آینه جم- نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شامگاه در سازمان انرژی اتمی ایران با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و پیرامون مسائل مختلف به تبادل نظر پرداخت. در دیدار امام جمعه بوشهر با رییس سازمان انرژی اتمی ایران چه گذشت؟

به گزارش آینه جم ، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شامگاه یکشنبه در سازمان انرژی اتمی ایران با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و پیرامون مسائل مختلف به تبادل نظر پرداخت. 

حل مسئله مهم سکونت مردم روستاهای هلیله و بندرگاه و تعیین تکلیف این مسئله یکی از مسائل مهم بود که مقرر شد بودجه مورد نیاز این طرح در برنامه هفتم توسعه کشور قرار داده و تأمین اعتبار شود و طبق نظر مردم این دو روستا اعمال نظر و برنامه‌ریزی شود. 

همچنین مقرر شد تجهیزات مورد نیاز اورژانس هسته‌ای تأمین و به زودی جهت راه اندازی آن تدبیر شود. 

علاوه بر این پیرامون طرح جاده دسترسی و خروجی دوم شهر بوشهر صحبت و تبادل نظر شد. 

احیای برنامه‌ریزی آموزش کارگران و کارکنان ماهر با دانش فناوری هسته‌ای از دیگر مباحث بود که مقرر شد این کار در تمام مناطق دارای مرکز هسته‌ای به ویژه بوشهر صورت بگیرد. 

در رابطه با تجهیز آزمایشگاه علوم مرتبط با دانش هسته‌ای و مدیریت نیروگاهی در دانشگاه خلیج فارس مقرر شد که کمک‌های ویژه در این رابطه صورت پذیرد. 

همچنین محمد اسلامی نسبت به طرح حمایت از نیروهای بومی و تربیت نیرو و پذیرش ویژه از بوشهر قول مساعد داد و در این رابطه طرح عملیاتی آن را نیز بیان کرد. 

در رابطه با اجرای پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی در استان بوشهر توسط نیروگاه اتمی مقرر شد یک کارگروه به بوشهر اعزام شده و در این رابطه طرحی با نظارت آیت الله صفایی بوشهری نوشته شود و به عنوان مبنای پیوست‌های فرهنگی مد نظر مدیران نیروگاه اتمی بوشهر قرار بگیرد. 

پیرامون تأمین آب شرب استان توسط نیروگاه اتمی که جزء مصوبات سفر ریاست جمهوری می‌باشد و به اشکالاتی برخورد کرده است مقرر شد در هر صورت کار ادامه پیدا کند و در راستای حل مشکل با وزارت نیرو هماهنگی‌های لازم صورت گیرد. 

در پایان این جلسه رییس سازمان انرژی اتمی ایران از حمایت‌ها و هدایت‌های نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تشکر، و با اهدای یک جلد قرآن نفیس از وی تقدیر کرد.

[کد خبر:AJ41875]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب