آینه جم: معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر با بیان اینکه فضای نقد باید در جامعه گسترش یابد، گفت: جوان بهترین منبع نقد و انتقاد است.

به گزارش «آینه جم»؛ فتح‌الله حقیقی عصر دوشنبه در آئین آغاز رسمی شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر ضمن گرامیداشت ۱۳ مهر سالروز تبعید امام خمینی(ره) دانشجویان را ثروت‌های جامعه برشمرد و اظهار داشت: علم اندوزی یک فضیلت الهی است.

وی با اشاره به حدیث پیامبر مبنی بر اینکه بذل و بخشش علم به اهلش سبب تقرب به خداوند می شود، سعادت و شقاوت هر امتی را به فرموده امام راحل مرتبط با علم دانست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر اضافه کرد: پیشرفت یک ملت از دانشگاه‌ها شروع می شود و دانشگاه‌ها سبب ارتقای یک ملت می شود.

وی با بیان اینکه آینده یک کشور با دانشجو و دانشگاه مشخص می‌شود، بیان کرد: امروز اصلی‌ترین رقابت در دنیا رقابت علمی بوده و دنیایی پیشرفته است که مبتنی بر علم باشد.

حقیقی همچنین فاصله اقتصاد و صنعت را کم برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز موضوع اقتصاد و صنعت در دنیا عجین شده است.

وی در ادامه، دانشجو را یک فرصت برشمرد و افزود: برای پیشرفت دانشجو باید شرایط را فراهم کنیم که یکی از این شرایط آرامش است.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه جوان بهترین منبع نقد و انتقاد است، گفت: علم با تمام هویتش نقد پذیر است چه برسد به یک انسان.  

حقیقی افزود: دانشجو فردی است که نقد و انتقادش بدون حب و بغض است چون جوان زلال است. اگر انتقاد نباشد پویایی نیست.

وی در ادامه به نقش برجسته اساتید اشاره کرد و اظهار داشت: جوانان باید جایگاه اساتید را بدانند چرا که اگر دانشگاه ها کارخانه انسان سازی هستند این کار توسط اساتید انجام می پذیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر جایگاه دانشگاه را بسیار والا دانست و بیان کرد: دانشگاه جای تملق و چاپلوسی نیست.

حقیقی در پایان با اشاره به انتخابات هفتم اسفند، اظهار امیدواری کرد که این انتخابات با شکوه بیشتر و سلامت کامل صورت پذیرد.

آموزش رشته‌های متناسب با نیاز جامعه

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای امام خامنه ای بوشهر نیز ضمن تبریک آغاز سال تحصلی جدید، دانشگاه فنی و حرفه ای را یک دانشگاه مولد کار برشمرد و اظهار داشت: از این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مولد اشتغال پایدار و توسعه پایدار یاد می شود که رشته های مرتبط با صنعت و تقاضا محور در آن آموزش داده می شود.

منصوری نسب با اشاره به اهمیت دانشگاه فنی و حرفه ای بیان کرد: رشته‌های این دانشگاه مرتبط با نیاز صنعت و تقاضا محور است.  

وی اعتماد صنایع را به دانشگاه فنی و حرفه ای بسیار بالا برشمرد و اضافه کرد: باتوجه به اهمیت بالای این دانشگاه متاسفانه به این دانشگاه در گذشته توجه مناسبی صورت نگرفته است.

منصوری‌نسب خواستار توسعه فضای ورزشی و خوابگاهی دانشکده با توجه به پویایی و شادابی شد و اظهار امیدواری کردند که با عقد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای، دانشجویان در دوره‌های کوتاه مدت همراه با دوره‌های تکمیلی که در دانشکده صورت می‌گیرد یک دانشجو قوی تحویل جامعه بدهیم.

همچنین پیش از این مراسم معاون استاندار بوشهر از کارگاه های آموزشی دانشکده امام خامنه ای بازدید به عمل آورد.

[کد خبر:AJ8780]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب