به گزارش آینه جم: الهام چرخنده بازیگر ایرانی در سال ۱۳۵۷ متولد شده استاولین ایفای نقش او در فیلم شب یلدا بود این بازیگر همسرسابق فرشید نوابی است او در سال ۹۲ بدون سروصدا از همسرسابقش جدا شد و در یک ویژه برنامه ای گفت که پوشش چادر رابرای همیشه انتخاب کرده است.این بازیگر در سی و پنجمین دورهمسابقات بین المللی قرآن کریم با مقام معظم رهبری دیدار کرد.

الهام چرخنده

شرکت کنندگان در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با مقام معظم رهبری دیدار کردند.الهام چرخنده بازیگر سابق سینما و تلویریون با مقام معظم رهبری دیدار کرد.

جدایی الهام چرخنده از همسرش

«گاهی اوقات دوستانم به ما می گویند شما عین جولز و جولی به شدت به یکدیگر شبیه هستید.»چرخنده از خودش و شوهر سابقش حرف می زند. از فرشید نوابی که روزگاری چرخنده درباره او می گفت:«فرشید گوش است و من دهان هستم و شاید به همین خاطر است که ما تا این حد با هم تفاهم داریمو در کنار هم احساس خوشبختی می کنیم چون مانند تکه های پازل همدیگر را کامل می کنیم.» پازل اما اواخر سال ۹۲ به هم ریخت.

الهام چرخنده

دیدار الهام چرخنده با رهبر

نوایی و چرخنده که سال گذشته در سریال «پروانه» هم همبازی شده بودند، قبل از تعطیلات نوروزیخیلی بی سروصدا از هم جدا شدند. از قرار معلوم فرزند کوچکتر آنها هم پیش پدرش مانده. نوابیو چرخنده که در روزهای جوانی و زمانی که چرخنده فقط ۱۸ سالش بوده با هم ازدواج کرده بودند،هیچ وقت درباره علت جدایی حرفی نزدند اما زمان طلاق آنها حوالی روزهایی است که انگار چرخندهخودش را برای یک اتفاق بزرگتر آماده می کرده؛ برای تحولی پرسرعت و پر سروصدا در طول کمتر از ۵ ماه!

چرخنده اولین بازیگر زنی است که پس از پیروزی انقلاب و ممنوعیت خواندنزنان در اماکن عمومی، صدایش در سالن های سینمای کشور پیچید.

الهام چرخنده

الهام چرخنده و فرشید نوابی

 الهام چرخنده در سریال من یک مستاجرم

آن هم با خواندن آهنگ معروفی از پدر موسیقی پاپ ایران در وصف بی وفایی و رفتن و تنها گذاشتنیار در سکانس معروفی از فیلم شب یلدا که اشک های زن بی وفایی را با نشستن پشت پیانو وخواندن ترانه ای به تصویر کشید که از رفتن ها با یار و بازگشتن های تنها گفت. همین تصویرها نقطهشروعی بود برای حضور این بازیگر بلندقامت در سینما و تلویزیون اما حضور او در ایران چندان طول نکشیدو پس از بازی در سریال «من یک مستاجرم» ناگهان غیبش زد، غیبتی که چرخنده درباره آن به روزنامه تماشا گفته بود:

«من در همه این سال ها فقط در عرصه بازیگری خیلی فعال نبودم. فیلمنامه نوشتم و مشاور فیلمنامهچندین کار بودم. الان هم این افتخار را دارم که چند کارگردان خیلی خوب به باور و قلم من اعتماد کردندو به عنوان مشاور فیلمنامه در خدمت شان هستم.

الهام چرخنده

الهام چرخنده و پسرش

در حوزه ترانه فعال بودم و برای بعضی خواننده ها ترانه سرایی کردم و از همه مهمتراینکه من چندین سال در خارج از ایران ساکن بودم و اینجا نبودم که بتوانمدر کاری حضور داشته باشم. البته آنجا هم بیکار نبودم و فعالیت می کردم.» او ۸ سال همراه همسرسابقش در خارج از کشور زندگی می کرد و در این مدت ۲۰ هزار دقیقه هم برنامه «ستاره مهاجر» را اجرا کرد.قرار بود او و نوایی پروژه «آکادمی موسیقی ایرانی» را هم در شبکه نمایش خانگی کلید بزنند که هیچ وقت این اتفاق نیفتاد.

عهدی که الهام چرخنده در برنامه زنده بستالهام چرخنده بازیگر سریال «آوای باران» در ویژه برنامه «شهر یاکریم» در شبکه استانیصداوسیمای قم ضمن اهدای انگشتر، تسبیح و ساعت خود برای حراج به نفع خیریه، پوشش چادر را برای همیشه انتخاب کرد.

الهام چرخنده

الهام چرخنده و همسر سابقش

گفت و گو با الهام چرخنده

پس از گذشت بیش از یک سال بی خبری و عدم حضور چرخنده در صحنه هنر، جویای احوال وی شدیم.الهام چرخنده که به سختی حاضر به پاسخ سوالات شد، در نهایت پذیرفت تنها بخشی از این مصاحبه منتشر شود.

خانم چرخنده بعد از اینکه از بیمارستان مرخص شدید، وضعیت جسمی شما چطور است؟من حالم خوب است و آخرین باری هم که به بیمارستان رفتم ناشی از استرس،هیجان و حمله های عصبی بود و هیچ مشکل قلبی نداشته و ندارم.

این روزها مشغول چه کارهایی در عرضه هنر هستید؟در ۴ سال گذشته بیکارم و هیچ کاری نکرده ام، شما اسم این را چه می گذارید آیا این ممنوع الکاری نیست؟وگرنه چرا باید هنرمندی که مثل من که حرفه اصلی اش سینما است بیکار باشد.در مدتی کوتاه کار کارگردانی انجام می دادم که جلوی آن هم گرفته شد.

کدام کارها را می گویید؟من دو کار با نام های «با من قدم بزن» با موضوع آسیب های اجتماعی و «از زمین تا بهشت» باموضع شهدای اقلیت را در دست ساخت داشتم که ناخودآگاه از من گرفته شد و نگذاشتند کهساخت آن را ادامه دهم.در حوزه بازیگری نمی دانم چرا هیچ پیشنهادی به من نمی شود مگرمن چه کرده ام که باید ۴ سال بیکار باشم و هیچ کاری به من پیشنهاد نشود و جالب استکه هیچ کس پاسخ گو نیست و نمی دانم در آینده می توانم کار کنم یا نه چون هیچ کس بهمن چیزی نمی گوید و چیزی به من ابلاغ نشده است و کسی پاسخ گو نیست.

 

[کد خبر:AJ24559]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # x 1397-02-08 08:07
چادرت رو بردار همه چیز درست میشه . این است روزگار سینمای ایران
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب