00329.jpg

آینه جم، دهکده گردشگری دریایی  پازارگاد  نوروز امسال با حضور معاون رئیس‌جمهور و مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افتتاح شد. این دهکده در یکی از خوش آب و هواترین مناطق جنوب استان بوشهر و با چشم‌اندازی  منحصر به‌فرد در محیطی سرسبز و مصفا در حاشیه خلیج‌فارس قرار دارد.


به گزارش آینه جم به نقل از پارس خلیج؛ از ابتدا هدف از بنای این دهکده ایجاد فضایی مفرح و هیجان‌انگیز برای متخصصان و کارکنان پتروشیمی‌ها و سایر صنایع منطقه صنعتی عسلویه بود اما به دلیل نبود فضای تفریحی و امکانات رفاهی و سرگرم‌کننده در منطقه و استقبال فراوان از این دهکده باعث شد برای ارائه خدمات به عموم مردم و مسافران نیز مجهز می‌شود.پلاژ اختصاصی شنای بانوان، انواع ورزش‌های دریایی، امکانات غواصی، اریکه ساحلی، لمکده ساحلی با مبلمان ساحلی، بازارچه صنایع‌دستی، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، اقامتگاه‌های منحصر به فرد، غرفه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی، شهربازی، ساحل اختصاصی، باغ پرندگان و برخی تفریحات دیگر از امکانات این دهکده ساحلی هستند که در ایام نوروز امسال نزدیک به ۱۲ هزار نفر از آن‌ها دیدن و استفاده کردند.
راندن جت اسکی‌های قدرتمند در آب دریا، پرواز با پاراسل تا ارتفاع ۳۰۰ متری، آفتاب گرفتن و شنا در نخستین پلاژ بانوان در منطقه، غواصی همراه با مربیان حرفه‌ای در صخره‌های مرجانی ساحل دهکده و … مشوق‌هایی است که شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد در این دهکده گردشگری برای مخاطبان ایجاد کرده است. تورهای دریایی و زمینی دهکده ساحلی پازارگاد، دیدار از خلیج نایبند با سواحل بکر مرجانی، بندر کهن سیراف و بازار عسلویه هم از برنامه‌های جانبی است که بازدیدکنندگان از این دهکده می‌توانند داشته باشند.


رستوران ساحلی این دهکده هم با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر در نزدیک‌ترین نقطه به ساحل و مشرف به دریا ساخته شده و در نوع خود جذابیتی برای مسافران ایجاد می‌کند.در حال حاضر عموم  گردشگران دریایی، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هر هفته می‌توانند از امکانات این دهکده استفاده کنند و سایر روزهای هفته امکانات دهکده در اختیار کارکنان و متخصصان شرکت‌های صنعتی عسلویه است.

در همین رابطه محمد صفائیان، سرمایه‌گذار دهکده گردشگری دریایی پازاردگاد می‌گوید از زمان افتتاح این پروژه تاکنون، شاهد استقبال بسیار چشمگیر گردشگران از امکانات گردشگری و رفاهی این دهکده گردشگری در ساحل شیرینو کنگان بوده‌اند.
به گفته وی در دوره کوتاه فعالیت این دهکده، بیش از سه هزار نفر گردشگر در دهکده گردشگری پازارگاد از امکانات گردشگری دریایی و ساحلی این دهکده استفاده کردند. این میزان استقبال از دهکده گردشگری دریایی پازاردگاد حاکی از نیاز مبرم منطقه به وجود چنین تفرجگاهی است.
این پروژه در ۲۰ هکتار از اراضی ساحلی منطقه شیرینو در کنگان ایجاد شده که زمین آن از سوی نیروی هوایی تأمین شده است.به گفته صفائیان در طرح بزرگ گردشگری دریایی عسلویه، بخش اعظمی از المان‌های گردشگری دریایی دنیا به علاقه‌مندان ارائه شده و آنها را با معنای واقعی آرامش در ساحل و گردشگری دریایی و ساحلی به‌طور کامل آشنا خواهد کرد.به گفته او در نوروز امسال، ۶۰ فروند شناور تفریحی برای انجام گشت‌های دریایی در آب‌های ساحلی عسلویه در طرح بزرگ گردشگری دریایی عسلویه برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی مهیا شد؛ همچنین دو فروند لنج بازسازی شده نیز برای ارائه خدمات گشت دریایی در این ساحل تجهیز شده است. ضمن اینکه جت اسکی، واتر جت، هاورکراف، سه چرخه آبی و آخرین تجهیزات تفریحات دریایی روز دنیا برای خدمات رسانی در این پروژه گردشگری دریایی وجود دارد.


صفائیان با اشاره به اینکه در این مجموعه گردشگری دریایی عسلویه، خدمات غواصی در قالب چند کلوپ نیز به گردشگران علاقه‌مند ارائه می‌شود، می‌گوید این امکان برای بانوان فراهم شده تا در پلاژ اختصاصی خود با طراحی بسیار ویژه از شنا کردن و آفتاب گرفتن نهایت لذت را ببرند.
در حال حاضر دهکده به دلیل انجام طرح‌های توسعه‌ای به صورت موقت پذیرای گردشگران نیست. در همین راستا رستوران و هتل شناور دریایی دهکده توریستی پازارگاد آماده بهره‌برداری شده و طرح‌های دیگری نیز در دست آماده‌سازی است تا به زودی ارائه خدمات به گردشگران را به صورت ویژه‌تری آغاز کند.

[کد خبر:AJ17584]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب