آینه جم؛ همزمان با بزرگداشت هفته مبارزه با مواد مخدر درآیینی شامگاه شنبه با حضور معاون سیاسی استانداری بوشهر ،شماری از مسوولان و مردم ، 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در بوشهر امحا شد.

به گزارش آینه جم به نقل از ایرنا؛ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر دراین آیین گفت:آیین امحا به صورت سراسری در کشور در قالب 100 تن مواد مخدر است که سهم استان بوشهر از این مقدار 600 کیلوگرم است.

ارسطو ترکمان منش بااشاره به شعار امسال سازمان ملل در مورد مبارزه با مواد مخدر« بیایید همه باهم زندگی و جامعه و هویتمان را عاری از مواد مخدر سازیم» افزود: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با سوداگران مرگ اقدام های خوبی انجام داده طوریکه شماری از فرزندان این ملت جان خود را در این راه از دست داده اند.

وی یادآورشد: تجلیل از بهبود یافته گان موادمخدر، برگزاری کارگاه های آموزشی و پیشگیری ، مسابقه نقاشی و ورزشی از جمله برنامه های اجرا شده در هفته مبارزه با موادمخدر در استان بوشهر است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان بوشهر نیز گفت: در یکسال گذشته با انجام یک هزار و 84 عملیات چهار هزار و پانصد کیلوگرم انواع مخدر توسط پلیس این استان کشف شده است.

سرهنگ حبیب سیاری افزود: در مدت یادشده بیش از 14 هزار عدد قرص و آمپول روانگردان نیز در استان بوشهر کشف شده است.

وی اضافه کرد: قرص و آمپول های مسرت بخش کاذب و مواد مخدر صنعتی از جمله معضلاتی است که در سطح جامعه بوی‍‍ژه در بین دانش آموزان رواج یافته از این رو در مبارزه با این پدیده باید یک عزم ملی ایجاد شود.

سیاری گفت:برای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر فعالیت رسانه ها، مردم و مسوولان ضروری است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان بوشهر نیز در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: در راستای مبارزه با موادمخدر از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 170 کیلوگرم انواع موادمخدر در استان بوشهر کشف و ضبط شده است.

سرهنگ وحید زرین کلاه افزود: در همین راستا 32 باند تهیه و توزیع موادمخدر در استان بوشهر متلاشی شده است.

وی یادآور شد: در سال جاری 276 طرح امنیت محله محور و ارتقا امنیت اجتماعی در استان بوشهر اجرا شده است.

زرین کلاه گفت: مبارزه با خرده فروشان و قاچاقچیان موادمخدر و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد از جمله فعالیت های است که در قالب طرح های امنیت محله محور و طرح ارتقا امنیت اجتماعی در استان بوشهر اجرا شده است.

در حاشیه این آیین از خانواده شهید عبدالصمد توفیقی مطلق به عنوان یکی از شهدای مبارزه با موادمخدر استان بوشهر تجلیل شد.

عکاس: علی جهان آرا

[کد خبر:AJ5253]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب