آینه جم: تیگو 7 یکی از محصولات کمپانی چری چین است که در بازار ایران نیز عرضه شده است. اخیرا مدل 2020 این خودرو نیز وارد خط تولید انبوه شده که احتمالا باید منتظر حضور آن در کشورمان نیز باشیم.

نسل اول تیگو 7 به عنوان یک کراس اوور جمع و جور در سال 2016 روی خط تولید قرار گرفت که همین مدل نیز وارد بازار ایران شد. در سال 2018 اولین فیس لیفت در نسل اول معرفی شد.

نسل اول
نسل اول
نسخه فیس لیفت در نسل اول
نسخه فیس لیفت در نسل اول

نسل دوم تیگو 7 نیز با مدل 2020 معرفی شده که تغییرات ظاهری جدی را همراه خود دارد. این محصول احتمالا در دو مدل پرو و معمولی ارائه می شود که تفاوت تصاویر در قسمت گریل(جلو پنجره) و چراغ های عقب به همین مورد مربوط می شود.

نسل دوم- مدل 2020
نسل دوم- مدل 2020

طراحی

 همانطور که مشاهده می کنید در نمای جلو؛ دماغه خودرو کاملا بازطراحی شده و خبری از الگوی قبلی نیست. چراغ های خطی و گریل(جلوپنجره) بزرگ شباهت زیادی به شاسی بلندهای خانواده WEY در گریت وال موتورز دارد که البته جای تعجب نیست زیرا طراح این محصول در چری یعنی Ajay Parameswaran سابقه همکاری با گریت وال را نیز در رزومه خود دارد. وی طراح سابق تاتا موتورز هند است.

پس اینجا برای افرادی که قبلا محصولات وی را دیده اند غافلگیری چندانی وجود ندارد اما به هر ترتیب برای چری یک تغییر مهم محسوب می شود. بامپر(سپر) جلو نیز جزئیات اسپرت و لوکس مناسبی را همراه دارد که با بافت تابشی یا بارانی کرومی گریل و لوگوی سازنده به خوبی هماهنگ می شود.

در نمای عقب نیز چراغ های اصلی یکپارچه، بامپر حجیم و خروجی های اگزوز کرومی بزرگ جلب نظر می کنند. این خودرو از منظر ابعاد برابر با 4470 میلیمتر در طول، 1837 میلیمتر در عرض و 1670 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2670 میلیمتر است.

فاصله خودرو از سطح زمین برابر با 210 میلیمتر و وزن خالص با توجه به نوع پیشرانه و جعبه دنده از 1401 تا 1438 کیلوگرم محاسبه شده است.

کابین و امکانات هوشمند

فضای داخلی کابین با توجه به تصاویر محیطی مطلوب و زیبا است که از تم دو رنگ یعنی مشکی به عنوان رنگ اصلی و یک رنگ مکمل استفاده می کند. عناصر کرومی نیز بر جذابیت های این فضا افزوده است.

از امکانات باید نمایشگر دیجیتال برای نشانگر آمپر(آپشن)، نمایشگر تبلتی اصلی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی، 19 دستیار فعال رانندگی و سطح 2 رانندگی خودران، سیستم تهویه هوشمند با استاندارد N95 و سیستم ریموت تصویه هوای داخل کابین، شارژ بی سیم با استاندارد Qi، سانروف پانورامیک 1.1 متر مربعی و ... اشاره کرد.

[کد خبر:AJ33979]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب