به گزارش آینه جم:نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه گفت: واشنگتن قصد ندارد نیروهای ایران را «به زور» از سوریه خارج کند، زیرا استفاده از زور باعث توسل طرف مقابل به زور و اقدام نظامی می‌شود.

 نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه گفت: واشنگتن قصد ندارد نیروهای ایران را «به زور» از سوریه خارج کند، زیرا استفاده از زور باعث توسل طرف مقابل به زور و اقدام نظامی می‌شود.

«جیمز جفری» گفته ایالات متحده با توسل به زور نیروهای ایران را از سوریه خارج نمی‌کند و امیدوار است که دولت سوریه از حضور این نیروهای بی‌نیاز شود.


مقام ارشد آمریکایی این نظر را روز پنجشنبه در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان متحد در جمع خبرنگاران مطرح کرده است.


خبرگزاری اسپوتنیک، سخنان جفری را اینطور پوشش داده است: «ما ایرانی‌ها را به زور از سوریه بیرون نخواهیم راند. حتی فکر نمی‌کنیم که روس‌ها هم بتوانند ایرانی‌ها را به زور از سوریه خارج کنند، چون استفاده از زور باعث [توسل طرف مقابل به] زور و اقدام نظامی می‌شود.»


به گزارش فارس، نماینده دولت آمریکا در امور سوریه در ادامه خاطرنشان کرد خروج نیروهای ادعایی ایران در سوریه بایستی از طریق «فشارهای سیاسی» صورت پذیرد. او تأکید کرد: «از لحاظ فنی، دولت سوریه ایرانی‌ها را [برای حضور در این کشور] دعوت کرده است. اما انتظار ما این است که دولت سوریه... در پایان روند سیاسی یا در یکی از مراحل روند سیاسی دیگر نیاز به حضور نیروهای ایران در آنجا را احساس نکند.»


بعد از حضور گروه‌های تروریستی در سوریه، ایران به دعوت دولت قانونی این کشور مستشاران نظامی خود را روانه این کشور کرده است.
 

[کد خبر:AJ26008]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب