم کرده‌اند.
این منبع آگاه تصریح کرد: هنوز در خصوص این ریزپرنده‌ها اطلاعی در دست نیست و در حال پیدا کردن لاشه‌های آن هستیم.
وی تصریح کرد: در پایگاه هشتم شکاری اصفهان حادثه‌ای رخ نداده است

روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!

آینه جم- محمدجعفر یاسینی، فعال حوزه  اقتصادی که سال‌ها در افغانستان مشغول فعالیت است از تجربه سفر امروز خود به افغانستان می‌گوید که روایتی خواندنی‌ست.

سال‌هاست بنا به فعالیتی که دارم سفرهای متعددی به افغانستان داشته‌ام و‌ به تبع دوستان و همراهان زیادی در این خاک گرم و مهمان‌نواز پیدا کرده‌ام.

 

دوستی، مهر و محبت افغانستانی‌ها و مهمان‌نوازی‌شان برایم دیگر تبدیل به یک عادت شده است و با آن خو گرفته‌ام، اما سفر امروز رنگ و بوی دیگری داشت.

پرواز در فرودگاه کابل به زمین نشست و پس از پیاده شدن چندین مسافر افغانستانی نوبت به من رسید که پای از پرواز بیرون بگذارم؛ انگار قهرمانی وارد کشورشان شده.

همه افراد حاضر در فرودگاه کابل به محض مواجهه با من و دوستان همراهم محکم ما را در آغوش می‌گرفتند و می‌بوسیدند و بابت سیلی ایران به رژیم صهیونیستی با شعفی وصف‌ناپذیر تبریک می‌گفتند.

وارد سالن کنترل پاسپورت شدم و مأمور امارتی به محض دریافت پاسپورت و آگاهی از اینکه ایرانی هستم از جایش بلند شد و با صدای بلند گفت: «خوش‌آمدی ایرانی قهرمان»!

و این موضوع در صف تاکسی‌ها و کوچه و بازار هم ادامه داشت.

وصف این اوضاع در این کلمات نمی‌گنجد اما برای من که سال‌هاست به افغانستان می‌آیم حال و هوایی جدید است و حس غرورش وصف‌ناکردنی...

منبع: کانال هیواد تایمز

آینه جم- نماینده اسرائیل در سازمان ملل ، در جلسه شورای امنیت که برای بررسی حمله تلافی جویانه ایران تشکیل شده بود، تصویری از عبور موشک های ایرانی از فراز بیت المقدس را بر روی تبلت اش نشان داد و گفت که ایران جان مسلمان ها و اماکن مذهبی شان را به خطر انداخته است!

آینه جم- مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی، صبح چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) با حضور ابراهیم رییسی رئیس جمهور و فرماندهان نیروهای مسلح در تهران و دیگر شهرهای ایران برگزار شد./عکس ها: تسنیم، ایرنا و آنا

 

 

آینه جم- اذعان اردن به رهگیری پهپادهای ایرانی در جریان درگیری اخیر میان ایران و اسرائیل، و انتشار تصویری از دختر پادشاه اردن که خلبان است، نام پادشاه اردن و خانواده ی او را بر سر زبان ها انداخته است. در ادامه با پادشاه اردن و همسر و فرزندانش بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

 

 

بارندگی شدید و جاری شدن سیل در امارات متحده عربی، شلوغ‌ترین فرودگاه جهان در دبی را به دریاچه تبدیل کرد!

جدیدترین مطالب