00000000000000000000000000000000000000000000000000000400405.jpg

 

 

 

 

آینه جم : آمار فوتی های کرونایی استان بوشهر از ابتدای شیوع این بیماری رکورد زد و امروز به 14 نفر رسید.

به گزارش آینه جم ؛ تا بیش از این بالاترین آمار فوتی روزانه کرونا در استان 10 نفر بود که در چهارم اردیبهشت سالجاری ثبت شد.

چرا بوشهر نارنجی شد؟

روز سیاه کرونایی بوشهر درحالیست که روز گذشته بوشهر و 5 شهرستان دیگر استان از رنگ قرمز به نارنجی تغییر یافته و مجوز فعالیت مشاغل گروههای 2 و 3 در این شهرها صادر شده است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در واکنش به این موضوع اعلام کرد: «رنگ بندی کرونایی براساس آمار بیماران مثبت بستری در بیمارستانها است و ارتباطی به بیماران سرپایی یا تعداد فوتی ها ندارد. از این رو طی روزهای اخیر، آمار بیماران بستری در بیمارستان کمتر شده و در بروز رسانی سامانه ماسک، رنگ بوشهر و برخی شهرهای استان از قرمز به نارنجی تغییر کرد. گفتنی است این سامانه به تناسب روند بیماری در شهرهای کشور بروز رسانی می‌شود.»

شایان ذکر است در رنگ‌بندی جدید سامانه ماسک ۷ شهرستان بوشهر، تنگستان، جم، دیر، عسلویه، دیلم و کنگان از رنگ قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داده‌اند و ۳ شهرستان گناوه، دشتستان و دشتی همچنان قرمز هستند.

پای ویروس هندی به بوشهر باز شد؟

روز سیاه کرونا در بوشهر با فوت ۱۴ بیمارهمچنین امروز خبر شناسایی 5 هندی در استان به کرونا رسانه ای شد که می تواند به معنای بازشدن پای کرونای جهش یافته به استان باشد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: ۵ تبعه هندی مبتلا به کرونا در بوشهر شناسایی شدند و تست آن‌ها برای بررسی بیشتر به تهران فرستاده شده است.

سعید کشمیری بیان کرد: ۲۰ نفر از اتباع کشور هندوستان از مرز هرمزگان وارد استان بوشهر شده بودند که به دلیل حساسیت موجود بر روی نوع هندی ویروس کرونا، با پیگیری مرکز بهداشت شهرستان پس از نمونه گیری از این تعداد پاسخ تست ۵ نفر از این افراد مثبت و ۳ نفر نیز مشکوک گزارش شده که برای بررسی بیشتر که کرونای آنها جهش یافته است، نمونه ها به تهران ارسال شده است.

[کد خبر:AJ35623]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب