آینه جم/  یک منبع آگاه اعلام کرد نیروهای مسلح روسیه از یک جوخه از خودروهای رزمی پشتیبانی تانک ترمیناتور در عملیات ویژه خود در اوکراین استفاده کردند.

به گزارش عصر ایران به نقل از اسپوتنیک، وی گفت: "در چارچوب نیروهای مسلح روسیه عملیات نظامی ویژه در اوکراین (تعبیر روس ها درباره جنگ اوکراین) از جوخه خودروهای رزمی ترمیناتور استفاده کردند. آنها به همراه جوخه های تانک در انهدام مواضع آتش ، خودروهای زرهی و سیستم های موشکی ضد تانک اوکراینی ها مشارکت دارند."

روسیه

به گفته وی، استفاده از "ترمیناتورها" در عملیات ویژه در نهایت تاکتیک استفاده از این ماشین ها را شکل داده و جایگاه آنها را در گروه های زرهی مشخص می کند. وی افزود: تجربه عملیات نظامی در اوکراین نشان دهنده لزوم وجود چنین خودروهایی در واحدهای تانک برای افزایش پایداری رزمی آنهاست.
خودروی جنگی "ترمیناتور" قبلا در عملیات جنگی در سوریه استفاده شده است.
_____
_____________________

"ترمیناتورها" در سال 2018 در ارتش روسیه فعال شدند. مجموعه تسلیحاتی این خودروی رزمی شامل دو توپ 30 میلی متری 2A42، چهار پرتاب کننده موشک های هدایت شونده 9M120-1 "آتاکا" با سیستم هدایت لیزری، دو نارنجک انداز AGS-17 و یک مسلسل تانک کلاشینکف ارتقا یافته 7.62 میلی متری است.

اولین قرارداد برای اتحویل "ترمیناتورها" به ارتش روسیه در جریان همایش علمی فنی "آرمیا 2017" ("Army-2017") امضا شد. تعداد دقیق آنها در ارتش روسیه اعلام نشده است.

[کد خبر:AJ38890]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب