آینه جم/ حملات سمی و مسمومیت های عجیب علیه مدارس دخترانه امروز شنبه 13 اسفند 1401 ادامه دارد.

یک مدرسه ارومیه:‌ انتقال 30 دانش آموز به بیمارستان

تعدادی از دانش آموزان مدرسه شاهد نورالزهرا (س) ارومیه مسموم شدند. به گزارش تسنیم، تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه شاهد نورالزهرا(س) ارومیه صبح امروز به دلایل نامعلوم دچار مسمومیت شدند. 

این دانش‌آموزان توسط اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی سطح شهر انتقال داده شدند. تاکنون 30 دانش‌آموز‌ دچار علائم مسمومیت بوده که به بیمارستان منتقل شده‌اند‌.

همدان و کبودراهنگ:‌ انتقال دانش آموزان به بیمارستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از بروز مسمومیت در دو مدرسه دخترانه در همدان و کبودراهنگ خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، علیرضا توقیری در توضیح خبر گفت: در پی تماس با فوریت‌های پزشکی استان خدمات امدادرسانی و انتقال مصدومان به بیمارستان در حال انجام است و با به‌کارگیری همه امکانات اورژانسی اقدامات لازم آغاز شد. 

وی با بیان اینکه همه ظرفیت‌های درمانی و فوریت‌های پزشکی و بیمارستان های استان در حال آماده باش هستند، اظهار کرد: حال عمومی دانش آموزان مطلوب و جزئیات این موضوع در حال بررسی است و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

یک مدرسه شهرستان کوار استان فارس/ انتقال ۲۷ نفر به بیمارستان


سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: جمعی از دانش‌آموزان یکی از مدارس شهرستان کوار امروز دچارضعف و سرگیجه شدند.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا شعبانی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس  ضمن تائید این خبر اظهار داشت: صبح امروز 27 نفر از دانش آموزان یکی از مدارس در شهرستان کوار با علائم حالت تهوع، ضعف و سرگیجه مواجه شدند که سریعا توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان اعزام شدند. وی اضافه کرد: حال عمومی این دانش‌آموزان خوشبختانه خوب گزارش شده است.

یک مدرسه  زنجان: بستری  ۲۹ دانش‌آموز دختر

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: دقایقی پیش ۲۹ دانش‌آموز مدرسه دخترانه ولی‌عصر (عج) زنجان به دلیل مسمومیت به بیمارستان آیت‌الله موسوی منتقل شدند.

حسن بختیاری در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا، در رابطه با مسمومیت دانش‌آموزان زنحانی، اظهار کرد: در پی گزارشی مبنی بر مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه دخترانه ولی‌عصر زنجان، آمبولانس و اتوبوس آمبولانس فورا به محل اعزام و اقدامات اولیه انجام شد. اکنون حدود ۲۹ نفر از دانش‌آموز به بیمارستان انتقال پیدا کردند و با توجه به علائم، درمان‌های لازم انجام شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه خوشبختانه مورد حادی در بین دانش‌آموزان مسموم شده در زنجان وجود ندارد.

چند مدرسه کرج:‌ انتقال دانش آموزان به مراکز درمانی

امروز شنبه ۱۳ اسفند ماه، دانش‌آموزان تعدادی از مدارس دخترانه در کرج با مسمومیت مواجه و به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایسنا، چهارشنبه هفته گذشته هم دانش‌آموزان دو مدرسه شهرستان فردیس مسموم شدند.

مسمومیت در مراکز آموزشی در استان البرز فقط مختص مدارس نبوده و شب پنجشنبه ۱۱ اسفند، دانشجویان در یک خوابگاه دخترانه در کرج هم مسموم شدند.

3 مدرسه تبریز: انتقال دانش آموزان به بیمارستان

صدا و سیما نوشت: تعدادی از دانش آموزان دختر مدارس شهرستان تبریز ظهر امروز به علت مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: این دانش آموزان مربوط به مقاطع یک مدرسه ابتدایی و ۲ دبیرستان دخترانه در مناطق تبریز، باسمنج و ستارداداشی هستند.

نماینده مجلس: «عامل مسمومیت دانش‌آموزان، یک یا ترکیبی از چند گاز است»

سیدمرتضی خاتمی نائب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که هفته گذشته به نمایندگی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جهت بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان به قم سفر کرده بود، در رابطه با ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان در برخی نقاط کشور، اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده توسط متخصصان، نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که عامل مسمومیت، استنشاقی است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه عامل مسمومیت دانش‌آموزان ممکن است یک یا ترکیبی از چند نوع گاز باشد، افزود: گاز N۲ موجود در این گروه، علائم و تظاهرات بالینی را توجیه نمی‌کند، ولی گاز‌های دیگری که در این محیط‌ها جداسازی شده‌اند علائمی منجمله بی‌حسی اندام را توجیه می‌کند. طبق شواهد بالینی افرادی که مسموم شدند، مسمومیت ناپایدار و زودگذر داشته و آزمایشات آنان طبیعی است، ولی در عین حال سبب بروز حالت تهوع، استفراغ، سرفه، تنگی نفس، سرفه و ... می‌شود.

[کد خبر:AJ41107]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب