• آینه جم/ خبرنگاران  این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

???? نخست اینکه احتمال تغییر شهردار بندر بوشهر تا قبل از سال جدید وجود دارد. گویا گروه اکثریت شورا از عملکرد و برخی انتصابات حسین حیدری رضایت نداشته و بحث تغییر وی را پیش کشیده اند.

???? مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌اندازی نخستین خط کشتیرانی کانتینری از بندر بوشهر به بندر جبل علی امارات متحده عربی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این خط دریایی زمینه صادرات و واردات محصولات افزایش می‌یابد.

???? یک آمار رسمی حکایت از آن دارد که کمتر از 13 درصد مردم از بیمه های تکمیلی درمان برخوردارند که عمدتا نیز دارای شغل یا حقوق مناسبی می باشند. در شرایطی که هزینه های درمان، دارو و تجهیزات رشد شتابانی پیدا کرده، نداشتن بیمه های تکمیلی با کیفیت، منجر به فقیرتر شدن بسیاری از بیماران می شود.

???? خبر می رسد پروژه آبرسانی سیراف به جم پس از حدود 12 سال به نتیجه می رسد. قرار است فاز نخست این طرح با ظرفیت روزانه 10 هزار مترمکعب در سفر بهمن ماه ریاست جمهوری افتتاح شود.

???? اختلال یا بروزرسانی سامانه های وزارت کار طولانی شده است. در این بین حدود دو ماه است که متقاضیان تسهیلاتی نظیر مشاغل خانگی با این مشکل دست و پنجه نرم کرده و کارشان پیش نمی رود. جدیدترین وعده این است که در دی ماه مشکل رفع خواهد شد.

???? قرار است مانع بزرگ منازل خیابان شهید ماهینی که با وجود فاصله زیاد در حریم عمارت تاریخی ملک ثبت شده و سالهاست امکان ساخت در طبقات ندارند مرتفع شود. مدیرکل میراث فرهنگی استان یکی از اهداف سفر مدیرکل حرائم این وزارتخانه را همین موضوع دانسته و ابراز امیدواری کرده که با مصوبه ای که پس از این سفر ابلاغ خواهد شد، خواسته اهالی این خیابان اجرایی شود.

???? از ۱۴ شهید سلامت استان تاکنون پرونده هشت شهید به تائید رسیده و ۶ پرونده دیگر هنوز به سرانجام نرسیده اند. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نشست روابط عمومی ادارات با مدیرکل بنیاد شهید ضمن اعلام مطلب بالا گفت: در جریان کرونا ۵۰ نفر از فعالان بخش سلامت نیز دچار آسیب‌هایی شدند که امکان معرفی آنها به عنوان جانبازان کرونا وجود دارد که باید بررسی شود.

???? دولت در افزایش حقوق کارمندان به نرخ تورم بی ‌توجه بوده است. افزایش 20 درصدی مدنظر برای حقوق کارکنان دولت در سال آینده با وجود آن می باشد که نرخ رسمی تورم بالای 40 درصد است. 

???? شنیدیم میراث فرهنگی استان قصد شروع حفاری های باستانی در محدوده پارک شغاب را دارد. گویا قرار است حفاری ها با حصار حفظ شده و در قالب موزه زنده باقی بماند.

???? برداشتن یا کاهش فیلترینگ برای برخی از سازمان‌ ها و نهادها به منزله اینترنت طبقاتی است. در همین خصوص خبر رسیده فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ برای اعضای اتحادیه فناوران برداشته شده است. 

???? دست آخر اینکه؛ پس از گرانی پیاز تعرفه صادرات آن افزایش یافته است. برهمین اساس برای تنظیم بازار، تعرفه صادراتی این محصول از ۵۰ درصد قیمت پایه به ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

[کد خبر:AJ40663]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب