آینه جم: استاندار بوشهر گفت: براساس طرح پیشنهادی ساماندهی کالای همراه ملوان به رئیس جمهوری ، همه عوامل ذی‌نفع در بنادر این استان از آن بهره‌مند می‌شوند.

استانداربوشهر: همه عوامل ذی‌نفع از ته‌لنجی بهره‌مند می‌شوند

به گزارش آینه جم به نقل از ایرنا، احمد محمدی زاده عصر پنجشنبه در آیین چهلمین روز درگذشت جانباز سرافراز دفاع مقدس غلامشاه جمیله ای در قطعه ایثارگران بهشت رضا  گناوه افزود: در طرح پیشنهادی ساماندهی کالای همراه ملوان به رئیس جمهوری تلاش شده است بدنه اجتماعی شهرهای ساحلی نیز درقالب شرکت تعاونی‌هایی که از قبل وجود داشته بتوانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

وی اظهارکرد: اطلاعات مورد نیاز طرح ساماندهی کالای همراه ملوان سر مهلت 10 روزه که رئیس جمهوری داده بودند آماده شد و به وزارت کشور، دفتر رئیس جمهوری و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  ارسال شد.

محمدی زاده گفت: طرح پیشنهادی در مرحله بررسی‌های اولیه است که امید می‌رود  مراحل تصویب آن طی و به چارچوب آن لطمه ای  وارد نشود.

استانداربوشهر ادامه داد: دریا، دریانوردی و تجارت سابقه چندصد ساله در این استان دارد و در واقع جزء مزیت‌ها و ظرفیت‌های این منطقه است و باید ادامه پیدا کند و امید می‌رود براساس یک روش نظامند و دقیق تداوم یابد.

وی افزود: رئیس جمهوری در سفر به استان بوشهر دستور داد طرحی در ارتباط با ساماندهی کالای همراه ملوان (ته لنجی) در مهلت ۱۰ روز آماده شود که بلافاصله صاحب‏‌نظران بنادر استان در این حوزه دعوت و نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

محمدی زاده گفت: در این ارتباط همچنین از نظر ائمه جمعه مناطقی که ته لنجی در آنها صورت می‌گیرد، فرمانداران، اعضای شورای تامین و تعاونی‌های لنجداران،ملوانان دعوت شد و همه بجد از مردم، ته لنجی و اقتصاد دریا و تجارت دفاع کردند.                                                                                   استانداربوشهر: همه عوامل ذی‌نفع از ته‌لنجی بهره‌مند می‌شوند

وی اظهارکرد: برای تنظیم این طرح پیشنهادی 15 نفر از رانندگان خودروهای سواری که کالای وارداتی حمل می‌کنند نیز دعوت شد ولی مشخص نبود که به چه دلیلی حضور نیافتند.

محمدی زاده گفت:  از مجموع اظهارات صاحب‌نظران در طرح پیشنهادی ساماندهی کالای همراه ملوان (ته لنجی) به رئیس جمهوری،  به ۱۰ مساله اساسی پرداخته شده که دربرگیرنده مسایلی است که  امروز در بنادر این استان با این موضوع سروکار دارند.

استاندار بوشهر گفت: اگر قرار است هر طرحی در زمینه ساماندهی کالای همراه ملوان نوشته شود باید به این مسایل پاسخ بدهد.

وی ادامه داد:  این طرح به ۱۰ مسئله اصلی شامل لنجداران، ملوانان، بازاریان، ماشین های حمل و جابه جایی کالا ، کارگران تخلیه و بارگیری مرتبط است که دربرگیرنده مسایل همه کسانی است که امروز در بنادر با ته لنجی سروکار دارند.

محمدی زاده با اشاره به اینکه در فضای مجازی نگرانی درخصوص انتصاب‌ها و جابه جایی مدیران بیان می‌شود، گفت: در جابه جایی و انتصاب مدیران بر اصل انقلابی‌گری، تفکربسیجی، کارآمدی، پاکدستی، سالم بودن و  خدمت جهادگونه به مردم توجه می‌شود.

استانداربوشهر بیان کرد: در انتصابات، حتی الامکان جوان بودن در جای خود مورد توجه است.

وی افزود: هرچند بسیاری از مسئولیت‌ها به تجاربی نیازمند است اما بسیاری از کارها نیز به وسیله جوانان حدود زیر ۴۰ تا ۴۵ سال نیاز دارد.

محمدی زاده گفت: باتوجه به اینکه در 2 هفته گذشته درگیر سفر رئیس جمهوری و هیات و دولت و طرح ته لنجی بودیم اما از هفته آینده انتصاب‌ها و جابه جایی مدیران انجام می‌شود.

استاندار بوشهر با گرامیداشت یادوخاطره شهدا بخصوص مرحوم غلامشاه جمیله ای جانباز و آزاده سرافراز دفاع مقدس شهرستان گناوه  افزود: امنیت، آرامش و پیشرفت کشور مدیون خون پاک شهدا و مبارز پیشکسوتان دوران دفاع مقدس است.

[کد خبر:AJ37136]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب