آینه جم: شهروندان مرکز استان از تاریکی کوچه ها، پیاده روها و حتی برخی معابر اصلی بوشهر گلایه مند هستند و آن را زمینه ساز تصادف و بزهکاری ها می دانند.

به گزارش آینه جم ؛ مدتهاست لامپ های سوخته تیرهای برق اغلب کوچه های شهر بوشهر تعویض نشده و روشنایی خیابان های اصلی هم کیفیت مناسبی ندارد.

به عقیده شهروندان تامین نشدن روشنایی مناسب خیابان های اصلی از جمله سنگی، عاشوری تا بهمنی و سبزآباد نه تنها شهر را در تاریکی عمیق فرو می برد، بلکه مانع دید کافی رانندگان و برخورد آنها با عابران خصوصا زنان می شود و از سویی فرصت حضور بی دغدغه مجرمان و سارقان را فراهم می کند.

همچنین روشنایی معابر، اماکن و میادین، یکی از عناصر مبلمان شهری محسوب می شود و در طراحی شهری جایگاه ویژه ای دارد؛ اما در بوشهر ابتکاری در این خصوص دیده نمی شود و همه اقدامات به چند رقص نور و روشن کردن نخل ها منحصر شده که دو دهه پیش در شهرهای کیش و نقاط دیگر انجام می شده است.

سالها پیش حسنوند، استاندار بوشهر این نقص مهم مرکز استان را به خوبی دید و روشن کردن ساحل و بلوارهای چندین خیابان بوشهر محصول همان زمان بود، اما بعد از آن دیگر اقدام برجسته ای در این خصوص دیده نشد.

یکی از رانندگان تاکسی در بوشهر معتقد است حتی خیابان سنگی به عنوان یکی از اصلی ترین معابر بوشهر نور با کیفیتی ندارد، این مشکل در خیابان های دیگر نظیر صلح آباد دوچندان است و اگر خودرو چراغ مناسبی نداشته باشد، ممکن است با عابر از جمله زنانی که لباس سیاه دارند برخورد کند.

به هر صورت توجه به تیرهای برقی که در کوچه ها خاموش است در کنار تاریکی یا روشنایی بی کیفیت معابر اصلی یکی از مطالبات مهم بوشهری هاست و توجه به آن ضروری است.

وعده شرکت برق: امسال رضایت شهروندان را جلب می کنیم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر درخصوص انتقاد از تاریکی کوچه ها و روشنایی بی کیفیت خیابان سنگی در شب ها می گوید: احداث روشنایی در شهرها برعهده شهرداری است و اقدام شهرداری برای تعویض پایه های خیابان سنگی مورد تایید ما نبود و همان زمان هم اعلام شد که روشنایی با کیفیتی نخواهیم داشت. البته نگهداری پایه ها با شرکت برق است و تلاش می کنیم آن را بهبود ببخشیم.

غلامرضا حشمتی دلیل تاریکی کوچه ها را ناشی از گرانی تجهیزات مثل لامپ دانست و گفت: لامپی که در سال 1400 با قیمت 30 هزار تومان خرید می کردیم، پارسال به 150 هزارتومان رسید و از طرفی بودجه های ما به این میزان رشد نکرده بود و بخش زیادی از تعویض لامپ ها در کوچه ها باقی ماند.

حشمتی وعده داد: با پیش بینی اعتبار خوبی که انجام شده، امسال برای بهبود روشنایی کوچه ها و خیابان های شهر برنامه ریزی بهتری داریم و حتما رضایت شهروندان جلب می شود.

در این زمینه

خاموشی روشنایی در خیابان‌ها و کوچه‌های بوشهر

کلمات کلیدی خبر : تاریکی غلامرضا حشمتی برق لامپ
[کد خبر:AJ41884]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب