جان کریستوفر «جانی» دپ دوم (به انگلیسی: John Christopher "Johnny" Depp II) (زاده ۹ ژوئن ۱۹۶۳ در اوونزبروو، کنتاکی) هنرپیشه، تهیه‌کننده، موسیقی‌دان، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان فیلم مشهور آمریکایی‌است. او تاکنون توانسته‌است جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران فیلم را برای بهترین بازیگر مرد از آن خود کند. دپ یکی از پولسازترین ستاره‌های هالیوود است.

خانواده او از مهاجران فرانسوی پروتستان بودند که در حدود سال ۱۷۰۰ در ویرجینیا ساکن شدند. پدرش جان کریستوفر دپ، مهندس شهرسازی و مادرش بتی سو پالمر یک خدمتکار بود. خانواده او در دوران کودکی‌اش اغلب نقل مکان می‌کردند به‌طوری‌که او و برادر و خواهرانش در بیش از ۲۰ مکان مختلف زندگی کرده‌اند و در نهایت در سال ۱۹۷۰ در فلوریدا ساکن شدند. در سال ۱۹۷۸ والدینش از هم جدا شدند. مادرش سپس با رابرت پالمر (متوفی سال ۲۰۰۰) ازدواج کرد. او همیشه از رابرت پالمر به عنوان «الهام بخش من» یاد می‌کند. او در کودکی‌اش به خاطر استرس ناشی از رو به رو شدن با مشکلات خانوادگی دست به خودآزاری می‌زد و هفت یا هشت اثر زخم به جا مانده از آن زمان دارد. در مصاحبه‌ای که سال ۱۹۹۳ داشت، عنوان کرد: «بدن من نوعی مجله‌است. مانند کاری که سربازها می‌کنند. هر خالکوبی معنی خاصی دارد. چه می‌خواهد توسط خودت با چاقو صورت گرفته باشد یا توسط یک هنرمند این رشته.» وقتی ۱۲ سالش بود مادرش به او یک گیتار هدیه داد و او شروع به نواختن در گاراژ راک‌های مختلف کرد. یک سال پس از جدایی والدینش، دبیرستان را رها کرد تا نوازنده موسیقی راک شود.

همه چیز جانی دب

همه چیز جانی دب

آغاز موفّقیت‌های او به دههٔ ۱۹۸۰ میلادی و مجموعهٔ تلویزیونی خیابان جامپ شمارهٔ ۲۱ باز می‌گردد. او در این مجموعه به یک بازیگر نوجوان محبوب تبدیل شد. پس از آن در سال ۱۹۹۰ در فیلم ادوارد دست‌قیچی بازی کرد و بعد با فیلم‌هایی مانند اسلیپی هالو، چارلی و کارخانهٔ شکلات‌سازی، سری دزدان دریایی کارائیب، سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت، آلیس در سرزمین عجایب، رنگو و سایه‌های سیاه به موفّقیت‌های بزرگی در گیشه دست یافته‌است. جانی دپ برای به تصویر درآوردن شخصیت‌هایی مانند ادوارد دی وود در اد وود، جوزف دی پیستن در دنی براسکو، هانتر اس تامپسون در ترس و نفرت در لاس‌وگاس، جورج جانگ در کوکائین و جان دلینجر در دشمنان مردم تحسین شده‌است.

فیلم‌های جانی دپ بیش از ۳٫۱ میلیارد دلار در آمریکا و بیش از ۷٫۶ میلیارد دلار در جهان فروش داشته‌است. او بارها نامزد دریافت بهترین جایزه‌ها از جمله گلدن گلوب و اسکار شده‌است و جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد را برای سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت و جایزهٔ انجمن بازیگران نمایش را برای دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه برنده شده‌است. مجلهٔ پیپل تاکنون دو بار در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۹ او را به عنوان جذاب‌ترین مرد معرفی کرده‌است. نام جانی دپ در کتاب رکوردهای گینس به عنوان گران‌ترین بازیگر با دستمزد ۷۵ میلیون دلار ثبت شده‌است. در سال ۱۹۹۵ مجلهٔ امپایر جانی دپ را به عنوان یکی از ۱۰۰ ستارهٔ تاریخ سینما انتخاب کرد و مقام ۶۷ را در بین ۱۰۰ ستارهٔ همیشگی سینما به او داد. در سال ۲۰۰۱ یکی از ۲۰ چهرهٔ دنیای سرگرمی شناخته شد. و در سال ۲۰۱۲ IMDB جانی دپ را به عنوان بهترین بازیگر سینمای جهان در ۱۰ سال گذشته معرفی‌کرد.

همه چیز جانی دب

دیگر فعالیت های جانی دپ:

جانی دپ به همراه شرکای دیگرش رستوران بار فرانسوی من ری در شانزلیزه فرانسه است، همچنین یک باغ بزرگ انگور در جنوب شرقی فرانسه را دارد.

همه چیز جانی دب
عکس جانی دپ و دخترش


ازدواج اول جانی دپ:

جانی در بیست سالگی با لوری آن آلیسون بیست و پنج ساله، خواهر خواننده و نوازنده‌ی گیتار بیس گروه آشنا شده و پس از مدتی با او ازدواج کرد. درست یکسال بعد از شروع بازیگری و دو سال زندگی مشترک با لوری به مشکل خورد و از یکدیگر جدا شدند

همه چیز جانی دب

جانی دپ و همسر اولش لوری آن آلیسون


ازدواج دوم جانی دپ:

جانی دپ از سال 1998 با وانسا پارادی بازیگر و خواننده فرانسوی وارد عشق و عاشقی شد که ثمره این ازدواج یک دختر و یک پسر بود. این زندگی هم بعد از 14 سال به طلاق ختم شد. به گفته جانی فرزندانش پایه زندگی اش می باشند.

همه چیز جانی دب

جانی دپ و همسر دومش وانسا پارادی


ازدواج سوم جانی دپ:

در جریان تصویربرداری فیلم خاطرات عجیب و غریب بود که جانی با امبر هرد جوان آشنا شده و در ادامه با وی وارد رابطه شد. آنها پس از نزدیک به سه سال رابطه، در فوریه‌ی ۲۰۱۵ طی یک مراسم خصوصی در لس‌آنجلس با هم ازدواج کردند اما زندگی مشترک آنها پس از گذشت نزدیک به ۱۴ ماه، با شکایت امبر مبنی بر خشونت خانگی جانی به تلخی گروید. در نهایت پس از ماه‌ها مشاجره و کشمکش، جانی متعهد شد که مبلغ ۷ میلیون دلار به امبر بپردازد و آن دو در تاریخ سیزدهم ژانویه‌ی ۲۰۱۷ به طور رسمی از هم جدا شدند.

در سال 2019 امبر هرد در یک فایل صوتی اعتراف کرده که جانی دپ را بارها کتک زده و وسايل خطرناک به سوی او پرتاب می كرده و حتی باعث اسيب جدی به انگشت او شده و غير از ان نیز سيگارش را چندين بار بر روی او خاموش كرده و جانی دپ را به شدت آزار می داده است.

همه چیز جانی دب
جانی دپ و همسرش امبر هرد

شکایت جانی دپ از روزنامه بریتانیایی: اتهام کتک زدن همسر سابق کاملا دروغ است

وکیل جانی دپ می‌گوید اتهام موکلش مبنی بر داشتن خشونت خانگی علیه همسر سابقش امبر هرد "کاملا دروغ" است.

این هنرپیشه آمریکایی از نشریه سان و سردبیر اجرایی آن، دن ووتون به دلیل چاپ مقاله‌ای در آوریل ۲۰۱۸ شکایت کرد.

در این مقاله جانی دپ به عنوان "فردی که همسرش را کتک می‌زند"، معرفی شده بود.

آقای دپ اتهام به کار بردن خشونت در رابطه با خانم هرد را به شدت رد کرد. هر دو نفر سه‌شنبه (۷ ژوئیه) صبح در دادگاهی در لندن حاضر شدند.

دیوید شربورن، وکیل آقای دپ گفت که این شکایت در مورد پرونده "یک تهمت بی‌اساس در جدی‌ترین شکل ممکن" علیه آقای دپ است که در این پرونده او از سوی خانم هرد با تهمت‌هایی مهم روبرو شده است که "آسیب‌ها آن برای تمام عمر باقی می‌ماند."

او گفت: "مقاله‌ها شامل حملاتی همه‌جانبه است که در آن اتهاماتی مانند "کتک زدن همسر" مطرح می‌شود و همین طور شامل وحشتناک‌ترین آزارهای جسمی است. تکلیف این تهمت‌ها مشخص است. ادعاهای خانم هرد کاملا دروغ است."

"اتهامی که این پرونده مطرح است خشونت علیه خانم هرد نیست، بلکه خشونت او نسبت به آقای دپ است."

آقای شربرون، جانی دپ را به عنوان اولین شاهد احضار کرد و از او در مورد فایل ضبط شده‌ای از گفتگوی او با خانم هرد در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۵ سئوال کرد.

آقای دپ گفت که هم او و هم خانم هرد، هنگامی که رابطه داشتند، مکالمه‌هایشان را ضبط می‌کردند.

همه چیز جانی دب

خانم هرد با چهره ای پوشید وقتی در دادگاه عالی حاضر شد.

خانم هرد در بیانیه‌اش به عنوان شاهد گفت، مکالمه‌هایشان را به این دلیل ضبط می‌کرده که "به جانی دپ یادآوری کند هنگامی که الکل یا مواد مخدر مصرف می‌کند، چه رفتاری دارد، چون او بعدا اعمالش را فراموش می‌کرد یا منکر حرف‌هایی که زده بود، می‌شد."

آقای دپ اما این موضوع را رد کرد و گفت که قصد خانم هرد از گردآوری مکالمه‌هایشان چیزی "بسیار متفاوت" بوده است.

شرکت اداره کننده روزنامه سان قبلا تلاش کرده بود تا جلوی این پرونده را بگیرد اما قاضی نیکول هفته گذشته دستور به جریان افتادن پرونده را صادر کرد.

مقاله روزنامه سان در رابطه با اتهاماتی است که خانم هرد که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ همسر بازیگر مجموعه فیلم‌های دزدان دریای کارائیب بود.

انتظار می‌رود که شاهدانی شامل هم‌بازی‌های سابق آقای دپ مانند ونسا پارادایس و وینونا رایدر از طریق ویدئو شهادت دهند و پیشبینی می‌شود که فرآیند دادرسی سه هفته طول بکشد.

ماه گذشته در مراحل مقدماتی دادرسی، قاضی نیکول گفت که آقای دپ با ارائه ندادن پیغام‌های مرتبط با اتهام استفاده از مواد مخدر، دادگاه را دور زده است.

وکلای شرکت اداره کننده روزنامه سان مدعی هستند که در پیغام‌هایی که آقای دپ در سال ۲۰۱۵ فرستاده، تلاش کرده تا مواد مخدر بدست آورد. این همان دوره‌ای است که او با خانم هرد در استرالیا بود و به خشونت خانگی متهم شده است.

همه چیز جانی دب

وکیل آقای دپ گفت که این پیام‌ها ربطی به موضوع پرونده ندارند، زیرا با منابعی که روزنامه سان در آن برای متهم کردن آقای دپ به خشونت خانگی استفاده کرده، مرتبط نیستند.

قاضی نیکول گفت این اتهام دور زدن دادگاه از سوی آقای دپ را نادیده می‌گیرد مشروط بر این که آقای دپ از امبر هرد به دلیل اتهام مشابه دور زدن دادگاه در پرونده‌ای که الان در آمریکا جریان دارد، شکایت نکند.

جانی دپ ۵۷ ساله نامزد دریافت جایزه اسکار و بفتا شده است و برای فیلم سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت برنده جایزه گلدن گلوب ۲۰۰۸ شد. او فوریه سال ۲۰۱۵ با امبر هرد (که اکنون ۳۴ سال دارد)، بازیگر فیلم‌های دختر دانمارکی و آکوا من ازدواج کرد اما این زوج ۱۵ ماه بعد از یکدیگر جدا شدند.

جانی دپ در پرونده 'همسر آزاری' در دادگاه بریتانیا باخت

همه چیز جانی دب

جانی دپ، بازیگر سینما و ستاره هالیوود، که از روزنامه‌ای بریتانیایی به دلیل افترا و چاپ مقاله‌ای با عنوان "همسر آزار" شکایت کرده بود، در دادگاه باخت.

جانی دپ ۵۷ ساله از روزنامه سان شکایت کرده بود که در مقاله‌ای در سال ۲۰۱۸ مدعی شده بود او همسر سابقش امبر هرد، هنرپیشه سینما را کتک می‌زده است. جانی دپ همواره منکر چنین رفتاری شده ولی روزنامه سان می‌گفت روایتش از ماجرا دقیق است.

قاضی دادگاه در حکم خود گفت که روزنامه سان ثابت کرده آنچه در مقاله‌اش نوشته تا حد زیادی مطابق واقعیت است.

به گفته قاضی ۱۲ مورد از ۱۴ مورد خشونت خانگی آقای دپ که در روزنامه به آن اشاره شده رخ داده است.

وکیل جانی دپ این حکم را اشتباه خوانده و گفته است که موکلش درخواست تجدید نظر خواهد کرد.

سخنگوی روزنامه سان با استقبال از حکم دادگاه لندن، از امبر هرد به دلیل "شجاعتش در ارائه شواهد به دادگاه" تشکر کرده است.

جانی دپ ماه ژوئیه برای دادگاهش به لندن رفت

دادگاه رسیدگی به این پرونده در ماه ژوئیه تشکیل شد و بیش از دو هفته طول کشید.

اتهامات مربوط به خشونت جانی دپ علیه امبر هرد به سال‌های ۲۰۱۳ تا زمان جدایی آنها در سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد.

در یکی از موارد ادعا شده در سال ۲۰۱۵ در استرالیا، جانی دپ که تحت تاثیر الکل و مواد مخدر بوده، با "رفتار آزاردهنده فیزیکی و زبانی" امبر هرد را هدف خشونت قرار داده است.

قاضی دادگاه گفت که یکی از مواردی که مرتب در شهادت‌های جانی دپ تکرار می‌شده این بوده که خانم هرد او را با فریب در موقعیت‌هایی قرار می‌داده که بعدا به عنوان نوعی "بیمه‌نامه" برای خود از آن استفاده کند و همین طور این ادعا که امبر هرد به دنبال ثروت آقای دپ بوده است.

همه چیز جانی دب

قاضی گفت که چنین توصیفی را از شخصیت خانم هرد نپذیرفته است.

آقای دپ در پرونده‌ای جداگانه در آمریکا، از همسر سابقش به دلیل نوشتن مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست شکایت کرده که می‌گوید در آن به خشونت متهم شده است.

منبع:تابناک

[کد خبر:AJ34234]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب