آینه جم: در بیلبورد معرفی حجاب در آمریکا تصویری از یک زن مسلمان محجبه کنار مریم مقدس وجود دارد و زیر آن نوشته شده است: دلیل هر دوی آن‌ها برای پوشیدن حجاب یکی است.


به گزارش آینه جم: مرکز اسلامی شهر لیتل راک، پرجمعیت‌ترین شهر و مرکز ایالت آرکانسا در آمریکا، به منظور مبارزه با کلیشه‌سازی‌های منفی، بیلبوردی مذهبی نصب کرده که در آن زنان مسلمان و محجبه را با مریم مقدس مقایسه می‌کند.

  تبلیغ حجاب در بزرگراه های آمریکا

در این بیلبورد تصویری از یک زن مسلمان در کنار مریم مقدس کشیده شده که هر دو حجاب به سر دارند و در زیر آن نوشته شده است: دلیل هر دوی آن‌ها برای پوشیدن حجاب یکی است.

 برپایه این گزارش به نقل از ualrpublicradio.org، علا الدماتی معاون مسجد لیتل راک با بیان اینکه هدف از نصب این بیلبورد، تشویق برای پرسش‌های اسلامی بوده می‌گوید: سخنی که این بیلبورد قصد داشته بگوید این است که حجاب تنها مخصوص به اسلام نیست بلکه در ادیان دیگر نیز وجود دارد. شاید شما به خاطر تبلیغات رسانه‌ای یا حملات تروریستی که در سرتاسر دنیا به نام اسلام رخ می‌دهند وحشت کرده باشید اما اسلام در حقیقت مذهب صلح است و اسلام و ادیان مختلف مشابهت‌های بسیاری فرای تصور ما دارند.

علا در ادامه گفت: این بیلبورد به گونه‌ای در پاسخ به اسلام‌هراسی رو به رشد در جامعه امروز غرب گذاشته شده است. من خودم دوستانی را می‌شناسم که سال‌ها در معرض برخوردهای اسلام‌هراسی در شهر لیتل راک بوده‌اند. دانش آموزانی که در مدرسه مورد اهانت قرار می‌گیرند و این چیز جدیدی هم نیست و از سال‌ها پیش اتفاق می‌افتاده است. ما سعی داریم از مردم بخواهیم که به جای ترس بیجا از اسلام، جسارت پیدا کرده و سئوالاتشان را از مسلمانان بپرسند. برخلاف تصور بعضی‌ها ما از پرسش‌های مردم استقبال می‌کنیم.

این بیلبورد توسط یک گروه اسلامی طراحی شده است که پیش از این نیز بیلبوردهای مشابهی در واشنگتن و فلوریدا به منظور تبلیغ دین اسلام نصب کرده بود.

 

[کد خبر:AJ17212]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب