اینه جم: حسین صالحیان که از مهرماه سال گذشته کلید دار شهرداری مرکز استان شد، برای نخستین بار در نشست خبری به صورت مشترک با رییس شورای شهر حضور یافت.

به گزارش آینه جم؛ در این نشست خبری که به انگیزه روز شوراها در پارک بانوان با حضور برخی خبرنگاران برگزار شد، در پایان دو پروژه آسفالت خیابان پشت پارک بانوان به سمت میدان مقابل دادسرای نظامی و ساخت شهرداری منطقه دو آغاز شد.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1f4jqb3001gpi9tg1enraifomh19.jpg

برکناری پیمانکار تقاطع سردار سلیمانی

صالحیان در خصوص تقاطع غیرهمسطح سردار سلیمانی (باغ زهرا) گفت: این پروژه باید 18 ماهه به اتمام می‌رسید اما وقتی من عهده دار کار شدم، همه مطالبات پیمانکار را پرداخت کردیم تا بهانه ای نداشته باشد، ولی مشخص شد که این پیمانکار که از استان دیگری آمده با مردم بوشهر رفتار خوبی ندارد و با پروژه بازی می کند، درحالی که ما انتظار سه شیفت کار از آن داشتیم.

وی افزود: در نهایتا ناچار به کنار زدن پیمانکار شدیم و در فهرست سیاه پروژه های دولتی قرار گرفت. امیدواریم روال اداری تعیین پیمانکار جدید حداکثر 45 روز تا دو ماه آینده انجام و پروژه با سرعت مطلوب از سر گرفته شود.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1f4jqb300aha12r01s2qg0mt7r11.jpg

شهردار بوشهر با بیان اینکه مردم این شهر کم توقع هستند، می گوید: اگر پروژه ای مثل تقاطع سردار سلیمانی در شهر دیگری بود، نمی گذاشتند پیمانکار اینگونه با پروژه بازی کند، هرچند من با وجود همه فشارهایی که وجود داشت و برخی دستگاهها خواستار نگه داشتن این پیمانکار بودند، آن را کنار زدیم تا به این وضعیت پایان داده و پیمانکار توانمندی جایگزین شود.

خبر جدید از چرخ و فلک

شهردار بوشهر در خصوص پروژه  پرحاشیه چرخ و فلک 72 متری در پارک شغاب که حدود پنج سال از شروع آن می گذرد و ناتمام مانده نیز گفت: من و شورای جدید میراث دار این پروژه بودیم، ولی از زیر بار آن شانه خالی نکرده و با همراهی شورا، مصوبه ای برای پرداخت بخش دیگری از تعهد مالی شهرداری به سازنده اجرا شده و طرف دوم که 20 درصد سهام پروژه را دارد و سازنده آن است نیز قول داده پس از ماه رمضان کار را از سر بگیرد. من اهل قول دادن نیستم، ولی طبق برنامه زمان بندی سازنده، از شروع مجدد پروژه، 90 روز بعد باید به بهره برداری برسد که قطعا پیگیر این تعهد خواهیم بود.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1f4jqb3001bvr11jsbfdvt7c581e.jpg

نمی خواهم گذر سرتل به سرنوشت برخی پارک های بوشهر دچار شود

وی در خصوص سوالی پیرامون زمان بر شدن اجرای گذر سرتل به جاده نیروگاه اتمی با وجود کلنگ زنی در سالیان قبل گفت: کارهای ثبت اسناد و قضایی این مسیر زمانبر شد، چون نمی خواستیم مشابه داستان عجیب برخی پارک های بوشهر که بعد از سال ها برایش مالک پیدا شده اینجا هم در حین و بعد از پروژه تکرار شود.

وی افزود: اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم ولی شروع پروژه نیازمند حل برخی مسایل قضایی آن است، هرچند اعتبار این پروژه از استان و سازمان انرژی اتمی با پیگیری مهندس نصوری رییس نیروگاه اتمی تامین شده است.

صالحیان از خبرنگاران خواست این گذر را با نام "تُل پی تُل" که یادآور معبدی با سابقه 4 هزار ساله در همین نقطه است معرفی کنند.

پروژه میلیاردی بدون قرارداد!

شهردار بوشهر در خصوص راستگرد میدان غدیر به خیابان امام علی (روبروی پلیس راه قدیم) که از پروژه های رها شده است، بیان کرد: این پروژه میلیاردی بدون قرارداد در بوده و در حین کار هم محیط زیست با آن مخالفت کرده و برخی افراد در شورا و شهرداری بابت آن گرفتار شدند، هرچند وقتی من عهده دار کار شدم در حال پیگیری هستیم ولی تا وقتی مشکل قضایی آن حل شود، قولی برای شروع آن نمی دهم.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1f4jqb300kkai2psjl1ev9b57s.jpg

زنگ زدگی فانوس دریایی!

صالحیان در خصوص پروژه فانوس دریایی که در اوایل شورای پنجم متوقف شد گفت: این از مواردی بود که بدون بررسی همه حنبه هایش متوقف شد. بخشی از این پروژه در شورای پنجم اجرا شده ولی پس از مدتی رها شده و اسکلت ساخته شده رو به فرسودگی است که در این راستا یک مشاور برای ادامه این پروژه تعیین شده و نتایج این بررسی ها را به اطلاع شورا و شهروندان می رسانیم.

نیروی هوایی برای کمک به شهر کوتاه بیاید

شهردار بوشهر درباره عدم اجرای جاده سلامت در خیابان آزادگان و مجاور فنس نیروی هوایی گفت: بارها درخواست عقب نشینی فنس های پایگاه را کرده ایم، ولی اقدامی نشده است. ضمن تشکر از نقش بسزای نیروهای نظامی در تامین امنیت کشور و استان، انتظار داریم برای کمک به شهر و این پروژه که نیاز مردم است کوتاه آمده و شهرداری هم برای تعامل آمادگی دارد.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1f4jqb300smaqeh1c9f4jq1k0b1j.jpg

سگ های بلاصاحب پاشنه آشیل همه شهرداری ها است

شهردار بوشهر در خصوص ضرورت جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب گفت: رها بودن حیوانات و سگ های ولگرد فقط مشکل شهر  بوشهر نیست و سایر شهرها با این مشکل مواجه هستند و پاشنه آشیل شهرداری ها است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون گزارشی از بیماری هاری در شهر دریافت نکرده ایم، افزود: یکی از مشکلات ما درباره زنده گیری و عقیم سازی سگ ها، مقاومت و حتی برخورد برخی شهروندان به نام حمایت از حیوانات با نیروهای ما بود. برای حل این مشکل، با یکی از گروه های حامی حیوانات برای جمع آوری سگ‌های ولگرد قراردادی منعقد شده و آنها از دو هفته پیش کار خود را شروع کرده است.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1f4jqb30018c71g3p13me5lj1pe8n.jpg

وی تاکید کرد: در خصوص سگ های بلاصاحب باید مانند سایر مراکز استان ها سگ ها پس از زنده‌گیری، عقیم شوند و آنهایی هم که نژاد با ارزشی دارند بابت نگهبانی فروخته شود و راه دیگری نیست. البته کمپ فعلی نگهداری سگ ها در بوشهر مناسب نیست و پیگیر گرفتن زمین از امور اراضی هستیم.

پیشینیان باید پاسخگوی وضعیت پسماند باشند

صالحیان انتقادات درباره وضعیت نامناسب جمع آوری زباله ها در بوشهر با وجود اینکه بوشهر در سالیان قبل یکی از شهرهای پاکیزه بوده، گفت: آنهایی که الان نیستند باید پاسخگوی چرایی انتخاب پیمانکار قبلی باشند که بسیار ضعیف بود و من در یزد وقتی معاون خدمات شهری بودم حتی پاکت پیشنهاد قیمت این شرکت در مناقصه پسماند را باز نکردم، ولی در بوشهر برای انتخاب آن استعلامی از ما نگرفتند. از زمان حضور این پیمانکار، روز به روز نظافت شهر ضعیف تر شد و از روی ناچاری، به قراردادش پس از دو سال خاتمه دادیم.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1f4jqb2vv5ig1qnm14b11l968ue6.jpg

وی با اشاره به اینکه از اسفندماه جمع آوری زباله ها در بوشهر توسط شهرداری انجام می شود افزود: دو بار مناقصه تعیین پیمانکار به دلیل عدم حضور شرکت ها بی نتیجه مانده و مناقصه سوم نیز در اواخر اردیبهشت تعیین تکلیف خواهد شد که امیدواریم یک شرکت توانمند به این منظور پای کار بیاید و این وضعیت غیرقابل دفاع برطرف گردد.

صالحیان با بیان اینکه سه سال است تفکیک پسماند در بوشهر تعطیل شده و ما مجددا آن را فعال کرده ایم، اظهار کرد: برای تغییر مکان سایت پسماند مکاتباتی داشته ایم اما تا کنون زمینی به ما تحویل داده نشده است. ضمن اینکه خود سایت هم باید بروز رسانی شود، ولی نیازمند تحویل زمین است.

میدان انقلاب را میدان می کنیم!

وی در خصوص ساماندهی میدان انقلاب گفت: میدان انقلاب در طرح تفصیلی شهر، فلکه یا میدان نیست به همین شکل است که الان وجود دارد.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1f4jqb2vvgu415k71mpdrcjfe68.jpg

صالحیان ادامه داد: معتقدم فلکه و میدان باید ایجاد شود به همین دلیل درخواست ایجاد فلکه به شورای ترافیک داده ام که آنجا موافقت کرده و به زودی اجرایی می شود، چرا که فضای تردد خودروها کوچک است و بعضا حتی داخل آن شاهد پارک خودرو هستیم.

شهردار بوشهر درباره اینکه آیا المانی برای این میدان مدنظر است، اظهار کرد: چون این میدان یک نقطه و جای تاریخی است، باید جداره آن مورد توجه باشد و نیاز به نصب المانی نیست.

اختصاص 8 میلیارد تومان برای بافت قدیم

وی در خصوص ساماندهی بافت قدیم نیز گفت: ساماندهی بافت تاریخی فقط کار شهرداری نیست و اداره کل میراث فرهنگی به عنوان متولی بافت تاریخی باید به کمک شهرداری بیاید. البته خوشبختانه شرکت آب و فاضلاب در بافت تاریخی خوب کار کرده و جای قدرانی دارد.

صالحیان ادامه داد: در سال جاری 8 میلیارد تومان برای اجرای پروژه هایی در این بافت که عمدتا سنگ فرش و مرمت جداره ها است پیش بینی شده است.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1f4jqb2vv91j12a315f81eogmevg.jpg

نمی دانستم قرار است اعضای شورا بازداشت شوند

شهردار بوشهر با بیان اینکه تا امروز شاهد همدلی و همراهی شورا با شهرداری بوده ایم، اظهار کرد: پس از ارائه برنامه در شورای وقت، وقتی مصاحبه تصویری با خبرنگاران داشتم و از همدلی و همراهی شورا گفتم، برخی تعجب کردند و من هم نمی دانستم قرار است اکثریت اعضای سابق بازداشت شوند، ولی این موضوع نشان می دهد که از همان ابتدا تا امروز بر همدلی بین شورا و شهرداری تاکید داشته ام و امیدوارم تا 15 مرداد که پایان کار این دوره شورا و مسئولیت من است، این همکاری ادامه داشته باشد.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1f4jqb3005u219d112tm1n8otsj1b.jpg

بخش زیادی از بدهی ها پرداخت شده

وی در خصوص وضعیت بدهی شهرداری بوشهر گفت: روزی که مسئولیت را پذیرفتم، شهرداری بدهی زیادی به پیمانکاران حتی مربوط به 7 سال پیش داشت و طی این مدت بیش از 100 میلیاردتومان برای این منظور اختصاص یافت.

صالحیان با اشاره به بودجه ۶۹۳ میلیاردی شهرداری در سالجاری که تقریبا دو برابر سال گذشته می باشد، گفت: به استناد آن ۱۱۹ پروژه برای شهر پیش بینی شده و برای اولین بار برنامه زمان بندی نیز تعیین گردیده، هرچند کار ما را دشوار می کند.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1f4jqb300pr11n63n99ol91dm4q.jpg

گودال های رها شده

شهردار بوشهر درخصوص گودال های رها شده در سطح شهر ناشی از گودبرداری برای ساخت و ساز گفت: گلایه شهروندان در این زمینه به حق است، در همین زمینه دو گودال در خیابان های امام رضا و چمران پر شد، مابقی هم حکم گرفتیم، ولی مالکان از دستگاه قضایی فرصت مجدد گرفتند که پیگیر اقدام درباره آنها هستیم.

تعیین وضعیت نیروهای شهرداری

وی پیگیری تعیین وضعیت نیروهای شهرداری و پیگیری آیتم های معیشتی برای کارگران را در راستای انگیزه بخشی به نیروها دانست اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته، مجوز تعیین وضعیت 30 نیروی شرکتی شهرداری گرفته شده، هرچند اگر رتبه شهرداری 11 بود، این سهمیه دو برابر می شد. مشکل ارتقای یک رتبه ای شهرداری با گزارش تفریق بودجه سال های 97 و 98 حل می شود و پیگیر آن هستیم.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1f4jqb3001p6fkf4bu61u93ie1h.jpg

به گفته وی، در قراردادهای جدید شهرداری، برای کارگران آیتم های معیشتی پیش بینی شده تا به شکل بهتری به این قشر توجه شود.

در پایان این نشست خبری، آسفالت گذر پشت پارک بانوان به میدان دادسرای نظامی و احداث ساختمان شهرداری منطقه دو آغاز شد.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1f4jqb300jli1r8k1fod11op7111u.jpghttps://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1f4jqb3001vpmgd01lf3accfh420.jpg

[کد خبر:AJ35649]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب