00000000000000000050800.jpg

 

 

 

آینه جم؛  ۵۰ روز دیگر انتخابات شوراهای اسلامی  همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود و در بخش شنیده های خبری این رسانه ، جدیدترین زمزمه های انتخاباتی شهرستان جم منتشر می شود.
 
در هفته گذشته  نتایج بررسی استعلام و صلاحیت های داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی به ایشان اعلام شد شنیده می شود در شهرستان جم دو عضو شوراهای شهر و سه  چهره سرشناس نیز با عدم صلاحیت در هیات های اجرایی  مواجه شده اند  و حال باید دید هیات نظارت استان  چه تصمیمی برای این داوطلبان اتخاذ می کند ۱۹ خرداد ماه اسامی داوطلبان تائید صلاحیت شده توسط فرمانداری  منتشر می شود. 
 
نقش مهم شبکه های اجتماعی و رسانه ها در انتخابات پیش رو /شرایط کرونایی و تاکید بر عدم تجمع تبلیغات  انتخابات خرداد ۱۴۰۰ را مجازی خواهد کرد و قطعا رسانه ها و شبکه های اجتماعی نقشی تعیین کننده در معرفی نامزدها و سبد آرا خواهند داشت.
 
حضور  افشین پریشان که سابقه دو دوره عضویت در شورای شهر جم را  در کارنامه دارد با استقبال گروه های مردمی همراه شده است و به نظر می‌رسد پریشان همانند دو دوره قبل از پیشتازان انتخابات پیش رو باشد
 
پدیده انتخابات این دوره شورای شهر جم یک حقوقدان جوان خواهد بود؛  پیگیری تحرکات نامزدها  و استقبال از کاندیداها حکایت از موفقیت احتمالی سید مهدی حسینی را دارد حسینی کارشناس ارشد حقوق و از کارمندان سابق شهرداری جم است شناخت کامل ایشان به شهرداری و قوانین شهری، تسلط به علم حقوق و حمایت جوانان جمی از این وکیل از نکات ممتاز این نامزد انتخاباتی است و پیش بینی می شود پدیده این دوره انتخابات سید مهدی حسینی است.
 
شنیده می شود  برخی از تشکل ‌ها و گروه های مردمی  دعوت از داوطلبان شوراها برای ارائه برنامه را آغاز کرده‌ اند. گویا هدف از این نشست‌ها، دستیابی به لیست نهایی و ائتلاف در شورای شهر  است.
 
در شهر بهارستان ۱۲ نفر برای انتخابات شورای شهر نام نویسی کردند و شنیده می شود یک نامزد روز های آینده از رقابت انتخاباتی کناره گیری می کند.
 
سید علیرضا سجادی بعد از یک دوره غیبت در شورای شهر جم مجددا کاندیدا شد  وی سوابق متعدد اجرایی از مدیریت آموزش و پرورش تا معاونت سیاسی فرمانداری و ریاست شورای شهر جم  در کارنامه دارد و به نظر می‌رسد برای حضور مجدد در ساختمان شورای شهر جم کار سختی نداشته باشد.
 
مدیرکل بازرسی عملکرد و امور حقوقـی استانداری بوشهر خبر داد: با تشکیل هیئت بازرسی انتخابات در مرکز استان بوشهر و تشکیل ۱۰ هیئت بازرسی در شهرستان‌ها با ۳۵ عضو فعال و ۳۳ نفر اعضای دبیرخانه آن، به ازاء هر شعبه اخذ رای یک بازرس و هر ۲۰ صندوق یک سربازرس قرار دارند/بر اساس اعلام هیئت بازرسی نظارت بر انتخابات استان بوشهر، مردم چنانچه موارد تخلفی قبل از انتخابات، زمان تبلیغات، حین و همچنین بعد از انتخابات مشاهده کردند می‌توانند با تلفن ۱۱۱ و نمابر شماره    ۳۳۵۵۳۸۵۳ اطلاع رسانی کنند.
 
تشکیل گروه های تلگرام و واتس آپ توسط برخی نامزدها /شنیده می شود برخی نامزدهای انتخابات شورای شهر برای هماهنگی بیشتر با اعضای ستاد تبلیغات گروه های مجازی تشکیل داده اند و  حتی برخی نامزدها گروه مجازی طرفداران و حامیان  خود را  تشکیل داده اند.
 
آمارهایی پیرامون انتخابات شوراها در جم به روایت فرماندار:  366 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستای جم ثبت نام کردند/ رشد 7 درصدی مشارکت داوطلبان به نسبت دوره قبل
 
محمد حسینی فرماندار جم :
در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان جم مجموعا برای ۱۶۸ کرسی پارلمان محلی، ۳۶۶ نفر ثبت نام کرده اند که نسبت به دوره گذشته انتخابات شوراها، رشد ۷ درصدی را نشان می دهد.
 در شهر جم، ۳۲، شهر ریز، ۱۳، شهر انارستان ۱۴ و شهر بهارستان هم ۱۲ نفر نام خود را برای کاندیداتوری انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر به ثبت رساندند که از این تعداد ۶۶ نفر مرد و ۵ نفر زن می باشند،مسن ترین کاندیدای شورای شهر ۶۷ سال سن و جوان ترین کاندیدا هم ۲۶ سال دارد. 
 تعداد داوطلبان شوراهای اسلامی روستا ۲۹۵ نفر است  از این تعداد ۲۶۸ مرد و ۲۷ زن ثبت نام خود را نهایی کرده اند، مسن ترین داوطلب شورای روستا ۶۸ سال و جوانترین داوطلب شورا هم ۲۶ سال سن دارد. 
 در دو بخش مرکزی و ریز، مجموعا ۴۸ روستای واجد شرایط تشکیل شورا وجود دارد
 یکی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر جم پس از ثبت نام انصراف داد
 
 
**** رسانه خبری تحلیلی آینه جم با هدف گرم تر شدن تنور انتخابات روز های آینده نیز شنیده ها و خبرهای انتخاباتی را منتشر می کند
[کد خبر:AJ35635]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب