آینه جم- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش پوشش ابر در استان خبر داد و گفت: احتمال وقوع بارش خفیف و پراکنده باران در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

به گزارش آینه جم؛  فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا با وزش بادهای شمالی بر روی خلیج فارس، به خصوص سواحل مرکزی و جنوبی استان، دریا متلاطم است.

وی اضافه کرد: طی این مدت در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر احتمال وقوع بارش خفیف و پراکنده باران در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین از روز چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی به استان، ضمن افزایش پوشش ابر و سرعت وزش بادهای جنوبی، وقوع بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد در روزهای پنجشنبه و جمعه مورد انتظار است.

وی ادامه داد: برای روزهای آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمالی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت و در سواحل مرکزی و جنوبی در برخی ساعات ۱۸ تا ۵۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز گفت: وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید تا ۴۰ و گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت باعث افزایش ارتفاع موج دریا از ۹۰ تا ۱۵۰ و گاهی ۱۸۰ سانتیمتر می‌شود.

وی از افزایش ارتفاع موج خلیج فارس به‌ویژه در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر و اختلال در ترددها و فعالیت دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خبر داد و افزود: احتیاط و گاهی خودداری از ترددهای دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در این مدت ضروری است.

[کد خبر:AJ40346]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب