آینه جم : در هفته های گذشته با وجود تاخت و تاز کرونا در استان و قرمز شدن 90 درصد شهرستان ها، اما برخی مدیران نسبت به مصوبات ستاد ملی کرونا برای کاهش نیروی انسانی خود سهل انگاری می کنند و سلامت کارکنان و خانواده آنها را به مخاطره می اندازند.

به گزارش آینه جم ؛ حالا استاندار بوشهر در بخشنامه‌ای دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد محدودیت‌های کرونایی را از شنبه ۲۸ فروردین با جدیت بیشتری اجرا کنند.

به گزارش خلیج فارس؛ عبدالکریم گراوند در بخشنامه‌ای که امروز صادر کرده همه دستگاه‌های اجرایی را موظف کرده است که از شنبه ۲۸ فروردین به مدت یک هفته در همه شهرستان های قرمز حداکثر با حضور یک سوم کارکنان ساکن در مرکز شهرستان فعالیت کنند.

در این بخشنامه آمده:با توجه به تشدید اعمال محدودیت‌های ورود و خروج «به» و «از» شهرهای قرمز سایر کارکنان غیر ساکن به مدت یک هفته حق مراجعه به دستگاه مربوط را ندارند.

در بخشنامه استاندار بوشهر تاکید شده است: با توجه به ضرورت کاهش تردد ها مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به اختیارات پیش‌بینی شده در مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا نسبت به کاهش حضور کارکنان به کمترین میزان ممکن و تعطیلی واحدهای غیر ضروری در ادارات و ارائه نشدن برخی خدمات فاقد فوریت که باعث تردد و تجمع ارباب‌رجوع می‌شود در هفته آینده اقدام کنند.

در این بخشنامه اعلام شده همه جلسات و ماموریت‌ها و بازدید‌های مدیران و کارکنان اداری به مرکز استان و شهرستان‌ها باید تعطیل شوند و بر ارائه خدمت از طریق میز خدمت و حضور نیافتن ارباب‌رجوع در همه اتاق‌ها و واحد‌های داخلی هر دستگاه تاکید شده است.

طبق این بخشنامه مراکز بهداشتی و درمانی نیرو‌های نظامی و انتظامی از شمول این موارد مستثنی هستند و مسئولیت حسن اجرای بخشنامه بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار بوشهر در بخشنامه خود تاکید کرده است که ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است و چنانچه سیر صعودی با این شیوه ادامه یابد زیرساخت‌های موجود درمانی پاسخگو نیست و استان دچار بحران خواهد شد.

۹ شهرستان از ۱۰ شهرستان استان بوشهر در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند.

[کد خبر:AJ35500]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب