آینه جم:  نا امنی کشور امارات پس از حمله پهباد‌های یمنی، میزبانی این کشور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات را به خطر انداخت.

به گزارش آینه جم:  حمله پهبادی شب گذشته نیرو های مبارز یمنی به فرودگاه دبی توسط سخنگوی نظامی ارتش یمن تایید شد و او اعلام کرد که این حملات با افزایش قابلیت موشک های بالستیک به زودی بیشتر می شود  و این اتفاق در حالی است که امارات متحده عربی خود را آماده میزبانی جام ملت های آسیا 2019 می کند.

میزبانی امارات در جام ملت‌ها به خطر افتاد/ حمله یمن به امارات چالش جدید فوتبال آسیا

کشور امارات در زمستان سال جاری میزبان تیم های ملی فوتبال آسیا برای برگزاری جام ملت ها است و با شرایط بوجود آمده و اتفاقاتی که سابق بر این در کنفدراسیون آسیا ( AFC ) افتاده است، گمانه زنی ها را بر این راستا قوت بخشیده است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد میزبانی امارات بررسی های لازم را انجام خواهد داد.

کشور در حال جنگ امارات متحده عربی که با دیگر همتای خود عربستان سعودی وارد جنگ با یمن شده است، این روز ها از لحاظ امنیتی مشکل دارد و احتمال شدت گرفتن حملات یمنی ها در روز های آتی وجود دارد. کنفدراسیون فوتبال آسیا بارها با همین ادعا و با درخواست عربستان سعودی میزبانی برخی کشور ها را به دلیل شرکت در جنگِ فرا مرزی و داخلی، همچنین به بهانه نا امنی برگزاری رقابت های فوتبال میزبانی کشور های مختلف را تعلیق کرده و مانع برگزاری این دیدار ها شده است.

در شرایط کنونی، مسئولان فوتبال ایران باید در اقدامی مقابله به مثل و البته طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا مراتب اعتراض خود را به برگزاری جام ملتهای آسیا در امارات اعلام کنند، چرا که این کشور در حال حاضر از لحاظ امنیتی دچار مشکل است.

در مورد مشابه عراق به دلیل جنگی که سال هاست درگیر آن است، بازی های خود را در کشور ایران برگزار می کرد و اجازه میزبانی به این تیم داده نمی شد و امروز امارات متحده عربی همین شرایط را دارد و باید طبق قانون میزبان این رقابت ها تغییر کند. با توجه به همسایگی و همجواری کشور قطر و زیر ساخت های مناسب این کشور، گزینه مناسبی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا محسوب می شود. 

حملات پهبادی یمنی ها شب گذشته شرایط فوق العاده ای را در این کشور ایجاد کرده است و نگرانی مسئولان این کشور از ادامه روند حملات یمنی ها مشهود است.

همچنین همزمان با برگزاری جام ملت های آسیا نه تنها بازیکنان و تیم های مختلف از قاره آسیا در امارات حاضر می شوند، بلکه بسیاری از علا قمندان فوتبال از سراسر قاره کهن برای تماشای رقابت ها به این کشور می آیند و احتمال یک فاجعه بزرگ وجود دارد و کنفدراسیون فوتبال آسیا مسئول این اتفاق احتمالی خواهد بود.

طالقانی : امارات در حال حاضر یک کشور جنگ زده است

میزبانی امارات در جام ملت‌ها به خطر افتاد/ حمله یمن به امارات چالش جدید فوتبال آسیا

بر همین اساس، عبدالکاظم طالقانی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد بحث نا امنی امارات در روز های اخیر و حمله مبارزان یمنی به فرودگاه دبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به تنش های امارات با دیگر کشور ها و تجاوز به یمن و پس از آن حمله مبارزان یمنی به این کشور، باید کنفدراسیون فوتبال آسیا باید برای حضور تیم های مختلف در این کشور تضمین بدهد.

او ادامه داد : کنفدراسیون آسیا نباید یکطرفه قضاوت کند و امارات در حال حاضر یک کشور جنگ زده است و امنیت جام ملت ها به خطر افتاده و باید کنفدراسیون آسیا چاره ای در این باره بیاندیشد.

شکر ریز: کنفدراسیون فوتبال آسیا باید از امارات  سلب صلاحیت کند

میزبانی امارات در جام ملت‌ها به خطر افتاد/ حمله یمن به امارات چالش جدید فوتبال آسیا

آرش شکر ریز، کارشناس حقوقی فوتبال نیز در مورد میزبانی امارات در جام ملت ها با توجه به اینکه این کشور در جنگ با یمن قرار دارد، گفت: وضعیت کشور امارات برای برگزاری جام ملتها مناسب نیست و در حال جنگ با یمن قرار دارد و کنفدراسیون فوتبال آسیا باید سلب صلاحیت کند و غیر اینکه یک جنایت جنگی در یمن در حال شکل گیری است در حال حاضر یگان موشکی یمن در اقدامی مقابله به مثل با اماراتی ها فرودگاه دبی را مورد حمله قرار داده است و امنیت جانی در این کشور وجود ندارد و میزبانی جام ملت ها در شرایط کنونی نباید به این کشور محمول شود و باید به سرعت یک کشور جایگزین امارات شود و این اقدام هم توسط کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا اماکن پذیر است.

او ادامه داد: فقط در صورت اجرای آتش بس بین کشور های متخاصم می توان میزبانی امارات را تایید کرد و در غیر اینصورت اگر بازی های ملتهای آسیا در امارات برگزار شود غیر قانونی است و باید مراتب اعتراض رسمی خود را از طریق روابط بین الملل فدراسیون به کنفدراسیون آسیا ارسال کرد.

شکر ریز در مورد موارد مشابه جنگی در آسیا گفت: پیش از این نیز موارد این چنینی مثل جنگ عراق را داشته ایم و باید هر چه سریعتر امارات را که به صورت رسمی در حال جنگ با یمن است از میزبانی کنار بگذارند.

[کد خبر:AJ26016]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب