IMG-20220325-WA0007.jpg

آینه جم؛ ابراهیم قیصری *:
در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ در راس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی تغییراتی رخ داد و سید محمدباقر  یوسف زاده جایگزین اسدپور در روابط عمومی سازمان شد تغییراتی که حکایت از تغییر در رویکردهای سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی است. 
سازمان منطقهٔ ویژهٔ اقتصادی انرژی پارس' یکی از سازمان‌های فرعی شرکت ملی نفت ایران است که به نمایندگی از این شرکت وظیفه اداره و راهبری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را بر عهده دارد و در سال ۱۳۷۷ تأسیس شده‌است.
ایجاد و احداث زیر ساخت‌های عمومی مانند: راه، راه‌آهن، بندر، فرودگاه، برق، آب و زیرساخت‌های ارتباطی جز وظایف و مأموریت‌های این سازمان است.
یکی از رسالت های اصلی این سازمان که نهاد حاکمیتی نفت در منطقه است تعامل و ارتباط با مناطق پیرامونی است
در حکم مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی برای یوسف زاده؛  تعامل با رسانه های منطقه و تبیین دستاوردهای نفت را  از اولویت های روابط عمومی برشمرده است.
مهمترين‌ وظيفه یک ‌ روابط عمومي‌، شناخت‌ افكار عمومي‌ و نفوذ در آن‌ براي‌ جلب‌ رضايت‌ افكارعمومي‌ نسبت‌ به‌ سازمان‌ است‌ كه‌ هم‌ در درون‌ سازمان‌ و هم‌ در بيرون‌ از سازمان‌ دنبال‌ مي‌شود و در سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی به دلیل تاثیرات اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی آن بر مناطق پیرامونی بیشتر باید دنبال شود . 
در دوران اسدپور ارتباط سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی با رسانه های منطقه ضعیف بود و حتی نتوانست بخوبی گزارشی از عملکرد سازمان خود را در معرض افکار عمومی منطقه بگذارد 
یوسف زاده که  با کوله باری از تجربه راهی پارس جنوبی شده است به گونه ای باید ارتباط گسسته شده سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی و مناطق پیرامونی  را احیا کند و این ماموریت مهم ایشان است 
رسانه های منطقه می توانند بهترین بازوان و مشاوران رئیس جدید روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی برای تعامل و ارتباط با مناطق پیرامونی باشند به شرطیکه یوسف زاده راه مدیر قبلی روابط عمومی در پیش نگیرد و از ظرفیت های فعالان اجتماعی و رسانه ای چهار شهرستان جنوبی بوشهر بهره گیرد 
مردم منطقه عسلویه، کنگان و جم به عنوان خط مقدم پارس جنوبی از نفت توقعاتی دارند که در رسانه های منطقه منتشر می شود روابط عمومی سازمان باید از طریق مدیر عامل و دیگر مدیران سازمان پیگیر مسائل و موضوعات مطرح شده باشد.
 سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی باید با عملکردخود نشان دهد در کنار مردم منطقه است و مردم نیز به وجود نفت در کنار خود ببالند این موارد قطعا در راستای تعامل سازنده روابط عمومی سازمان با  فعالان اجتماعی و رسانه ای منطقه محقق می شود .
*سردبیر 
[کد خبر:AJ38452]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب