به گزارش آینه جم: مراسم روز دانشجو عصر امروز با حضور محمدباقر قالیباف و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در این دانشگاه برگزار شد.

قالیباف در ابتدای مراسم گفت: خدا را شاکرم که در چنین روزی در جمع پرنشاط دانشجویان و دانش پژوهان حضور یافته‌ام روزی که به نام شهدای دانشجو مزین شده است.

وی افزود: ما هر چقدر از بحث دانشجویان بگوییم کم گفته‌ایم. باید بگویم سخنران خوبی نیستم اما این که توفیق شده در جمع شما باشم مسائلی را مطرح می‌کنم.

وی اضافه کرد: ما روستازاده هستیم و زندگی ما با سخنرانی رقم نخورده است با حرف زدن کار پیش نمی رود آن چه که زندگی را پیش می برد کار است چون ما روستایی بودیم می دانیم که با حرف میوه ها جمع نمی شود معیشت تامین نمی شود  با حرف زدن  انقلاب پیروز نمی شد در دوران دفاع مقدس نیز کارها جز با عمل به پیش نرفت مردم حضور پیدا کردند و در مقابل رجزخوانی های صدام و اتحاد شرق و غرب از هیچ نترسیدند و هیچ کس دنبال گفتگو نرفت و بلکه همه به دنبال دفاع از کشور بودند.

شهردار تهران گفت: اگر از دانشجویان بپرسیم که دغدغه امروز آن ها چیست و همچنین مردم، می گویند  حال ما خوب نیست چون وقتی به 25 سال گذشته خود نگاه می کنند می بینند خیلی ها سرکار آمدند و مسئولیت را به دست گرفتند که نتوانستند توقع و انتظارات آن ها را جامه عمل بپوشیدند آرام آرام و به تدریج سرد شدند و دل شکسته و دل مرده شدند اما قطعاً جوانان ما ناامید نمی شوند و دلخور نمی شوند چون ناامیدی گناهی نابخشودنی است.

وی با اشاره به محدودیت آزادی در این دولت گفت: آزادی بیان ضرورت قطعی و جلوگیری از آن خلاف مردم سالاری است و هر کس بخواهد جلوی آن را بگیرد اشتباه کرده است این از اقدامات و نیازهای یک حکومت مردم سالاری دینی است من این جا می خواهم بگویم مشکلات کشور با سخنرانی و لحن بد علیه این و آن و شعار حل و فصل نخواهد شد همین مسئولان فکر می کنند حتماً اداره کشور با سخنرانی های آتشین قابل حل است و وعده وعید دادن نیز مشکلات را حل می کند و در نقش اپوزوسیون در اداره کشور صحبت می کنند در صورتی که هیچ کدام از این ها به حل مشکلات کشور کمک نخواهد کرد.

وی با اشاره به مشکلات و دغدغه های امروز مردم گفت: امروز دغدغه مردم معیشت ، اشتغال و بیکاری است و عده زیادی در کشور بیکار شده اند و این باعث شده ما در کشور دچار چالش های جدی شویم در حوزه آسیب های اجتماعی نیز شرایط به گونه ای است که عده ای برای حداقل زندگی خود دست به کارهای خارج از شرافت انسانی می زنند من نمی گویم ما مقصر نیستیم ما هم مقصر هستیم و باید این مشکلات را حل کنیم.

شهردار تهران اضافه کرد: امروز چرا باید جوانان ما در در صف رفتن به آمریکا باشند وقتی هم صحبت می کنیم دلایل ما را نمی پذیرند 33 درصد مردم حاشیه نشین شده اند این ها مشکلات و معضلات جدی است آیا این ها قابل حل نیست به طور حتم قابل حل است تمام آن چه که انقلاب ما نشانه گرفته باید با آن مبارزه کنیم اما قبل از آن باید روش مبارزه را بدانیم.

 خبرگزاری دانشجو نوشت؛قالیباف با اشاره به واردات بی رویه در کشور گفت: ما می دانیم که واردات بی رویه برای کشور مضر است اما الان از ابتدایی ترین چیزها که ضرورتی هم ندارد واردات صورت می گیرد که با این کارهای خود کشورهای دیگر را آباد می کنیم و فکر می کنیم که با حرف زدن مشکلات حل می شود ما باید دغدغه ایمان این باشد که معضل فقر را حل کنیم در تهران بیش از 70 هزار خانواده داریم که اگر غذای گرم به آن ها نرسانیم امکان تهیه غذای گرم را ندارند.

وی اضافه کرد: هیچ جامعه ای به پیشرفت و سربلندی نرسیده مگر این که تلاش کرده باشد پیشرفت را مفت و مجانی به هیچ جامعه ای نمی دهند دغدغه مردم امروز کار است اگر ما انقلابی هستیم باید به دنبال رونق کار و معیشت مردم باشیم ولایی بودن و انقلابی بودن یعنی خوب کار کردن راه شهدا را رفتن یعنی خوب کار کردن خدمت به نسل آینده یعنی خوب کار کردن ما اگر کشور را دوست داریم باید چرخ اقتصادی کشور را بچرخانیم

شهردار تهران با اشاره به عدم به کار گیری جوانان در مسئولیت ها در کشور گفت: انقلاب اسلامی در دهه های اول و دوم خودش به جوانان فرصت داد اما متاسفانه امروز در کشور جوانان در کشور کمتر فرصت پیدا می کنند که این یکی از مشکلات جدی در کشور است که باید مسئولیت ها به جوانان سپرده شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد این که نگاهتان به برجام چگونه است و در اظهارنظرهایتان تضاد وجود دارد گفت: در رابطه با برجام باید به این نکته توجه شود که روند مذاکرات فرآیندی را طی کرد که تسلیم نظام بود و نهایتاً این روند که طی شد رهبری شروطی را برای این تعیین کردند این که این شروط پذیرفته شد برای ما افتخار است و این که ایران را به رسمیت نمی شناختند و بعد از شروط رهبری به رسمیت شناختند برای من افتخار است و وقتی که قدرت ها دیدند چاره ای جز مذاکره با ایران ندارند برای من افتخار بود و این 6 قدرت زورگو در مقابل قدرت هوشمندانه رهبری زانو زدند اما در ادامه این مسائل را هم گفتند که مذاکره کنندگان ما باید میز مذاکره را یک مبارزه تلقی کنند نه این که احساس کنیم که آن ها به هر دلیلی عجر و ناتوان هستند و نه آمریکا و روحیه استکباری که دارد هیچ وقت تغییر نمی کند روحیه ما این باید باشد که هیچ گاه زیر بار ظلم نرویم این جا اشکال برجام است.

شهردار تهران یادآور شد: در نهایت دیدیم که به دلیل این اشکالات نه چرخ  هسته‌ای و نه زندگی مردم چرخید. ساده لوحی است که ما بیاییم آب و نان مردم و اقتصاد و آلودگی هوا را به برجام را گره بزنیم این نشان می‌دهد که حتی الفبای حکومت داری را نمی‌دانیم و استکبار را نشناختیم.

وی در پاسخ به سوال دانشجویان در مورد فساد املاک شهرداری تهران گفت: من باید در ابتدا توضیح به شما بدهم که شهرداری ها به دلیل نوع کارشان و قانون هایی که دارند آسیب پذیر هستند من از زمانی که به شهرداری آمدم از همان ابتدا مبارزه با فساد را آغاز کردم  روزی شهرداری تهران فقیرترین سازمان در حوزه الکترونیک بود  ولی امروز به اولین سازمانی تبدیل شده که سیستم مجهزی دارد که حتی دولت نهم ،دهم و همین دولت نیز لوح تقدیر به شهرداری دادند.

وی افزود: سعی شده با موارد تخلف در شهرداری برخورد شود اما اتفاق تعاونی ها مسکن که مطرح شده همین جا می گویم که در برخورد با فساد با شهرداری خط قرمز وجود ندارد و همه دستگاه های ناظر می توانند بیایند و بررسی کنند  حتی خودم به دادستان کل نامه نوشتم که شبهه ای در شهرداری ایجاد و شما هم ورود کنید که هر فسادی هست بررسی شود پرونده به داستانی ارجاع شده در حال بررسی است و ما هم پاسخگو خواهیم بود.

قالیباف با طرح یک سوال از دانشجویان گفت: اما من یک سوال از شما دارم حتماً از 3، 4 ماه قبل یک خبری در مورد فساد یک شهردار یا خانواده آن ها شنیده اید سوال من این است من 11 سال است که شهرداری هستم چه طور است که شهرداری که 4 سال متوالی که توسط 5 دستگاه قضایی مسئول نظارت بر آن هستند به عنوان دستگاه مبارزه با فساد معرفی می شود لوح تقدیر می‌گیرد اما در 3، 4 ماه اخیر موجی راه می‌افتد که همین شهرداری فساد در آن وجود دارد.

شهردار تهران ادامه داد: آقایان در کنار پل صدر و پروژه‌های بزرگ شهرداری عکس یادگاری می‌اندازند و جایزه بین المللی اش را می‌گیرند و اجازه خروج به من برای شرکت در کنفرانس بین المللی و تقدیر از شهرداری ندادند و حالا می‌آیند و می گویند پروژه صدر مطالعه ندارند.

قالیباف خاطر نشان کرد: دلیل این حرف ها این است که فضای کشور به سمت سیاسی بودن پیش می‌رود. حتی همین آقایان نفری را پیش من فرستاده‌اند که بگو من در انتخابات شرکت نمی‌کنم در این صورت حمایت‌ها از شهرداری ادامه دارد و فشارها هم متوجه تو نیست اما من جواب دادم من افتخار می کنم که این راه را می‌روم چون ما انقلاب کردیم که زد و بندها اتفاق نیفتد و فضای سیاسی باز باشد، لذا هر چقدر شما ما را تخریب کنید ما محکم تر ایستاده ایم و همه این مسائل جز بحث های سیاسی نیست.

 

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23492594.jpg

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23502413.jpg

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23511182.jpg

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23513135.jpg

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23501920.jpg

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23512379.jpg

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23494936.jpg

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23500797.jpg

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23493096.jpg

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23511661.jpg

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23512784.jpg

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23502894.jpg

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23503499.jpg

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23504463.jpg

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23504826.jpg

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23505803.jpg

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23510487.jpg

http://media.snn.ir/original/1395/09/16/IMG23510769.jpg

 

[کد خبر:AJ19520]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب