2173804.jpg

آينه جم - طرح نخبه‌پروری یکی از کارهای ماندگار در حوزه آموزشی جنوب استان بوشهر است که باعث شده میزان قبولی دانش‌آموزان تحت‌پوشش این طرح در دانشگاه‌های معتبر کشور افزایش یابد.

آينه جم - سعید رضایی: توسعه پارس جنوبی خیلی سریع اتفاق افتاد؛ فازها چه در خشکی و چه در دریا یکی پس از دیگری ساخته شدند و تولید گاز در این منطقه روز به روز افزایش یافت و نیاز بود که محیط پیرامومی نیز در این توسعه سریع سهیم باشد.

در سال‌های اخیر تلاش بسیار زیادی برای توسعه محیط پیرامونی پارس جنوبی صورت گرفته است و طرح‌های خوبی در دست اجرا است؛ طرح نخبه‌پروری یکی از کارهای ماندگار در حوزه آموزشی در جنوب استان بوشهر است که می تواند دستاوردهای بسیار بهتری نسبت به دیگر طرح‌های عمرانی و فرهنگی و ورزشی و . . . داشته باشد.

ایجاد فضای مناسب برای ارتقای علمی محیط پیرامونی صنایع و توانمندسازی فرزندان این جامعه برای حضور در دانشگاه‌های معتبر کشور می‌تواند زمینه ساز تولید نیروی انسانی توانمند برای در اختیار گرفتن آینده این منطقه باشد.

سازمان منطقه ویژه پارس به عنوان نماینده وزارت نفت در منطقه، طرح نخبه‌پروری را با برگزاری کلاس‌های آمادگی کنکور آغاز کرده است و علاوه بر ارائه آموزش‌ها، مشاوره‌های خوبی نیز به دانش‌آموزان ارائه می‌شود که طی دو سال اخیر شاهد ارتقای رتبه کنکور دانش‌آموزان تحت پوشش هستیم.

در طرح نخبه‌پروری، دانش‌آموزان با معدل بالای ۱۷ در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر تحت آموزش دوره‌های آماده‌سازی کنکور قرار می‌گیرند و با استفاده از اساتید مجرب کشوری، دانش‌آموزان آموزش می‌بینند که نتیجه آن تغییرات چشمگیر در میزان قبولی دانش‌آموزان در رشته‌ها و دانشگاه‌های معتبر است.

این طرح در شهرستان‌های، کنگان، جم، عسلویه و دیر اجرا می‌شود که انتظار می‌رود شاهد تداوم و استمرار برگزاری این طرح و همچنین توسعه آن هم در مناطق تحت پوشش و هم برای دیگر مناطق استان بوشهر باشیم.

نخبه‌پروری تداوم و توسعه یابد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تقدیر از تلاش های منطقه ویژه پارس برای اجرای طرح نخبه‌پروری اظهار داشت: این طرح دارای نتایج بسیار خوبی بوده است که امیدواریم شاهد تداوم و توسعه این طرح باشیم.

ناصر کرمی در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: این طرح در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر برگزار شده است که در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ تعداد ۱۲۰ دانش‌آموز و در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ نیز ۳۲۲ دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خواستار پوشش این طرح برای نیمی از استان شد و ادامه داد: امیدواریم با همکاری مسئولان سازمان منطقه ویژه پارس، طرح نخبه‌پروری برای مدارس تیزهوشان نیز اجرا شود.

وی خواستار اعزام مشاوران و همچنین کیفیت‌بخشی به مدارس استعدادهای درخشان شد و افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته در جنوب استان بوشهر می‌توان به هوشمندسازی مدارس و اجرای طرح روستا مرکزی اشاره کرد که اهمیت بالایی در بخش آموزش دارد.

کسب رتبه‌های مناسب کنکور توسط دانش‌آموزان

دبیر تعاملات اجتماعی منطقه ویژه پارس نیز گفت: در راستای کمک‌های عام‌المنفعه نفت، در بخش نرم‌افزاری در زمینه آموزشی اقدامات بسیار خوبی در جنوب استان بوشهر صورت گرفته است که می‌توان به طرح‌های نخبه‌پروری و روستا مرکزی اشاره کرد.

غلامرضا زمانی با اشاره به اینکه طرح‌های دیگری را نیز در این زمینه در دست اجرا داریم، اضافه کرد: طرح نخبه‌پروری در راستای ارتقای بنیه علمی دانش آموزان در جنوب استان برگزار شد که دانش‌آموزان با معدل بالای ۱۷ را تحت پوشش قرار داد.

وی بیان کرد: این طرح را ویژه دانش‌آموزان بومی منطقه اجرا کردیم و به غیربومی‌ها اجازه حضور در این کلاس‌ها را ندادیم زیرا هدف ما این بود که افرادی آموزش ببینند که در آینده در این منطقه باشند و به مردم منطقه خدمت کنند.

تسهیل حضور دانش‌آموزان روستاهای بدون مدرسه

دبیر تعاملات اجتماعی منطقه ویژه پارس خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و ارائه مشاوره از دیگر برنامه‌ها بوده است که تلاش کردیم دانش‌اموزان را به سمت رشته‌های مورد نیاز منطقه هدایت کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر صنعت نفت یک سری تخصص‌ها را نیاز دارد که از خارج از استان وارد می‌شوند و نیاز است هدایت تحصیلی و مشاوره و آموزش لازم برای تامین این تخصص‌ها ارائه شود.

زمانی از اجرای طرح روستا مرکزی برای تسهیل حضور دانش‌آموزان روستاهای بدون مدرسه در کلاس‌های درس خبر داد و افزود: این طرح نقش مهمی در جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان دارد.

وی با اشاره به نتایج طرح نخبه‌پروری گفت: ۱۲۰ نفر در سال نخست و ۳۳۲ نفر در سال دوم تحت پوشش قرار گرفتند که رتبه‌های بی‌نظیری برای دانش‌آموزان این مناطق حاصل شد که در گذشته هیچ‌گاه در این مناطق محقق نشده بود.

حضور اساتید مجرب در طرح نخبه‌پروری

دبیر تعاملات اجتماعی منطقه ویژه پارس بیان کرد: اساتید مجرب و صاحب‌نامی را از نقاط مختلف کشور برای تدریس در دوره‌های نخبه‌پروری به منطقه آوردیم و تمام هزینه‌ها را خودمان تامین کردیم.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان را پس از قبولی در دانشگاه رها نمی‌کنیم، افزود: برای ۱۰ نفر از دانش‌آموزانی که رتبه زیر هزار داشتند بسته های حمایتی تعریف کردیم و خدمات پروازی رایگان برای رفت و آمد در اختیار این افراد قرار گرفته است.

زمانی ادامه داد: زیربنای توسعه، نفت و گاز و اقتصاد نیست؛ مغزها زیربنای توسعه هستند و اگر توانستیم مغزها را بزرگ کنیم به توسعه و پیشرفت واقعی دست می‌یابیم.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر آموزش و پرورش با ارسال هدایا و لوح تقدیر از مدیرعامل منطقه ویژه پارس و دبیر تعاملات اجتماعی این سازمان برای اجرای طرح نخبه‌پروری تقدیر کرد.

[کد خبر:AJ17508]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # هادی 1395-06-03 15:48
باسلام
تقدیر و تشکر ویژ از مدیر عامل محترم منطقه ویژه و جناب آقای دکتر زمانی که جهت پشرفت علمی دانش آموزان تلاش های فراونی داشتند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب