آینه جم: نشست علنی شورای شهر بوشهر به انتقادات اعضا از عملکرد شهردار منجر شد.

به گزارش آینه جم؛ در این نشست که نوری معاون مالی و اداری شهرداری حضور داشت، ابتدا پوربهی رییس شورا گفت: پروژه های عمرانی پیشکش، ما در زمینه ترمیم و روکش آسفالت هم عملکردی از شهرداری نمی بینیم.

عملکرد شهردار طی این مدت چه بوده؟

عبدالخالق برزگرزاده عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه شهرداری به تقاضاهای مردمی که از ناحیه اعضای شورا درباره رفع خرابی ها یا تجهیز برخی پارک ها منعکس می شود توجهی نمی کند، ادامه داد: از شهردار می خواهم سامانه 137 را تعطیل کند، چون وقتی حرف اعضای شورا توجهی نمی شود، به پیام های مردمی هم اعتنا نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در مدت حضور شهردار عملکردی از وی در زمینه پروژه های عمرانی ندیده ایم، ادامه داد: در ماههای گذشته می گفتیم ایشان هنوز با شهر آشنا نشده و بودجه را خودش نبسته، ولی الان که در سال جدید هستیم هم اقدامی در زمینه پروژه ها و وعده هایی که خود وی در محلات به مردم داده نمی بینیم. جالب اینکه معاون خدمات شهری می گوید درخواست های وی توسط کارپردازی تایید نمی شود، معاون عمرانی هم که اخیرا منصوب شده می گوید نمی دانم چه کاری انجام دهم. از این وضعیت مردم به ستوه آمده اند.

شهردار واقعیت را به شورا نگفت

رباب عبیدی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر نیز با اشاره به انتقاد برخی اهالی محله بهبهانی نسبت به عملی نشدن وعده های شهردار در بازدید سال گذشته از این محله گفت: ما از صالحیان انتظار داشتیم که تجربیات موفق احیای بافت تاریخی را از زادگاهش یزد به بوشهر نیز منتقل کند، اما الان در زمینه احداث دیوار پیرامون بناهای تخریبی بافت تاریخی یا سنگفرش هم کاری نمی بینیم.

وی همچنین نسبت به آنچه سنگ اندازی شهرداری در زمینه اجرای مصوبه شهرداری پیرامون کمک به تیم ایرانجوان گلایه کرد و افزود: در جلسه هفته شورا، در پی انتقاد من پیرامون این موضوع شهردار واقعیت را نگفت که مسدود بودن حساب باشگاه ایرانجوان با شکایت خودشان و بابت چک رییس هیات مدیره سابق باشگاه برای تغییر کاربری بوده، اما تغییر کاربری رخ نداده و باشگاه هم از تصمیم خود انصراف داده است. با این حال شهرداری پس از تاخیر زیاد در این مصوبه، حالا بهانه آورده که چون وارد سال جدید شده ایم، باید مصوبه جدیدی از شورا برسد. ما نسبت به تفسیرهای شهرداری و تاخیرهایی که درباره مصوبات دارد معترضیم و شهردار باید پاسخگوی این عملکردش باشد.

عبیدی در بخش دیگری از نطق خود با بیان اینکه عملکرد ضعیف شهرداری در زمینه پروژه های عمرانی، باعث شده خواسته مردم به جمع آوری پسماند و برقراری مخزن زباله محدود شود، افزود: در خصوص همین حداقل ها هم عملکرد ضعیفی را شاهدیم و ماههاست شهرداری برای خرید مخزن زباله برای محلات امروز و فردا می کند.

انحراف در هزینه کرد شاهین

طاهره شمشیری رییس کمیسیون بودجه شورا نیز با اشاره به اینکه پس از درخواست های متعدد برای دریافت گزارش هزینه کرد تیم شاهین شهرداری، پنجشنبه گذشته به جلسه هیات مدیره باشگاه دعوت شد، ادامه داد: گزارش ارائه شده از هزینه کردها شکل و شمایل استانداردی نداشت و برخی موارد آن حتی تعجب همکاران شهرداری را هم در پی داشت، مثلا شاهین پرداختی های متعددی برای افرادی داشته که ارتباطی با هزینه کرد مربوطه نداشته اند و می توانم بگویم از آنچه شورا مصوب کرده انحرافاتی دیده می شود.

وی با بیان اینکه در جلسه به گزارش هیات مدیره شاهین درباره هزینه کردها ایرادات جدی وارد شده، ابراز امیدواری کرد: با توجه به فعال شدن حسابرس شورای شهر، انتظار می رود هزینه کردهای شاهین حتی مربوط به سنوات قبل به صورت دقیق بررسی شود.

تاخیر در واکسیناسیون پاکبان ها

حیدر رفاهی دیگر عضو شورا نیز نسبت به تاخیر در واکسیناسیون پاکبان ها و نیروهای آرامستان شهرداری بوشهر انتقاد کرد و گفت: با توجه به پیشگامی مراکز استان های دیگر، باید شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص پیگیری بیشتری داشته باشند.

رفاهی همچنین نسبت به برگزاری جلسات طولانی و متراکم در شهرداری که باعث نگرانی برخی کارمندان از شیوع کرونا شده اشاره کرد و خواستار بهره مندی شهرداری از ابزارهای الکترونیکی به جای جلسات حضوری شد.

نمایندگان پیگیر طرحی برای حمایت از اصناف باشند

مهرزاد آسایش دیگر عضو شورا هم در نطق خود خواستار پیگیری استاندار و نمایندگان استان در مجلس برای کمک به اصناف شد و گفت: شهرداری بوشهر سال گذشته در حد بضاعت خود برای مستاجران یا اصناف زیرمجموعه بخشودگی چند ماهه اعمال کرد، اما با توجه به اینکه هربار با افزایش شیوع کرونا، اصناف نخستین گروه برای تعطیلی هستند، از نمایندگان استان انتظار می رود در مجلس پیگیر طرحی حمایتی از این گروه باشند

در پایان این جلسه نوری معاون مالی و اداری شهرداری درخصوص انتقادات برخی اعضای شورا توضیحاتی ارائه کرد، اما رییس شورا معتقد بود پاسخ ها رضایت بخش نیست.

گفتنی است این جلسه بدون مصوبه ای به پایان رسید.

خلیج فارس

[کد خبر:AJ35488]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب