554.jpg

آینه جم:  محمد مهدی صبوری؛ ارائه خدمات از سوی پتروشیمی ها وظیفه نیست ، ارائه خدمات از سوی ما لطف به منطقه است.

صحبت های فوق مربوط به مهندس یاسری مدیر عامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد در جمع خبرنگاران جنوب استان بوشهر است‌.

به نظر می رسد این نگاه و به تبع آن بدرفتاری های یاسری با شهرستان های  جنوب بوشهر و میزبان پتروشیمی ها تمامی ندارد و پس از شکایت از خبرنگار جمی که آن هم اتفاقا در راستای مسئولیت های اجتماعی قلم زده بود، بعد جدیدی از چهره مدیرعامل این شرکت در برخورد با این منطقه و آن هم در دولت تدبیر و امید  نمایان شد.

صحبت هایی که بیشتر بوی توهین به مردمان شهرستان های جنوبی استان را می داد و حتی به خبرنگاران اجازه داده نشد درباره صحبت های جناب مدیر عامل ، حرفی بزنند!.

به همین بهانه توجه جناب مدیر عامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد را به چند نکته جلب می نمایم:

۱. مسئولیت های اجتماعی به زبان ساده یعنی اینکه سازمان ها و شرکت ها در قبال جامعه ای که در آن فعالیت می کنند مسئول هستند؛ چرا که از منابع انسانی ، طبیعی و اقتصادی و در یک کلام تمام نعمت های خدادای آنها استفاده می کنند.

۲. اینکه مسئولیت های اجتماعی را یک لطف قلمداد کنیم ، نشان از تفکر منسوخ و سنتی می باشد، که همه به عدم داشتن علم مدیریت و ارتباط با جامعه پیرامون برمی گردد. وظیفه شرکت های مستقر در منطقه می باشد که در پی جبران خسارات وارده باشند و بابت آن هم هیچ گونه منتی بر سر مردم نباید بگذارند.

۳. بیانات یاسری نشان تفکر منسوخ و عدم آشنایی با نحوه ارتباط با محیط پیرامونی صنعت  دارد.
 اینکه شما مسئولیت های اجتماعی را یک لطف و صدقه به این مردم می پندارید ، تصوری کاملا پیش پا افتاده محسوب می شود، بلکه این شما هستید که به لطف و صدقه سری این منطقه و منابع طبیعی آن مدیر عامل و رئیس هستید و باید وظیفه تان را در قبال این جامعه به نحو احسن انجام دهید و هیچ منتی هم بر سر آن ها نگذارید.

۴. عمده مشکلات امروز شهر جم ناشی رشد یکباره جمعیت در این شهر می باشد که همه آن ها ناشی از حضور خانواده های کارکنان نفت، گاز و پتروشیمی در این شهر است.
ایجاد مشکلات محیط زیستی، بحران آب ، آلودگی هوا و مشکلات عدیده شهری مثل ترافیک ، گرانی،  کمبود فضای سبز ، کمبود شدید فضای آموزشی در مرکز شهرستان  و   ...  ناشی از این اتفاق است و باید در پی جبران آن ها باشید.

۵. به نظر می رسد مدیران شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد، اولین و بدیهی ترین الزامات ارتباط با محیط پیرامون را نمی دانند و گرنه به جای لطف، مسئولیت های اجتماعی را یک وظیفه برای خود  می دانستند. قطعا برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت برای ایشان با موضوع نوع و نحوه تعامل با منطقه می تواند مثمر ثمر واقع شود.

اگر امروز برخی  از  اهالی این منطقه، کارکنان نفت و گاز را به عنوان یک مهمان ناخوانده می دانند و آن ها را به چشم یک همشهری نمی بینند؛ آن ها را مقصر اصلی مشکلات شهرشان می دانند، همه ناشی از تفکرات منسوخ مدیرانی چون شما جناب یاسری است ؛ آیا وقت آن نرسیده کمی اندیشه هایتان را به روز کنید؟! با مدیریت غارنشینانه نمی توان به وضع سروسامان بخشید.
مدیران قبلی این شرکت، مسئولیت های اجتماعی را ادای دین به منطقه می دانست نه لطف و صدقه. تفکری که امید است در آینده شاهد آن در شما و سایر همکارانتان باشیم.

[کد خبر:AJ26895]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+3 # سلام 1397-10-10 05:40
مرسی داری آقا مهدی
پتروشیمی ها به پارس جنوبی جم باید کمک کنند درآمد هر کدام آنها هفتگی میلیارد تومانه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # اسداله 1397-10-10 07:56
سلام برخبرنگار زحمت کش . حرفهای دل مردم شهرستان را منعکس می کنید .سپاسگزاریم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # کنگانی 1397-10-10 08:19
تا زمانی که مدیران تو منطقه زندگی نمیکنند باید اینجور بگن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # کنگانی 1397-10-10 08:20
وقتی محل زندگیشون شد اینجا بعد بیان در مورد منطقه صحبت کنند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # عطا 1397-10-10 09:15
خوبی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند.
متاسفانه مردم جم در مهمان نوازی افراط می کنند و همین امر باعث خود برتر بینی و نگاه بالادستی مهمانان به میزبان می شود. و اگر انجام وظیفه ای کنند آن را لطف و صدقه به مردم قلمداد می کنند!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # عضو شورای عسلویه 1397-10-10 16:20
اولا بومی درجه یک داریم کسی که صاحب اصلی این آ ب وخاک است.
کسی که این پتروشیمی ها زمین وآ سمانش . دریا وخشکی اش موجودات زنده وبی جانش آ لوده کردند بومی است اما اون کسی که باالاجبار وبرای امرار معاش چند صباحی اینجاست وبرای تنفس هوای پاک به زادگاه اصلیش می رود برای ما عزیز است اما ما بومی تریم وحق وحقوق مسلما بیشتری داریم که امثال این مدیر عامل پایمالش کردند متاسفانه

در مورد کمک به محیط پیرامونی ما نیاز به لطف ومهربانی با منت چنین مدیر عاملان مفروری نیستیم.
اینها وظیفه دارند به محیط پیرامو نی خود توجه نمایند اما چه کنیم که از ماست برماست که برای چنین مدیر عاملانی چهچه وبه به می کنیم واینها روز به روز مفرورتر از همیشه می گرد ند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # علی رضایی 1397-10-10 16:32
متاسفم برای چنین مدیرانی!!!!!! 8)
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب