آینه جم/ خبرنگاران این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه افزایش حدود 100 درصدی قیمت یخ در بوشهر طی روزهای اخیر، باعث شده برخی مصرف کنندگان این محصول کنایه بزنند که دلیل این گرانی، وجود روغن در مواد اولیه یخ است! براساس نرخ جدید، هر قالب یخ از 9 هزار تومان به 17 هزارتومان رسید.
  • با وجود اظهارات مسئولان مبنی بر اینکه فقط نرخ 9 قلم کالای اساسی آزاد شده و افزایش سایر کالاها ممنوع است، طی هفته گذشته قیمت انواع آش در بوشهر از کیلویی 27 هزارتومان به 34 هزارتومان تغییر کرد. نرخ غذای رستوران ها نیز افزایش داشته است.
  • مسئولان دولتی در شرایطی مدعی هستند یارانه جدید بیشتر از هزینه خانوار است که در حساب و کتاب های یارانه ای، تورم جانبی اصلاح قیمت ها درنظر گرفته نمی شود. به عقیده کارشناسان، هرچند شاید خانوار کم در آمد در کوتاه از این طرح منتفع خواهند شد، اما ابهام مهم درباره آثار جانبی افزایش قیمت اقلام اساسی بر کل بودجه خانوار است.
  • از «علی احمدی زاده» مدیر جهاد دانشگاهی بوشهر به عنوان گزینه مدیرکلی ورزش و جوانان استان یاد می شود. گویا گزینه های قبلی برای این اداره کل نتوانسته اند نظر وزارت خانه را جلب کنند.
  • در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران غرفه ای از فعالیت های چاپ و نشر در استان بوشهر جایش خالی بود. این درحالی است که برخی ادارات ارشاد استان ها در قالب غرفه های متمرکزی فعالیت داشتند.
  • خبر می رسد با حکم وزیر کشور، احمد بنافی به عنوان فرماندار جدید دشتستان منصوب و طی روزهای آتی معارفه می شود. وی که اهل آبپخش دشتستان است، پیش از این معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه پاسداران بوده است. از آذرماه سال گذشته صادق بوستانی به طور همزمان با معاونت سیاسی فرمانداری دشتستان، سرپرست این فرمانداری هم معرفی شد.
  • عقب گرد قیمت مرغ در بازار این پرسش را به وجود آورده که کمپین های دعوت به نخریدن باعث آن بوده یا قمت مصوب 60هزار تومانی دولت کاذب و غیرواقعی بوده ابرآورد شد. طی آخر هفته گذشته، قیمت هرکیلو مرغ آماده مصرف در بوشهر به زیر 45 هزارتومان رسید. در همین زمینه رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان گفته: حدود یک هفته از حذف یارانه مرغ گذشته اما در همین مدت کوتاه فروش این محصول در فروشگاه‌ها به یک سوم رسیده است.
  • د‌‌ر آستانه برگزاری جام‌جهانی فوتبال؛ پرواز لامرد‌‌- د‌‌وحه برقرار شد‌‌. پیش از این هم با کاهش یک پرواز بوشهر- دوبی، این پرواز به فرودگاه لار فارس اختصاص یافت. این در شرایطی می باشد که وعده مسئولان بندر درخصوص فعال شدن خط کشتیرانی بوشهر- دوحه از عیدفطر گذشته، راه به جایی نبرده است.
  • بوشهر در زمینه پوشش واکسیناسیون کرونا در رتبه های آخر کشور جا گرفته است. براساس آمار وزارت بهداشت، در دز اول واکسن، بوشهر با تزریق 78 درصد جمعیت هدف، بعد از قم در رتبه آخر کشور می باشد. همچنین در تزریق دز دوم و سوم واکسن به ترتیب با 56 و 23 درصد، در بین سه استان انتهایی (قم، سیسات و بلوچستان و خوزستان) جا گرفته است. دراین میان بیشترین تزریق دوز سوم هم برای مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، تهران و زنجان ثبت شده است. اکنون این پرسش مطرح است که با وجود روند کاهشی کرونا در کشور، آیا آرامش کرونا پایدار خواهد بود و می‌توان به ضعیف‌ شدن ویروس کرونا و رخ ندادن پیک‌های مرگبار گذشته با همین واکسن‌ها امیدوار بود؟

  • وام پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای خرید مسکن اقساط سنگینی دارد. طبق پیش نویس طرح اولیه، اقساط وام ۷۰۰ میلیونی مسکن ۱۱.۶ میلیون تومان است. گفتنی است کل بازپرداخت این وام با احتساب سود آن حدود یک میلیارد و ۶۷۸ میلیون تومان خواهد بود.
  • اعلام نحوه افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی طولانی و به خرداد موکول شده است. سازمان تامین اجتماعی منتظر نظر هیات دولت درباره پیشنهاد این سازمان است. طبق مصوبه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی، حداقل حقوق مستمری بگیران این صندوق در سال جاری باید 57  درصد و مستمری ماهانه سایر سطوح مزدی بازنشسته ۳۸ درصد افزایش یابد.
  • در هفته گذشته گزارش های مردمی درباره شلوغی و صف های طولانی مقابل برخی نانوایی هامنعکس شده است. گفته می شود در برخی استان های کشور اختیار افزایش ۲ ساعته زمان فعالیت نانوایی ها به فرمانداران واگذار شده که انتظار می رود این موضوع در بوشهر هم اجرایی شود.
  • دست آخر اینکه، ادعای زیان میلیونی یک خودروساز با واکنش تند مردم مواجه شده است. یکی از مسئولان سایپا اعلام کرده به ازای تولید هر خودرو ۷۰ میلیون ضرر می ‌دهند. اکثر واکنش ‌ها به این ماجرا توصیه به توقف تولید و پیشگیری از ضرر بیشتر بوده است!
  • خلیج فارس
[کد خبر:AJ38901]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب