به گزارش آینه جم:«سناتور "تاد یانگ" مخالفت خود با جنگ خونین عربستان علیه یمن را اعلام کرده و تلاش کرده است سعودی ها را وادار کند که بی رحمی و وحشیگری خود در این جنگ را کاهش دهند...»
ملک سلمان کار برای عربستان مشکل شد/ سیل انتقادها از اقدام آل‌سعود

به گزارش آینه جم:، پایگاه آمریکایی هافینگتون پست (Huffington Post)، با انتشار گزارشی از گسترش انتقادها نسبت به جنایات عربستان سعودی در یمن و ظهور یک سناتور جمهوری خواه در میان منتقدان خبر داده که می تواند کار را برای آل سعود مشکل سازد.


این پایگاه آمریکایی ضمن اشاره به اینکه سیل انتقادها از حمله عربستان سعودی به یمن -با پشتیبانی آمریکا- در حال گسترش است، می نویسد:
«سناتور "تاد یانگ" به تازگی مخالفت خود با جنگ خونین عربستان سعودی علیه یمن را اعلام کرده و تلاش کرده است تا از نفوذ خود، از جمله مسئولیتش در کمیته روابط خارجی سنا، استفاده کرده و سعودی ها را وادار کند که بی رحمی و وحشیگری خود در این جنگ را که تحت حمایت آمریکا صورت می پذیرد، کاهش دهند.

Flash version 9,0 or greater is required

You have no flash plugin installed

Click here to download latest version

اظهارات سناتور یانگ در رابطه با بحران یمن

"یانگ" یکی از چهار سناتور جمهوری خواهی بوده است که به طرح ترامپ برای فروش بیش از 500 میلیون دلار مهمات و موشک های هدایت شونده با دقت بسیار بالا که در جنگ یمن مورد استفاده قرار خواهد گرفت، رای منفی داده و تلاش کرده است از آن جلوگیری نماید.

برخی از سناتورهای ارشد جمهوری خواه در دفاع از فروش این تسلیحات به عربستان عنوان کرده اند که موشک های هدایت شونده با دقت بسیار بالا به عربستان سعودی کمک می کند که صدمه کمتری به یمنی ها بزند[!] در نهایت نیز مجلس سنا، با رای مثبت بیش از نیمی از سناتورها این طرح را تایید کرد.

در عین حال، رای منفی سناتور "تاد یانگ" به این طرح برجسته ترین تصمیم در رابطه با فروش تسلیحات به عربستان سعودی است. اقدام یانگ می تواند به ایجاد مخالفت گسترده تری در این رابطه بیانجامد. او هنوز نسبت به این جنگ نگران است و از قانونگذاران می خواهد که بار دیگر این جنگ بحث بر انگیز را مورد دقت و بررسی قرار دهند.

سناتور یانگ با اشاره به این موضوع می گوید: "زمانی که من برای پیروزی در انتخابات سنا تلاش می کردم، یکی از مواردی که شهروندان ایالت ایندیانا گفتم این بوده است که کنگره نباید مسئولیت خود در قبال سیاست خارجی را به رئیس جهور واگذار کند و در ایفای نقش خود در این رابطه کوتاهی کند. من هنوز هم به این موضوع اعتقاد دارم و با جدیت آن را تکرار می کنم.

یمن در حال حاضر شاهد بدترین بحران انسانی در تمام جهان است. چیزی نزدیک به 20 میلیون شهروند یمنی از کمبود غذا رنج می برند و در خطر قحطی قرار دارند و یا نیازمند اقدامات فوری پزشکی هستند. این موضوع به تنهایی برای تلاش در جهت جلوگیری از این بحران قانع کننده است اما پیامدهای آن برای امنیت ملی آمریکا نیز مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد."

سناتور "یانگ" همچنین در پیام های متعددی در اوایل سال جاری، از عربستان سعودی خواسته است که دلیل و منطق اقداماتی مانند تاخیر در انتقال غذا و ممانعت از استقرار تجهیزات کمکی در بنادر یمن را روشن نماید اما هرگز پاسخ قاطعی در این رابطه از سعودی ها دریافت نکرده است. او می گوید: "در واقع آن ها به صورت آشکار نگرانی های من را نادیده گرفتند." برخی دیگر از مسئولین در ائتلاف تحت رهبری عربستان و همچنین دولت ترامپ در این رابطه توجه بیشتری داشتند اما ریاض مانع از پیشرفت تلاش ها برای حل این مشکل بود.»

گفتنی است سناتور "تاد یانگر" یکی از سه سناتوری است که طرح قانون "تحریم های غیر هسته ای ایران" را به سنای آمریکا ارائه کرده اند. او در رابطه با مخالفت خود با جنگ یمن نیز عنوان کرده است که شرایط سخت و بحرانی مردم یمن موجب می شود که آن ها به سوی ایران مایل شده و با ایرانیان هم مسیر گردند. او با وجود انتقاد به عملکرد عربستان در یمن، اتحاد آمریکا با عربستان را ارزشمند دانسته است.

[کد خبر:AJ22058]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب