آینه جم: یک مقام مسئول وزارت کار از پرداخت ماهانه ۲۵۰ تا ۳۱۰ هزار تومان شهریه آموزشی به کارورزان در طول دوره آموزش خبر داد و گفت: تاکنون ۲۷۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان مشمول ثبت‌نام کرده‌اند.

http://www.khabarfoori.com/bundles/data/images/filemanager/Afsahi1/13960301000701_PhotoA.jpg

به گزارش آینه جم:علاءالدین ازوجی، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به جزئیات طرح کارورزی که از هفته‌های گذشته در دولت آغاز شده است، اظهار داشت:در این طرح تنها فارغ‌التحصیلان کارشناسی به بالاتر مشمول طرح می‌شوند.

وی افزود: افراد کارورز بعد از ثبت‌نام در سامانه کارورزی به بنگاه‌های پذیرنده معرفی می‌شوند و پس از طی دوره 4 تا 6 ماهه آموزشی، جذب آن بنگاه اقتصادی خواهند شد.

ازوجی با بیان اینکه جذب این افراد در بنگاه‌های اقتصادی به همراه مشوق‌هایی خواهد بود به‌طوری‌که سهم بیمه کارفرما توسط دولت به مدت دو سال پرداخت خواهد شد.

مشاور وزیر کار در پاسخ به این سوال که تا این لحظه چه تعداد کارورز در سامانه وزارت کار ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تاکنون 270 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: قبلاً پیش‌بینی شده بود تا 150 هزار نفر ثبت‌نام کنند اما این تعداد به 270 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

ازوجی با اشاره به اینکه کارورزان در طول دوره کارورزی حقوق ماهیانه 250 تا 310 هزار تومانی دریافت خواهند کرد، گفت:‌ این مبلغ بر اساس مدرک تحصیلی آنان خواهد بود و در این دوره بیمه مسئولیت مدنی نیز خواهند شد.

[کد خبر:AJ21996]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب